MM5M
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
MM5M
Posledních pár dní mě přivedlo k nápadu sepsat tohle krátké a zcela jistě nepodnětné a nutné pojednání. Bude spousta lidí, které to nezaujme a zase spousta těch, které to bude urážet. Těm se omlouvám.
O čem chci mluvit? O takové nepodstatné věci, která je svým způsobem nedůležitá a OOC. Popis postavy. Nevím jestli budu mluvit za více lidí, ale já, když potkám novou postavu, kliknu na ni pravým tlačítkem a pak dám takové to malé očičko. Nyní nastanou dvě věci. Vlastně tři.
1 – Uvidím přednastavený popis o lidských rodičích, slávě, špinavých trpajzlících a neklidných duších. Budiž. Nic tím dotyčný nezkazil ani nevylepšil a považuji to za stejnou kategorii jako bod 2.
2- Uvidím prázdnou černou obrazovku. V tomto případě, stejně jako výše, se podívám na postavičku a buď počkám na popis *ve hvězdičkách* a nebo beru avatara a obrázek. Rozhodně tím nikdo nic nezkazil.
3- Bohužel se v poslední době stává, že po otevření „popisového okna“ narazím na osobitý, vlastní popis. Pak jsem často velice šokován. (nic osobního). Uvedu příklady co mě zaráží a co je (jen dle mého) nevhodné.
Nazývám to MM5M: Merlinovo memorandum o 5 M
Minulost: Rodiče mu zabili skřeti
Myšlenky: Často vzpomíná a myslí na své rodiče
Motivace: Zabíjí proto všechny skřety
Morálka: Vypadá jako válečník, ale nezabíjí bez příčiny jako ostatní válečníci
Mentalita: Často se rozčílí, ale nemyslí to tak
Chápu, že především začínající hráči a nováčci se mohou snadno nechat zmást přednastaveným popisem. Avšak i tak by měli trochu popřemýšlet. Uvědomit si, že se jedná o vizuální popis postavy, tak jak je na první, případně druhý či třetí pohled viditelná.
Jak již z logiky věci vyplývá, že do vizuálního popisu nepatří žádné z M. Myslím, že tohle vysvětlovat nemusím. Nepopisujte ostatním hráčům co vaše postava udělala, neudělala, dělá, nedělá. Popisujte pouze co vidí. Jak se pohybuje, jak se směje, jaké má zvláštní znamení. Ale i to má své meze. Popis: Muž je vysoký 178,2 cm, bez bot a bez helmy - taky není zrovna košer.
Pamatujte, že někdy méně je více a pokud chcete, můžete další detaily popsat ve hře. A zbytek nechte na hře. Ať se postava sama projeví, jaké má myšlenky, chování, vztah k trpaslíků, či hrochům. Jaké má cíle, může říct v hospodě, nebo taky nikomu.
Nesnažte se zaplétat do složitých dlouhých popisů se spoustou frází a slov, které nejsou vhodné. Například (neuvádím nikoho konkrétního), ale například: vyšisované svaly, není úplně nejvhodnější spojení.. Déle neuvádějte nějaká rádoby dogmata, která jste bohové ví odkud vyčetli: I když je člověk, tak nemá žádné tetování, i když ho všichni mají.
Závěr tohoto zmateného článku je tento: Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
O čem chci mluvit? O takové nepodstatné věci, která je svým způsobem nedůležitá a OOC. Popis postavy. Nevím jestli budu mluvit za více lidí, ale já, když potkám novou postavu, kliknu na ni pravým tlačítkem a pak dám takové to malé očičko. Nyní nastanou dvě věci. Vlastně tři.
1 – Uvidím přednastavený popis o lidských rodičích, slávě, špinavých trpajzlících a neklidných duších. Budiž. Nic tím dotyčný nezkazil ani nevylepšil a považuji to za stejnou kategorii jako bod 2.
