NPC ovladane DM

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

NPC ovladane DM

Příspěvek od cybermisa »

Timto bych chtel poprosit DM, aby v pripade, kdy ovladaji NPC, u nehoz je pravdepodobny CvC stret, nastavovali danemu NPC fakci enemy. Modre NPC znemoznuje PC pouziti vhodnych kouzel ve vhodne prilezistosti. Diky.
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4172
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Mohu s klidem říci že nastavená frakce hostile u NPC těžce ovlivňuje chování některých hráčů...

Už takhle hráči reagují na každý NPC který není obyvatelem Mithalliru a hned jej sledují...

Takže pokud NPC který sledujete vyjde z města, změní se na hostile tak už vidím reakci PC.
Začne se boostovat a oblíkat zbroj, vytáhne meč... (neříkám že všichni)

Známe svoje lidi... :shades:
Wanting something does not give you the right to have it.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Arto píše:Mohu s klidem říci že nastavená frakce hostile u NPC těžce ovlivňuje chování některých hráčů...

Už takhle hráči reagují na každý NPC který není obyvatelem Mithalliru a hned jej sledují...

Takže pokud NPC který sledujete vyjde z města, změní se na hostile tak už vidím reakci PC.
Začne se boostovat a oblíkat zbroj, vytáhne meč... (neříkám že všichni)

Známe svoje lidi... :shades:
Ja vim a chapu, ale zase na druhou stranu, PC chce dane NPC treba zabit, jenze kouknu na listu a vidim, ze momentalne k tomu prostredky mam, ale jedine pokud by bylo NPC cervene. Nez napisu do DM kanalu, ten vhodny okamzik je fuc :ermm: Nerikam, ze tato situace nastala, ale malem a verim ze nastane.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

nastala :(
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Arto píše:Mohu s klidem říci že nastavená frakce hostile u NPC těžce ovlivňuje chování některých hráčů...

Už takhle hráči reagují na každý NPC který není obyvatelem Mithalliru a hned jej sledují...

Takže pokud NPC který sledujete vyjde z města, změní se na hostile tak už vidím reakci PC.
Začne se boostovat a oblíkat zbroj, vytáhne meč... (neříkám že všichni)

Známe svoje lidi... :shades:
To je OOC chování, které můžeš pak nějak jako DM IC postihovat, ne? Ale to snad není důvod k omezování dobrých hráčů, kterým to brání v nějaké akci.
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

SOUHLAS s Ježurou

Příspěvek od Kai Rivienta »

Se mnou se nikdo moc nemaže, když udělám hráčskou chybu, ale když se mi splaší ochočenej medvěd a kouše mě a přitom zůstane přátelskej, nemám jinou možnost než ho zabít, musím to dát speciálním povelem a nemůžu ho odvrátit kouzlem, ani znovu ovládnout. Jestli někdo fixluje při OOC informacích, tak aspoň nehraju nejblběji na serveru a DMka si můžou smlsnout na někom jiným. Ale myslím, že především DM by měli striktně dodržovat pravidla, pokud to nenaráží na technické potíže kvůli nastavení frakcí a jejich empatie.
Pokud to problém dělá, není problém stanovit, že to nejde a hráči s tím budou muset počítat.
Dobro zvítězí až nakonec. W
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Nastavit to jde. Ale ne rychle překliknutím jako u hráčských postav. Je to dost zdlouhavý proces a vyžaduje to DM akci (ano i DM postava má 1 akci za kolo). Navíc DM nevidí frakci NPC, má je všechny modré. Takže praxe je taková, že DM ovládá NPC ve standardní frakci a teprve až k něčemu dojde frakci mění když je na to čas a vzpomene si.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

To sledování

Příspěvek od Kai Rivienta »

Byla mi předložena argumentace, docela nedávno DM, že lidí je málo a div se v lokalitě všichni navzájem neznají. I když osobně považuji otevřené sledování divných osob za blbost, myslím že podezřelé postavy a potažmo DM, který je hraje se nemá proč divit tomu, že je někdo sleduje. Je-li počet obyvatel jiný, doporučuji to ujednostit mezi DM a dát do popisu světa. Tedy dát to do popisu světa každopádně. Něco jiného je když připadá cca 600 osob na oblast (město) a něco jiného je 60 000 a úplně něco jiného 1 000 000. Bylo by škoda, kdyby to bylo pokaždé jinak.
Dobro zvítězí až nakonec. W
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

No fakce se da prepnout dm_setfactionenemy/dm_setfactiondefender z prikazove radky, to snad akci DM postavy nevyzaduje. Jinak teda jde o ciste systemovou vec, ale vazne by se to moc hodilo.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Pokaždé jinak to nikdy nebylo. Equilibrie je malý svět (myšleno k počtu obyvatel a rozlohou) tak byla už stavěna. Do pravidel nebo popisku je toto zbytečné dávat, hráči a postavy mají přeci oči a rozum. Kam by se 60.000 lidí v Mithalliru asi tak naskládalo? Spočtěte si někdy dveře a počet budov včetně těch v okolí.

A ad sledování NPC "co tam nikdy nebyly" - tohle je dost jiný problém. To že hráč neviděl nikdy jít chlapečka v paláci si kreslit nutně neznamená, že tam takový nežije. Nebo že když projde po ulici postava "muž v kápi" že to nemůže být farmář co se vrací domů z hradu a táhne mu na pleš. Jde o to že hráči takovéto postavy automaticky považují za jiné a ani je nenapadne že prostě je to standardní obyvatel který se šel projít. Speciálně je to vidět u psů - je jich všude plno, ale jakmile se objeví nějaký kde obvykle není tak je poprask. Proto také DM na takovéto postavy ženoucí se za tím nereagují a naopak si najdou ty co se u nich neobjeví syndrom "DM detekce".
Naposledy upravil(a) labir dne 9. 10. 2006 0.11, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

cybermisa píše:No fakce se da prepnout dm_setfactionenemy/dm_setfactiondefender z prikazove radky, to snad akci DM postavy nevyzaduje. Jinak teda jde o ciste systemovou vec, ale vazne by se to moc hodilo.
Konzoli ani nezapínám, to by mi trvalo ještě 3x tolik dlouho, přepnout klávesnici, zapnout konzoli, dát příkaz, přepnout klávesnici...
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4172
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Není to tak jednoduché, ono když máte nastavenou frakci hostile (enemy) ve městě dá strašnou práci sledovat jestli na vás neběží nějaké NPC... A vypínat všem AI je nesmysl.

Takže to řeším tak že nechávám frakci neutrální.
Nejen z důvodu toho že utočí NPC ale jsou mezi vámi hráči, co nejdříve střílejí (když viděj červenou postavičku) a pak se ptají... :shades:

Nemluvě o tom že jakmile vidím hostile NPC tak hned vím že se jedná o DM a jednám uplně jinak než když je neutrál.
Wanting something does not give you the right to have it.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Přesně tak, Nepřátelská postava (frakce Nepřátelská, Nepřátelská 2, Agresivní atd...) ve městě plné NPC s frakcemi Obránce, Obyčejný člověk atd... je sebevražda. To není tak jednoduché jen přehodit frakci. A ještě můžete být rádi, že často nastavujeme takovýmhle postavám speciální frakci aby to po útoku postavy na ni nevyprovokovalo útoky jiných NPC na postavu.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

NO Každopádně útok bez změny statusu je dost vopruz.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Postava na něj nereaguje a tak může dostat řadu útoků flattfooted, protože ani to, že hráč vydá povel k útoku na toho, kým je napaden, moc nepomůže, o zaměření kouzel ani nemluvě, samozřejmě se také prováhá za hráče aspoň kolo, aby se vzpamatoval, co se děje a vydal povely, zejména díky tomu, že při nalogování DM třeba do toho medvěda, hráči zlaguje mašina a dostane se prvně na řadu na třetině životů.
Nemám jistotu, zda je RP přínos takového zásahu DM v rovnováze s otráveností hráče, kterému přitom může zahynout postava jen to hvízdne, ale třeba je to v pořádku a jeden si nemá být nikdy ničím jistý, ani tím, že ho přítel nekousne, protože ten medvěd nebyl neutral ale zůstal ovládnutej a bojoval s Kai co to dalo, tím, že se ho snažila napřed znovu ochočit (což by se jí povedlo, kdyby byl neutral), jen dosáhla toho, že jí málem zabil.
Dobro zvítězí až nakonec. W
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

A bude mozne aspon prepnout fakci na pozadani do DM kanalu? Popravde moc utocnych kouzel nenosim, vetsinou tak jedno dve a obe proste modre posatve neudelaji vubec nic :ermm:
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Jako fakt si to zkuste nekdy, ona to neni vubec sranda :)
Kolikrat pisu DMovi tell, ze se mu splasilo NPCcko a vyvadi ruzny veci, protoze on tu frakci proste nevidi. A prepinani je taky des. A to s tema akcema pro DM postavu to ani neni treba komentovat :crazy:

Co se mi osvedcilo, bylo jakoby "stopnout" hru a domluvit se na tom, co zamejslim a co by to mohlo vyzadovat (treba sme sli na bosse kteryho sme chteli vyslechnout, tak sme se zastavili a ja si s DMmem napsal ze ho paralyzuju a pak ho svazem, a kdyz se nam to povede, tak jestli by bylo mozny ho vypnout nebo prehodit aby neumřel hned jak vyprší paralyzace :) ). Nejhorsi je ze rychle prepinani kdyz je to potreba je skoro nemyslitelny, navic jestli sou kolem nejaky dalsi NPC, to pak uvidite to toco :biggrin:
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

cybermisa píše:A bude mozne aspon prepnout fakci na pozadani do DM kanalu? Popravde moc utocnych kouzel nenosim, vetsinou tak jedno dve a obe proste modre posatve neudelaji vubec nic :ermm:
Samozřejmě to děláme. Vzpomínám si minimálně na jednu takovou situaci, kdy jsme pak narychlo přepínali frakci.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Jinak je pravda, že i Kai se jednou

Příspěvek od Kai Rivienta »

Podařilo trefit hostille postavu z luku, když se vyloupla zrovna tam, kam Kai šla a tak jednu zchytala, ale to se prostě může stát díky mechanice hry a postava, která jde vyjednávat nemusí mít nutně hostille mód, proč taky, mně jde o ty které bezprostředně zaútočí.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Wekslak
Příspěvky: 17
Registrován: 5. 10. 2006 11.21

Příspěvek od Wekslak »

labir píše:
cybermisa píše:No fakce se da prepnout dm_setfactionenemy/dm_setfactiondefender z prikazove radky, to snad akci DM postavy nevyzaduje. Jinak teda jde o ciste systemovou vec, ale vazne by se to moc hodilo.
Konzoli ani nezapínám, to by mi trvalo ještě 3x tolik dlouho, přepnout klávesnici, zapnout konzoli, dát příkaz, přepnout klávesnici...

de to tusim udelat jako Makro do quickbaru ten prikaz...sestra nejak vyhackovala, cili naky psani do konzole neni nutny
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Makra jsou pěkná věc, ale ne pro DM. Pokaždé po ovládnutí NPC je nutné nastavovat do quick slotů vše znovu, připravíte si hlášku, kouzlo, předmět, makro...vyskočení/naskočení do NPC a je to pryč. Dopředu v blueprintu NPC to nastavit nelze, takže taky prakticky nepoužitelné. Někdy si zkuste DM konzoli ve stresové situaci.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Zamčeno