otázky a odpovědi

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4053
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Wolf »

Presne tak :D
Neutral Good Dungeon Master :clover:
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od zdech »

Pavel Urban píše:Nikdo tu přece netvrdí, že by měl někdo karavanu nebo jejího provozovatele trestat...
Máš pravdu, nikdo nenaznačuje, že by to bylo trestuhodné. Hawkeye pouze zapomněl zmínit, že za nesmyslné (vyrozumněl jsem OOC motivované -> špatné) považuje pouze některé, ne všechny takové podniky. A jedinou oponenturu jsi napadl aniž bys k dané věci dodal cokoliv dalšího.

Rozumná postava může mít i něco proti tomu uvíznout na dřevěné skořápce bez možnosti úniku. Ale ono je to víc o pohledu hráče na svět. Na jeho uvěřitelnost, která se chtějte nechtějte posuzuje porovnáváním s realitou. Považuješ za IC nerozum brát piráty vpotaz, protože jejich činnost nikdo neodehrává/nezapisuje častěji jak jednou za X let. Já považuji za IC nesmysl aby se jim něco nepovedlo alespoň jednou ročně, byť to není roztrubováno. Je celkem pochopitelné, že byť se charakter postavy změnit nemusí, může v tom či onom pojetí světa jednat zcela odlišně.
Přirovnal bych to ke Znovuzrození NPC. Odehrává se to často? Ne. Píše se o tom často? Ne. Děje se to často (s ohledem na NPC úmrtnost)? Ano.
Dokud někdo výše postavený neuvede natvrdo (a nejlépe tak aby to nezapadlo), jak to vnímat, musíme se oba dva (a všichni ostatní) smířit s tím, že na Ostrově vládnou Piráti a ne Lapkové, Vyděděnci či Vyhnanci. A případně se naučit vzájemně ve hře tolerovat a moc neupozorňovat na fakt, že takto nedostatečný popis vyvolává rozdílné vnímání světa.
Pavel Urban píše: Lov by mohl být například i o tom, ulovit právě jen to jedno zvíře (dvě, tři), aniž by se na lovce seběhla celá lokace - tedy rozdíl mezi lovem a masakrem. To je pak o tom zahnat daný kus někam na odlehlé místo, ostatní zvěř odehnat pryč atd. Leccos jde a s tím co na EQ je se rozhodně pracovat dá, i bez domýšlení si extra věcí okolo nebo úpravy jednání postav.
Dá se to nazvat i rozdílem mezi dobrým a špatným úlovkem. Zvířata statisticky nevyhynou, tak proč se, pokud nám jde o zisk. spokojovat s tím náročnějším a horším? OOC důvod je "Protože to bude uvěřitelnější a vysoce pravděpodobně podobnější situaci, kdy si tu zvěř převezme Dx." Takříkajíc vypomáhám systému tam, kde má mezeru, protože prostě věřím, že toto chování je vynuceno omezeními enginu a ne záměrem tvůrce světa. Mohu se mýlit, ale dokud mi můj omyl nebude potvrzen někým s pravomocí budu se držet Uvěřitelnosti. A ta, ač vychází z reality obohacené o mágy a zombie, obsahuje zvěř s pudem sebezáchovy, nikoliv instinkty vzteklého sebevraha.

Přišlo mi, že to co tu Breann zkouší je vyřešit otázku, zda je možné odehrát uvěřitelný lov i bez přítomnosti Dx. A dle mého to začíná u představy hráčů o správnosti takového lovu na Desce. Tedy třeba i to zda považují za normální, že k lovu stačí vyhlédnout si správné místo, rozhodit pasti a nakopnout nejbližší vydru.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Pavel Urban »

Selvagion píše:To, že se na mne vrhne všechno zvířectvo, protože ulovím jedno prase, neřeším, tak to prostě je a moje postava to nepovažuje za nic divného. To je nedokonalost systému. Nicméně IC neubírám tomu praseti pud sebezáchovy a logicky předpokládám, že když se budu na lovu chovat hlučně, je možné, že svoji kořist vyplaším a neulovím nic. To, že k tomu systémově nemůže dojít, je mi jedno. Může být ve hře DM a pak se to stane. Ale odmítám se tvářit, že zvířata tu jsou tak tupá, že jim můžu mávat sekerou nad hlavou, chrastit kolem nich v plátovce, a oni nehnou ani brvou, jen proto že systémově tam budou tupě chodit sem a tam tak dlouho, dokud na něj nezaútočím já.
Ale vždyť ono prase, pokud si postavy všimne, tak se bude snažit dostat od ní pryč. To je přece běžné chování modré zvěře (snad kromě ptactva a netopýrů). Nicméně, když na zvěř naběhne postava a rovnou na ní zaútočí, ta většinou nestačí zareagovat. Podobně tak, pokud na ní zaútočí z dostatečné vzdálenosti. Můžeš tomu říkat tupá zvěř nebo třeba úkaz ala zvěř na silnici (zvíře ztuhne a čučí do světel přibližujícího se auta). :smile:
zdech píše:Považuješ za IC nerozum brát piráty vpotaz, protože jejich činnost nikdo neodehrává/nezapisuje častěji jak jednou za X let. Já považuji za IC nesmysl aby se jim něco nepovedlo alespoň jednou ročně, byť to není roztrubováno.
Piráti operují na vodě velikosti středně velkého jezera. Svět je malý, že jej postava přejde za několik hodin od jedné strany k druhé. Útoky pirátů na lodě, zvláště pokud by byly úspěšné by nejspíš vešly do podvědomí. Ano, jisté riziko napadení tu nejspíš je, ale obecně beru piráty tak, že žijí z jiných příjmů, než je kořist z přepadených lodí. Pokud se něco neděje, jen stěží lze ale rozumně trpět představou, že tomu tak je. Postava sice podobné obavy může samozřejmě mít i z jen doslechu o podobném útoku před lety... těžko lze ale podobné úvahy očekávat plošně.
Piráti Desky jsou jen stěží něco ala představy z filmů a literatury, kde brázdí moře a útočí na vše, na co narazí/co si vytipují. Kdyby místní piráti jednali podobně (a obtěžovali by přespříliš), dlouho by je nejspíš obě země Desky netrpěly. A piráti se jim podle mého odhadu říká spíše proto, že se tak občas chovají, a říká se to snáz (a lépe to identifikuje) než vyvrženci nebo vyhnanci. :smile:
zdech píše:Přirovnal bych to ke Znovuzrození NPC. Odehrává se to často? Ne. Píše se o tom často? Ne. Děje se to často (s ohledem na NPC úmrtnost)? Ano.
Je rozdíl mezi tím, když se uděje něco dramatického, co vzbudí emoce a pozornost, a když se uděje něco, co tak neučiní. Když nějaké NPC umře (zvláště násilnou smrtí) a nevrátí se zpět, je to smutné, šokující a budí to pozornost. Taková událost se taky ví a objeví se např. i nafóru v "co se povídá." Přepadnutí lodi, uloupení velkého množství surovin či zboží, smrt významných PC/NPC je podobná událost... a pokud se uděje, bude se o tom vědět. Bude se o tom mluvit. Lidé si budou na ona místa/osoby/čas/atd. budou pak dávat pozor. V opačném případě ne.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od zdech »

Máš pravdu, piráti Desky vidí každou loď v přístavu hodiny před vyplutím a k tomu aby ji čapli jim stačí pár pramic a lana s háky. Domýšlet se dá ledacos, od množství a četnosti po samotnou existenci. Třeba i to, že není v silách týmu odehrávat (a všimněte si, že v Co se kde povídá jsou hlavně věci, které byly odehrány) nesystémové dění ve světě v uvěřitelné míře. Vidím to jako nedostatek systému, tentokrát daný realitou, kterému stojí za to napomoci, ne s jeho existencí svět oklešťovat o význam některých frakcí. A protože mi tento přístup nebyl v minulosti omlácen o hlavu, budu jej považovat když ne přímo za správný, tak alespoň za použitelný.

Smrt je tragická, nepíše se o ní moc často a přesto jsme ochotni plošně připustit, že lidé na Desce pravidelně umírají. Loupeže vzbudí mnohem méně emocí, také se o nich nijak často nemluví...a to je důvod proč je plošně považovat za zanedbátelné? Piráti přepadají, banditi loupí, otrokáři otročí, drowové spřádají intriky, upíři loví lidi atd. atp. Netřeba do detailu řešit jak moc, stačí příjmout že: "dost na to, aby nebyli jen zanedbatenými červeňásky čekajícími až si jich hrdinná PC všimnou". Aby se stali IC použitelným důvodem i bez nadměrné zátěže pro tým.

Ale to pořád odbočujeme od toho lovu. Zkusíme vykoumat jak na to bez Dx nebo rezignujeme a zlanaříme Wolfa?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Selvagion »

My jsme včera na lovu byli. Dva low levely pravda s ne zrovna pro lov nejvhodnějšími zbraněmi. Šli jsme v noci z Mithalliru, přes Hadí jámy, Zlobří pláně zastavovali se, rozhlíželi, hledali, nikde žádná kořist, pak jsme u Hag Hargol objevili konečně prase. Moje postava jak prase zahlédla, zvedlka ruku a začala té druhé postavě naznačovat, že vpředu je kořist. Ta druhá postava vylezla na skálu, obhlédla to z výšky, a pak jsme šli každý z jedné strany, pomalu se blížili, kryly za stromy a kameny a nakonec prase ubili v koutě kam si samo po chvíli zalezlo. Ale tvářili jsme se, jak jsme ho chytře zahnali do úzkých a složili ho. Později před námi začal i nějaký jelen prchat, když jsme se pomalu blížili zasadit mu ránu, takže jsme kořist honili po půlce lokace. A dokonce se nám povedlo sehrát, jak jsem té druhé postavě jelena nadehnal. Pravda mělo to svý mouchy, protože jelen nejdřív nechtěl utíkat a stál těsně u mě a čučel, a pak se nám tam připletl ještě jeden, takže ta druhá postava nevěděla, který je ten "nadehnaný", ale bavil jsem se mnohem víc než posledně, protože jsme se na to zvíře nevrhli hned, jak jsme ho viděli, ale snažili jsme se ho nějak "lovit", než jsme ho praštili a nechali systém udělat svou práci
Uživatelský avatar
Ninquë
Příspěvky: 385
Registrován: 18. 11. 2013 17.09
Bydliště: Šumperk

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ninquë »

Otázka:

Kam šli přístěnky, ohniště a kadibouda od hospody Kas a proč? :blink:
Rosse Anne - mladičká hudebnice - MIA

Ninque Ju´eine - elfka, léčitelka, matka - věčně na cestách
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

Řeš to IC.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Ninquë
Příspěvky: 385
Registrován: 18. 11. 2013 17.09
Bydliště: Šumperk

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ninquë »

IC? Ani majitelé neví co je to za bug a ic se s nimi nic nedělalo ;)
Rosse Anne - mladičká hudebnice - MIA

Ninque Ju´eine - elfka, léčitelka, matka - věčně na cestách
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od placidity »

Pak je to otázka přímo na onyxe nebo dx, které vypnulo perzistenci v lokaci (netuším, jestli všechny věci okolo hospody už byly dány do modulu, nebo ne)
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4053
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Wolf »

Chybka.
To je tak, když někdo z týmu nezapisuje co zeprzistentnil :bleh: :clover:

EDIT: Opraveno
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Ninquë
Příspěvky: 385
Registrován: 18. 11. 2013 17.09
Bydliště: Šumperk

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ninquë »

Díky Wolfi! :biggrin: Jen mi přijdou ty stříčky trochu upgradovaný.. dík :biggrin: :bigwink:

Otázka č.2:

Zlobří pláně, železná říčka, kousek od růží.. Z toho kopce tam trčí co?
Nějak nemohu přijít na to co to tam vlastně má symbolizovat. IC někdo řekne komín, jiný zas pozůstatek hradeb, většina to prostě jen nějak zakecá.. Musím přiznat, že si tím ooc ani ic naprosto nevím rady. Ic to označuji za komín a radši už tam nehledám nějaké okno, dveře etc. ale... Má to vůbec nějaký význam či je to svým způsobem chybka? Jak to IC vysvětlují jiní?
Rosse Anne - mladičká hudebnice - MIA

Ninque Ju´eine - elfka, léčitelka, matka - věčně na cestách
Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3700
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Alquist »

Ber to třěba jako milník.
RIP
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4053
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Wolf »

IC Je to to, co vidíš. Šutry na sobě vyskládané do sloupu.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 471
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Brambor »

Nebo trosky, dříve tam mohla stát nějaká zeď, domek, chatrč... zbyl jenom jeden roh.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4053
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Wolf »

Jen takové doporučení, nechci ho psát officiálně, je to spíš jen můj názor.

Víra v bohy
Těm, kteří vyznávají nějaké božstvo na desce osobně doporučuji, aby své modlitby nebo prosby na bohy psali do družiny (pokud jim to hra umožňuje - to znamená není někdo poblíž/své modlitby šeptají atp..).
Když bude někdo z týmu ve hře, může lépe registrovat snahu věřícího o přízeň boha a následně tak hrát reakci bohů.
:clover:
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Woxa »

Teda přijde mi to trochu jako proti tomu, co tu bylo do hlav vtloukáno dříve.
Tedy, že se nemáme družinou "domáhat" reakce boha a spamovat při každé modlitbě družinu, ale naopak nechávat si to do klasického chatu (už jen proto, že to případný šmírák vidí, narozdíl od družiny). Naopak družinu si vážně nechat jen pro případy, kdy se modlíme o něco konkrétního "vyžadující reakci".
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4053
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Wolf »

Mě se ta představa naopak líbí. Samozřejmě s rozumem. Né že budete do družiny psát každé slovo s tím, že modlitba je dlouhá na 4 hodiny mluvení.
Ono by i stačilo (družina): *modlí se*… v případě že bude ve hře DM, který má s tím bohem co dočinění a má čas, přijde se podívat...
Nebo stačí jen krátká před nějakou cestou - jedna dvě tři věty, abychom viděli, že toho boha skutečně vnímáte a máte v něj tu víru.
Ne že vidíte ve hře DM, tak rychle mrskáte do druižny 150 vět o modlitbách a my se máme zbláznit.

Stále platí to, at nespamujete družinu a nás, ale dvě až pět větiček klidně hodit můžete, pokud je to pro vás důležité.
(jedná se především o postavy, které se snaží o nějakou přízně určitých bohů, konvertace, skrytí bohové atp...)
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 3209
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ogar »

Výborná připomínka a souhlasím s tím psaním modliteb do družiny. Už pro lepší přehled DX , které je právě online.
Uživatelský avatar
divozenka
Příspěvky: 1397
Registrován: 12. 10. 2010 1.24

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od divozenka »

Abych pravdu řekla, tak mě osobně se to moc nelíbí. Přijde mi to spíš jako vynucování si pozornosti a já ji třeba na sebe nerada strhávám, ne že by mi vadilo že se nějaké DX bude dívat jak se postava modlí, ať se klidně "náhodně" dívá a já budu potom vděčná za to, že mi třeba vytvoří krásnou atmosféru. Na druhou stranu chápu že by jste měli větší přehled o věřících atd. :smile:
divozenka + kopretinka = zlaticko71

Alyshia Kent - hmm nazdar fešáci *svůdně na ně mrkne*
Isandra - podivná strážná :devil_2:
Lucie Dobrotivá - jsem královna!
…………………………………………
Samantha Bel'yn - jmenuji se Firia
Elizabeth
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2642
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Tomyn »

Ono popravdě dle mého je ideální si vést nějaký deník postavy - soubor třeba v googledocs, jehož odkaz můžete poslat někomu z teamu, aby byl přehled, co, kdy, který den dělala postava a co se dle ní událo, můžou tam být i ony modlitby, aby byl přehled i o její víře. To DX dá jistě větší informační hodnotu a i vám pomůže zhlediska přehledu o vaší postavě co ví a zná a co si pamatuje ona a vy OOC zapomenete.
Samozřejmě pokud ona modlitba má býti jedna z důležitějších a postava se opravdu v té chvíli snaží s vypjetím sil přitáhnout pozornost svého boha čímsi nadstandardním než když se modlí běžně je jistě vhodné kanál družina použít.
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Odpovědět