2- Uvidím prázdnou černou obrazovku. V tomto případě, stejně jako výše, se podívám na postavičku a buď počkám na popis *ve hvězdičkách* a nebo beru avatara a obrázek. Rozhodně tím nikdo nic nezkazil.
3- Bohužel se v poslední době stává, že po otevření „popisového okna“ narazím na osobitý, vlastní popis. Pak jsem často velice šokován. (nic osobního). Uvedu příklady co mě zaráží a co je (jen dle mého) nevhodné.
Nazývám to MM5M: Merlinovo memorandum o 5 M
Minulost: Rodiče mu zabili skřeti
Myšlenky: Často vzpomíná a myslí na své rodiče
Motivace: Zabíjí proto všechny skřety
Morálka: Vypadá jako válečník, ale nezabíjí bez příčiny jako ostatní válečníci
Mentalita: Často se rozčílí, ale nemyslí to tak
Chápu, že především začínající hráči a nováčci se mohou snadno nechat zmást přednastaveným popisem. Avšak i tak by měli trochu popřemýšlet. Uvědomit si, že se jedná o vizuální popis postavy, tak jak je na první, případně druhý či třetí pohled viditelná.
Jak již z logiky věci vyplývá, že do vizuálního popisu nepatří žádné z M. Myslím, že tohle vysvětlovat nemusím. Nepopisujte ostatním hráčům co vaše postava udělala, neudělala, dělá, nedělá. Popisujte pouze co vidí. Jak se pohybuje, jak se směje, jaké má zvláštní znamení. Ale i to má své meze. Popis: Muž je vysoký 178,2 cm, bez bot a bez helmy - taky není zrovna košer.
Pamatujte, že někdy méně je více a pokud chcete, můžete další detaily popsat ve hře. A zbytek nechte na hře. Ať se postava sama projeví, jaké má myšlenky, chování, vztah k trpaslíků, či hrochům. Jaké má cíle, může říct v hospodě, nebo taky nikomu.
Nesnažte se zaplétat do složitých dlouhých popisů se spoustou frází a slov, které nejsou vhodné. Například (neuvádím nikoho konkrétního), ale například: vyšisované svaly, není úplně nejvhodnější spojení.. Déle neuvádějte nějaká rádoby dogmata, která jste bohové ví odkud vyčetli: I když je člověk, tak nemá žádné tetování, i když ho všichni mají.
Závěr tohoto zmateného článku je tento: Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Re: MM5M
Nic s tím nenaděláš. Je sice hezké že na to upozornuješ, ale pravdou je, že to bude mít skoro nulový efekt. A to z toho důvodu, že mnozí hráči, kteří začínají hrát na EQ phorum nečtou. Efekt to bude mít jen pro ty, kteří už phorum četli a ještě k tomu zrovínka četli tento topic. Ti si z toho ponaučení vzít mohou. Jistě sis ale všimnul, že takový popisek s 5M má i pár starších hráčů a postav. Je to dobře že na to upozorňuješ, jen škoda toho efektu. Nic než to přehlédnout asi nepomůže. Leda že by Labir popisky vymazal a každý si udělal jak ty popisuješ popisek bez minulosti a jiných nevhodných věcí. Což je asi zbytečné a proto je na phoru topic, který založil phooter ohledně popisu postav.
k tomuto jen dodám existuje IC forum detailní popisy postav: viewtopic.php?t=1002 zde je dost místa pro sáhodlouhé a DETAILNÍ(jak vyplívá z názvu) popisy postavy. Ovšem i zde bych nezabíhal do detailů které není možné zjistit byt sebedelším pozorováním posatvy.
Jinak naprosto souhlasím
edit: // sakra Anurin mě předběhl, ještě pokud si dobře pamatuju tak v EQ3 půjdou popisy postav editovat, takže to zase tak nulový efekt mít nebude.
Jinak naprosto souhlasím
edit: // sakra Anurin mě předběhl, ještě pokud si dobře pamatuju tak v EQ3 půjdou popisy postav editovat, takže to zase tak nulový efekt mít nebude.

PODPIS
no chápu, že to asi nebude mít takový efekt, ale většinou to dopadá tak, že nováček si založí postavu se kterou nějaký čas hraje...pak o ni přijde, nebo pochopí, že ta postava nebyla to pravý ořechový. to už ale většinou čte i forum, takže je slabá šance, že by se mohl vyvarovat těch podivností..(pokud bude možno editovat popis, bude to super)...takže je možné, že už se nesetkám s popisem: Je často nesoustředěný a nehledá postavy schované ve stínu.
(nebo něco takovýho

Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Re: MM5M
1. To s tím tetováním je v popisu rasy člověkaAkira píše:Nesnažte se zaplétat do složitých dlouhých popisů se spoustou frází a slov, které nejsou vhodné. Například (neuvádím nikoho konkrétního), ale například: vyšisované svaly, není úplně nejvhodnější spojení.. Déle neuvádějte nějaká rádoby dogmata, která jste bohové ví odkud vyčetli: I když je člověk, tak nemá žádné tetování, i když ho všichni mají.
Závěr tohoto zmateného článku je tento: Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
2. I když ho všichni mají tam není

3. U tohohle Kontrétního popisu pokuď já vím žádná minulost a budoucnost není
PS: hádejte kdo ten popis dělal

Edit: To s tím hledáním např.….lepší než to třeba stále psát ve hvězdičkám, krom toho že by to narušovalo atmosféru, vzhledem k tomu, že je to trochu zbytečný...
Pokud to někomu vadí tak sory, ale každej prostě hraje trochu jinak.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
to Gerog: tady ale přeci vůbec nejde o to zda to pořád píšeš dokola v hvězdičkách, jde o to že popis postavy by neměl popisovat vlastnosti ale pouze vzhled to je stěžejní věc tohohle topicu. Jinak nějaká minulost postavy tam IMHO taky nepatří to očičko totiž pouze supluje to ce může postava vidět, a řekněme si to jasně, na první pohled neuvidíš že postava měla dva otce 17 tetiček 28 strejdů a buhví co ještě což se dost často stává.
Ještě k tomu hvězdičkování, postava nemá mít napsané povahové rysy hlavně kvůli tomu že si to každý přečte a nenutí ho to postavu poznávat a zkoumat IC i když samozřejmě jsou i výjimky
Ještě k tomu hvězdičkování, postava nemá mít napsané povahové rysy hlavně kvůli tomu že si to každý přečte a nenutí ho to postavu poznávat a zkoumat IC i když samozřejmě jsou i výjimky
PODPIS
Abych pravdu řekla, když jsem prvně tvořila Albru byla jsem zmatená, co do toho popisku uvést a co ne. Tehdá mi bylo řečeno, napiš tam něco o postavě ( no tak to by mě nenapadlo). A teď bych asi také napsala něco jiného a hlavně...hlavně bych spoustu věcí upravila, protože se změnily :)
Takže docela chápu začínající hráče, když tam nechají co tam je nebo to raději smažou...měla jsem z toho obdobný pocit.
Takže docela chápu začínající hráče, když tam nechají co tam je nebo to raději smažou...měla jsem z toho obdobný pocit.
Smrt je jen začátek druhého dějství.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Jasne, ja delal mou alkaran jako uplne prvni postavu na eq i v nwn vubec (asi jsem jedna z cestnych vyjimek tady :D) a popis, ac jsem si na tom dal zalezet, jsem neskutecne pokurvil taky :D uz rok (ne, to prehanim.. od srpna) cekam na jeho zmenu, tak doufam, ze s novym patchem se konecne dockam ; )
(To jen aby bylo videt, ze i "nekteri starsi hraci" jsou se svym spatnym popiskem nespokojeni :))
(To jen aby bylo videt, ze i "nekteri starsi hraci" jsou se svym spatnym popiskem nespokojeni :))
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Re: MM5M
ty jsi pravděpodobně nepochopil proč sem to napsal. tvůj popis, nebo spíše jeho parafráze používám jenom jako ukázkový příklad. nemá to nic společného s tím jak nebo co hraješ. Co se týká hvezdičkování, tak v tom s tebou souhlasím - určitě by mi narušilo atmosféru: *nehledá postavy ukryté ve stínech*George píše:1. To s tím tetováním je v popisu rasy člověkaAkira píše:Nesnažte se zaplétat do složitých dlouhých popisů se spoustou frází a slov, které nejsou vhodné. Například (neuvádím nikoho konkrétního), ale například: vyšisované svaly, není úplně nejvhodnější spojení.. Déle neuvádějte nějaká rádoby dogmata, která jste bohové ví odkud vyčetli: I když je člověk, tak nemá žádné tetování, i když ho všichni mají.
Závěr tohoto zmateného článku je tento: Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
2. I když ho všichni mají tam není![]()
3. U tohohle Kontrétního popisu pokuď já vím žádná minulost a budoucnost není
PS: hádejte kdo ten popis dělal
Edit: To s tím hledáním např.….lepší než to třeba stále psát ve hvězdičkám, krom toho že by to narušovalo atmosféru, vzhledem k tomu, že je to trochu zbytečný...
Pokud to někomu vadí tak sory, ale každej prostě hraje trochu jinak.

Jde o to, jak píše sciorp, že to očičko slouží k tomu jak postava vypadá! ale to bych se asi opakoval...
a to že má v defautně (napsal jsem to dobře???) nastaveném popisu u lidské rasy, že mají tetování není DOGMA! a je to stejné jako u class...necháváte se příliš svázat škatulkou.
člověka udělám stejně jako kuře 100 krát jinak. Stejně tak udělám 100krát jinak postavu, které přiřadím class paladin...ale vždy záleží jak ji budu hrát...jako fanatického invizitora, jako dona quichota, conquestadora, nebo jako šamana horského kmene s vysokými morálními zásadami a ctí
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Jen bych možná dodal, udržujte ty popisy v přiměřené délce a rozepište se raději zde na fóru v podrobných popisech. Přecijen člověk když postavu míjí, nemá čas dvě minuty číst popisek postavy.
K tomu se váže i jiná věc, úplně bych se nebránil do podrobného popisu napsat něco z mentality. Není v silách hráče uhvězdičkovat všechno všem, takže určitá prezentace toho, jak postava obvykle vystupuje není na škodu.
K tomu se váže i jiná věc, úplně bych se nebránil do podrobného popisu napsat něco z mentality. Není v silách hráče uhvězdičkovat všechno všem, takže určitá prezentace toho, jak postava obvykle vystupuje není na škodu.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Tak tomu bych se bránil dost zásadně. Postava se hraje tak, jak ji hráč uhraje, nikoli jak má napsáno v popisku. Je to jako s lidma - málokoho poznáš hned při prvním setkání. Ano, může být málomluvný, ale stejně tak může být dnes jen unavený, nebo mít pusu zalepenou medovým dortíkem. A to nemluvim o tom, že postava se vyvíjí a podobné popisy rychle zastarávají. O přetvářkách nemluvě.drake127 píše:…..úplně bych se nebránil do podrobného popisu napsat něco z mentality. Není v silách hráče uhvězdičkovat všechno všem, takže určitá prezentace toho, jak postava obvykle vystupuje není na škodu.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
George píše:No podle mě je hodněkrát lepší mít jakejkoliv popis,než mít původní nebo žádnej...
pro příklad...Akira (prosím nebrat negativně) nemá žádnej popis a na porrétu vypadá staře..přitom je to elf.


já mám totiž obavu, že mé literátní schopnosti jsem vyčerpal u detailního popisu, takže si nejsem jist, jestli bych víc nepokazil...tak sem tam raději nic nedal...

Naposledy upravil(a) Akira dne 18. 4. 2008 13.04, celkem upraveno 1 x.
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Jde o to ze nektere zalezitosti mentality jsou videt na prvni pohled. Na prvni pohled pusobi odtazite, vesele a tak dale... to take nemusi znamenat ze to tak opravdu je.
Ale to je asi tak maximum co do toho popisu z mentality psat. Proste to chce drzet se toho ceho si vsimnete kdyz nekoho potkate poprve, zadivate se na nej a vidite.
Ale to je asi tak maximum co do toho popisu z mentality psat. Proste to chce drzet se toho ceho si vsimnete kdyz nekoho potkate poprve, zadivate se na nej a vidite.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
@george
ono totiž do hvězdiček taky nepatří kdeco, skoro se chce říct, že pro hvězdičky platí podobný pravidla jako pro popis
ať se budeš rozhlížet jakýmkoli způsobem, rozhodně z toho nikdo nepozná, co NEhledáš...a nejspíš ani co hledáš
takže správně je *furt kolem sebe čumí* nic víc a to jak do popisu tak mezi hvězdy
ono totiž do hvězdiček taky nepatří kdeco, skoro se chce říct, že pro hvězdičky platí podobný pravidla jako pro popis
ať se budeš rozhlížet jakýmkoli způsobem, rozhodně z toho nikdo nepozná, co NEhledáš...a nejspíš ani co hledáš
takže správně je *furt kolem sebe čumí* nic víc a to jak do popisu tak mezi hvězdy
Je tm dulezite to na prvni pohled. Jen mozna vypada bude presnejsi. na prvni pohled vypada vesele to mi prijde u postavy ktera je vecne vysmata napriklad jako rys jasne viditelny vetsinou na prvni pohled. Stejne jako vetsinou se tvari nastvane. Je to v podstate pul na pul, ano je to sice povahovy rys, nebo spis muze byt protoze pisu to podruhe to ze tak vypada neznamena ze to tak je ale je to jasne viditelne na prvni pohled stejne jako to ze ma dotycny rezate vlasy nebo dlouhy nos.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
Asi jsem to vyjádřil trochu špatně - samozřejmě, že postavu poznáváš převážně podle jejího chování, ale někdy je popsání mentality, která není visuálně viditelná, šikovnější, než ji složitě opisovat.
Vzpomenu si třeba na včerejšek, kdy jsem použil *vzpomíná* - to na první pohled chybně provedené hvězdičkování, protože postavy, které nečtou myšlenky toto nedokáží poznat. Ovšem když se nad tím člověk zamyslí, tak na druhém často poznáte, že na něco vzpomíná kvůli jeho pohledu, gestům, výrazu ve tváři, … jež popisovat do hvězdiček je na dlouho.
A za druhé, pokud postava obvykle působí přátelským dojmem, nemám důvod to do popisu nenapsat. Ty případy, kdy je unavená, naštvaná (a není v invisu) si už zvládnu ohvězdičkovat, protože se jedná o odchylky od výchozího stavu.
Příkladem budiž třeba fakt, že mému Bertovi je fuk, jestli si k němu sedne trpasličí horník nebo hradní dáma a bude se na oba usmívat víceméně stejně. Ovšem do hvězdiček všechno, co bych chtěl psát nestíhám - nejsem chobotnice a píšu jen cca 7 prsty.
Vzpomenu si třeba na včerejšek, kdy jsem použil *vzpomíná* - to na první pohled chybně provedené hvězdičkování, protože postavy, které nečtou myšlenky toto nedokáží poznat. