Řešení neRP postav s nebojovými vlastnostmi
Moderátor: Dungeon Master
Řešení neRP postav s nebojovými vlastnostmi
Poslední dobou jsem několikrát viděl normálně mluvící postavu s mínusovou inteligencí. DM aby tu dělali opravdu policajty, protože takových nováčků je tu zřejmě dost a noví se objeví.
Teď jsou pěkně udělaní obchodníci, kteří poznají nízkou inteligenci a začnou podle toho mluvit. Šlo by udělat podobných "hlídacích" skriptů pro NPC víc?
Napadlo mne:
- Rozšířit uvítací rozhovor na prvotním kameni o kontrolu těchto vlastností, takže každá nová postava bude systémově upozorněna, jak se musí při nízkých vlastnostech int, wis nebo cha chovat.
- Některé obyvatelky měst reagujících na nízké charisma - začnou ječet a zdrhat, jakmile se někdo takový objeví. Nebo, pokud to nejde udělat jinak, alespoň obchodnice, které budou mít stejnou reakci během obchodování.
Náhodné PC postavy poblíž si s tím už IC dál poradí.
- Čím kontrolovat hodně nízkou moudrost pořádně netuším. Snad by se na to taky dal vymyslet rozhovor typu: "Teda člověče, vy vypadáte, jako kdyby vám ulítly včely." nebo v hospodě "Zase jdeš jen chlastat, co? Ty vůbec nevíš, co s životem, co?"
Teď jsou pěkně udělaní obchodníci, kteří poznají nízkou inteligenci a začnou podle toho mluvit. Šlo by udělat podobných "hlídacích" skriptů pro NPC víc?
Napadlo mne:
- Rozšířit uvítací rozhovor na prvotním kameni o kontrolu těchto vlastností, takže každá nová postava bude systémově upozorněna, jak se musí při nízkých vlastnostech int, wis nebo cha chovat.
- Některé obyvatelky měst reagujících na nízké charisma - začnou ječet a zdrhat, jakmile se někdo takový objeví. Nebo, pokud to nejde udělat jinak, alespoň obchodnice, které budou mít stejnou reakci během obchodování.
Náhodné PC postavy poblíž si s tím už IC dál poradí.
- Čím kontrolovat hodně nízkou moudrost pořádně netuším. Snad by se na to taky dal vymyslet rozhovor typu: "Teda člověče, vy vypadáte, jako kdyby vám ulítly včely." nebo v hospodě "Zase jdeš jen chlastat, co? Ty vůbec nevíš, co s životem, co?"
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jezuro, ma postava ma zaporne Charisma, jelikoz ma Jizvu peres oblicej.
Povez mi, ty bys zacal utikat, jen proto, ze uvidis na ulici nekoho s jizvou na obliceji, ci treba paskou pres oko ?
Napad to neni spatnej, ale co se charisma tyce, zalezi na hraci jak to zahraje. Neni problem RP druhe postave rici, zese ti pres oblicej tahne jizva.
Co se inteligence tyce, zde stim souhlasim …
Povez mi, ty bys zacal utikat, jen proto, ze uvidis na ulici nekoho s jizvou na obliceji, ci treba paskou pres oko ?
Napad to neni spatnej, ale co se charisma tyce, zalezi na hraci jak to zahraje. Neni problem RP druhe postave rici, zese ti pres oblicej tahne jizva.
Co se inteligence tyce, zde stim souhlasim …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
jenze jestli mas zapornou charismu, tak na to jizva nestaci. Podivej se na hrabe de Peyrac. Ten mel taky jizvu, kulhal a presto mel charismu minimalne 10,11.Psanec píše:Jezuro, ma postava ma zaporne Charisma, jelikoz ma Jizvu peres oblicej.
Povez mi, ty bys zacal utikat, jen proto, ze uvidis na ulici nekoho s jizvou na obliceji, ci treba paskou pres oko ?
Napad to neni spatnej, ale co se charisma tyce, zalezi na hraci jak to zahraje. Neni problem RP druhe postave rici, zese ti pres oblicej tahne jizva.
Co se inteligence tyce, zde stim souhlasim …
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Ja bych byl pro to, aby se každý hráč musel povinně vyjádřit ke své charismě a to v popisu postavy. Protože když takhle du, tak nepoznam, jake ma kdo charisma. Ale když pudu, dam examine a tam bude např.: "Obrovský svalnatý ork se zrohovatělou kůží pokrytou jizvami, v jeho blízkosti cítíš jeho mučivý pach … ˇUsměv je tvořen hnědými křivými zuby...", tak je to hned lepší. Kdo hraje PG a nechce "ztrácet body na charismě"¨tak např může udělat něco takového: "Elfka průměrné postavy s hnědými vlasy, … po pravé tváři se jí rýsuje protáhlá jizva. Na nosu si všimneš několika světlých pih" apod. Prostě nějak naznačit hodnotu charisma. Na EQ sem zatim potkal asi 50% hraču, kery na charismu kašlou a druha pulka to hraje.
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vlastnost 8-9
Charisma - Buď nepohledná tvář, nebo jiná odpuzující vlastnost. Když už má pohlednou tvář, tak musí být kompenzováno jinak, například nakřáplým hlasem, chováním kydače vepřů nebo nečistotností...
Moje charisma je 9 takze tesne pod limitem. A ma 9/-1 a jen proto, ze ma jizvu pres oblicej ma NPC zdrhat? :))
Podle specifikace, by postava/NPC mela zacit zdrhat pred nakraplim hlasem ?:)
Ee panacku to nejde. Jednou Labir dal s Onyxem nejaka pravidla a to co navrhuje jezura by je poslalo do haje. Alespon pokud by se dodrzovala tak striktne jak navrhuje.
To je stejne jako stim behanim se zranenim. Zalezi na hracich jak to zahraji.
Charisma - Buď nepohledná tvář, nebo jiná odpuzující vlastnost. Když už má pohlednou tvář, tak musí být kompenzováno jinak, například nakřáplým hlasem, chováním kydače vepřů nebo nečistotností...
Moje charisma je 9 takze tesne pod limitem. A ma 9/-1 a jen proto, ze ma jizvu pres oblicej ma NPC zdrhat? :))
Podle specifikace, by postava/NPC mela zacit zdrhat pred nakraplim hlasem ?:)
Ee panacku to nejde. Jednou Labir dal s Onyxem nejaka pravidla a to co navrhuje jezura by je poslalo do haje. Alespon pokud by se dodrzovala tak striktne jak navrhuje.
To je stejne jako stim behanim se zranenim. Zalezi na hracich jak to zahraji.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
Presne prijde mi to jak kdyz se pri zakladani postavy postupuje timto smerem: kurna potrebuju jeste jeden bod, kde uberu ? Jo na charisme, dám mu jizvu a je to..slupka píše:jenze charisma nejsou jizvy. charisma je vliv jedne postavy na jine postavy. kazdej si to tady definuje jak se mu zachce.
Niz ve zlym.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Nápady jsou to zajímavé, ale sebelepší systém neošetří popisované případy hraní. Tady záleží především na výchovné síle starších hráčů. Rozhovorů s členěnými větvemi pro inteligentní a méně inteligentní postavy bude přibývat. Moudrost je už celkem systémově ošetřena (např. v činnostech) - není tak jednoduchá vlastnost aby se dala použít v rozhovorech.
Spíše si pohrávám s myšlenkou přidat hráčům nástroj na popisné zjištění charisma okolních postav (pouze na PC). Nikdy to neřekne hodnotu, jen OOC několika možnostmi popíše stav (včetně boostů), aby bylo jasné zda dotyčný hraje podle statistik nebo ne. Např.:
Rasko Prasko - nevzbuzuje u tebe přílišné sympatie.
Krasin Krasavec - cítíš silné sympatie.
Spíše si pohrávám s myšlenkou přidat hráčům nástroj na popisné zjištění charisma okolních postav (pouze na PC). Nikdy to neřekne hodnotu, jen OOC několika možnostmi popíše stav (včetně boostů), aby bylo jasné zda dotyčný hraje podle statistik nebo ne. Např.:
Rasko Prasko - nevzbuzuje u tebe přílišné sympatie.
Krasin Krasavec - cítíš silné sympatie.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jednou to Labir nadefinoval a tak se podle toho ridim. Pokud se ti to nelibi fajn tvuj problem. Ale IC dorzuj to co je napsano na foru od tvurcu EQ …slupka píše:jenze charisma nejsou jizvy. charisma je vliv jedne postavy na jine postavy. kazdej si to tady definuje jak se mu zachce.
Pokud by labir napsal, ze na to jizva nestaci, tak fajn, ale podle toho popisu , co jsem sem zkopiroval, na to jizva stacit muze.
Co se tveho vykladu charisma tyce, tak ses na omylu. Charisma je Vzhled postavy a to co vim od pocatku D&D ….
Ano ma vliv na to, jak se ktobe budou chovat ostatni postavy, ale "PRAVE" kvuli vzhledu …..
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
Stale tu s charismou spojujete jen vnejsi krasu … to by snad mela byt tak polovina vlivu charismy.
Vnitrni krasa … vystupovani, schopnost ovlivnit ci nadchnout nekoho pro neco, nebo naopak potreba si stale neco dokazovat (sebevedomi, sebejistota) atd.
Takze jedinec s nizkou charismou muze byt podle mne i normalne vypadajici, ale s postihem jeho vnitrni krasy … tedy bude uslaply, neschopny jako vudce, s nizkym sebevedomim atd.
Podle vaseho pohledu bude kazdy zaklinac nadhera sama, coz se mi moc nezda
Vnitrni krasa … vystupovani, schopnost ovlivnit ci nadchnout nekoho pro neco, nebo naopak potreba si stale neco dokazovat (sebevedomi, sebejistota) atd.
Takze jedinec s nizkou charismou muze byt podle mne i normalne vypadajici, ale s postihem jeho vnitrni krasy … tedy bude uslaply, neschopny jako vudce, s nizkym sebevedomim atd.
Podle vaseho pohledu bude kazdy zaklinac nadhera sama, coz se mi moc nezda

Naposledy upravil(a) Talmarin dne 21. 3. 2006 12.34, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Už na jiných topicích bylo toto řešeno. Charisma není krása! Krása je součástí charisma, ale není to ekvivalence. Do charisma spadá i vychování, chování, vystupování, ona nepopsatelná aura vůdcovství, roztomilost, intro/extrovertnost atd...
Když máte nízkou charizmu tak můžete býti třeba zjizvení ale jinak průměrní, nebo celkem krásní s vychováním kydače hnoje...variabilita. Charisma celkem vyjadřuje "snadnost" s jakou komunikuje postava s ostatními a jaké u nich vzbuzuje bezprostřední sympatie.
Když máte nízkou charizmu tak můžete býti třeba zjizvení ale jinak průměrní, nebo celkem krásní s vychováním kydače hnoje...variabilita. Charisma celkem vyjadřuje "snadnost" s jakou komunikuje postava s ostatními a jaké u nich vzbuzuje bezprostřední sympatie.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
tady se opět dotýkáme limitů DnD pravidel a jejich implementace
1/ k charismě:
charisma NENÍ jenom vnějši vzhled, dovolím si tvrdit že charisma netvoří "exteriér" ani z poloviny
můžem se bavit o polovině u rozdílnejch pohlaví a heterosexuálním zaměření ale jinak ?
neznáte ve svým okolí nádjernou ženskou/chlapa vo kterou/kterýho by ste si ani nevopřeli kolo, protože je to totální kráva/debil ?
jaký má charisma ?
nemáte kamaráda/kamarádku, za kterýho byste dali/y ruku do vohně a nevypadá jako by vypad/la krávě z huby ?
a vo tom je charisma - že za vás někdo dá ruku do vohně a ne vo jizvě přes xicht
2/ obecně k nefyzickejm vlastnostem:
inteligence, moudrost a charisma nad 20 nebo řekněme 22 sou prostě nereálný
dá se skousnout síla 30+ (nekdo tahá lokomotivu v zubech), dex 30+ (akrobat na visutý hrazdě) i con 30+(s tim se musíš narodit)
síla i obratnost se dá zvyšovat soustavným tréninkem
naopak duševní vlastnosti můžeš rozvinout jen na určitou mez, další studium ani trénink už tě dál nepostrčí
skutečne nenacházim jedinej logicky přijatelnej popis postavy s int 33 a jak to má hráč s relativně normální inteligencí (nebrat nikdo osobně, plz) zahrát
zrovnatak neumím uchopit moudrost 35 - jak to budu hrát ? nejspíš než zvážim všechny okolnosti jestli se najíst nebo ne, umřu zatím hladem
mám psát o charismě ? asi ztráta času
těžko ale zakazovat jen určitejm povoláním maxovat jejich klíčovou vlastnost a jinejm to umožnit
moje osobní (a jako vždycky radikální) řešení je zrušit povolání zaklínače (opět nebrat osobně, nemám nic proti hráčům, který to hrajou, sám sem si to zkusil) protože v něm nevidim jinej přínos než součást powerbuildů a charismou podmínit úspěch v mnoha různejch činnostech, aby se nedala tak snadno zanedbávat
1/ k charismě:
charisma NENÍ jenom vnějši vzhled, dovolím si tvrdit že charisma netvoří "exteriér" ani z poloviny
můžem se bavit o polovině u rozdílnejch pohlaví a heterosexuálním zaměření ale jinak ?
neznáte ve svým okolí nádjernou ženskou/chlapa vo kterou/kterýho by ste si ani nevopřeli kolo, protože je to totální kráva/debil ?
jaký má charisma ?
nemáte kamaráda/kamarádku, za kterýho byste dali/y ruku do vohně a nevypadá jako by vypad/la krávě z huby ?
a vo tom je charisma - že za vás někdo dá ruku do vohně a ne vo jizvě přes xicht
2/ obecně k nefyzickejm vlastnostem:
inteligence, moudrost a charisma nad 20 nebo řekněme 22 sou prostě nereálný
dá se skousnout síla 30+ (nekdo tahá lokomotivu v zubech), dex 30+ (akrobat na visutý hrazdě) i con 30+(s tim se musíš narodit)
síla i obratnost se dá zvyšovat soustavným tréninkem
naopak duševní vlastnosti můžeš rozvinout jen na určitou mez, další studium ani trénink už tě dál nepostrčí
skutečne nenacházim jedinej logicky přijatelnej popis postavy s int 33 a jak to má hráč s relativně normální inteligencí (nebrat nikdo osobně, plz) zahrát
zrovnatak neumím uchopit moudrost 35 - jak to budu hrát ? nejspíš než zvážim všechny okolnosti jestli se najíst nebo ne, umřu zatím hladem
mám psát o charismě ? asi ztráta času
těžko ale zakazovat jen určitejm povoláním maxovat jejich klíčovou vlastnost a jinejm to umožnit
moje osobní (a jako vždycky radikální) řešení je zrušit povolání zaklínače (opět nebrat osobně, nemám nic proti hráčům, který to hrajou, sám sem si to zkusil) protože v něm nevidim jinej přínos než součást powerbuildů a charismou podmínit úspěch v mnoha různejch činnostech, aby se nedala tak snadno zanedbávat
30+? leda buh, mozna (podivej, kolik takova postava ma nostnost, tohle proste nenabusis)photter píše:dá se skousnout síla 30+ (nekdo tahá lokomotivu v zubech)
leda Neophotter píše:dex 30+ (akrobat na visutý hrazdě)
leda by se narodil s dirkou v hlave a rikal by si golemphotter píše:con 30+(s tim se musíš narodit)
photter píše: skutečne nenacházim jedinej logicky přijatelnej popis postavy s int 33
zacnes ziskavat ability, ktery v realu nemas, ale daji se lehce zahrat. Dokonalou pamet, schopnost resit soustavy diferencialnich rovnic zhlavy, pochopit formular danoveho priznani (34+). Ja na to mam excel, kalkulacky, spousty papiru a notepadu vsude kolem. Postava s tim problemy nema. Diff. rovnice neresi, protoze na to moje postava INT nema, ale ma ji dost velkou na to, aby z hlavy secetla 5-ti ciferny cisla.
photter píše: a jak to má hráč s relativně normální inteligencí (nebrat nikdo osobně, plz) zahrát
Int tak velkej problem neni. Mysl postavy je tak ostra, ze se dokaze soustredit klidne i 8 hodin na jedinou vec, aniz by ji utekla myslenka k necemu jinymu. Prestoze me se zatoula myslenka po 15-30s.
photter píše: zrovnatak neumím uchopit moudrost 35 - jak to budu hrát ? nejspíš než zvážim všechny okolnosti jestli se najíst nebo ne, umřu zatím hladem
moudrost zahrat je vetsi problem, resp. je to temer nemozny. Kdyz moje postava s moudrosti 12 dokaze vyplodit myslenku, ktera zahlti vstupy kde ktere jine s moudrosti 18. Ja bych si v zivote nemohl dat vetsi moudrost, protoze bych to neuhral. I tak ji ma postava vyssi nez ja, takze co napadne me, to ji muze taky. Bez ohledu na to, ze muze rikat blaboly, nebo veci o ktery i pres INT vi ze nejsou a nemuzou byt pravda, nebo veci, kterym sama nerozumi, ale nekde je slysela a libi se ji (tak jak vetsina lidi v realu).
osobne to neberu, jen jako oponenturu. A co bardi a paladinove?photter píše:moje osobní (a jako vždycky radikální) řešení je zrušit povolání zaklínače
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Jeste bych zminil, ze u tech projevu diky vlastnostem muze zaviset na prostredi ci spolecnosti v jake se jedinec aktualne vyskytuje.
Priklad z realu … v praci jsem vyrovnany, s jasnym rozhledem, uvazlivy atd. … s manzelkou/pritelkyni/detmi/kamarady se muzu chovat zcela jinak .. nekdy treba blbnu ci se chovam jak malej kluk (alespon z mozneho pohledu druhych)
… a jak je to v te chvili treba s moji moudrosti? Mam v te chvili v rodine nejaky postih?
zde jen mala citace: moudrost 13-18
Moudrost - Má svůj náhled na svět kolem sebe, s ním konzultuje své činy. Byl by dobrým učitelem. Působí klidně a vyrovnaně.
Priklad z realu … v praci jsem vyrovnany, s jasnym rozhledem, uvazlivy atd. … s manzelkou/pritelkyni/detmi/kamarady se muzu chovat zcela jinak .. nekdy treba blbnu ci se chovam jak malej kluk (alespon z mozneho pohledu druhych)

… a jak je to v te chvili treba s moji moudrosti? Mam v te chvili v rodine nejaky postih?

zde jen mala citace: moudrost 13-18
Moudrost - Má svůj náhled na svět kolem sebe, s ním konzultuje své činy. Byl by dobrým učitelem. Působí klidně a vyrovnaně.
Proč to nedat jako povinnost udat to v popisu postavy při její tvorbě? Možná by to dalo míň práce než nějaká extra vychytávka (ale asi 50% hráčů by myslim muselo upravit popis postavy, což je zase práce navíc). Moudrost se dá v klídku zahrát IC, síla, odolnost, obratnost vyplývá ze hry, dá se zahrát, může být v popisu (svalnatý …., chodí krokem šelmy …, nebo photterovo chodí jakoby tančila:-) Inteligence se musí zahrát.Labir píše: Spíše si pohrávám s myšlenkou přidat hráčům nástroj na popisné zjištění charisma okolních postav (pouze na PC). Nikdy to neřekne hodnotu, jen OOC několika možnostmi popíše stav (včetně boostů), aby bylo jasné zda dotyčný hraje podle statistik nebo ne. Např.:
Ale vec je ta, ze vlastnosti jsou dost dynamicka zalezitost … pridavas si body pri levelingu, pridavas si body pomoci itemu, pridavas si body pomoci kouzelethernity píše: Proč to nedat jako povinnost udat to v popisu postavy při její tvorbě? Možná by to dalo míň práce než nějaká extra vychytávka (ale asi 50% hráčů by myslim muselo upravit popis postavy, což je zase práce navíc). Moudrost se dá v klídku zahrát IC, síla, odolnost, obratnost vyplývá ze hry, dá se zahrát, může být v popisu (svalnatý …., chodí krokem šelmy …, nebo photterovo chodí jakoby tančila:-) Inteligence se musí zahrát.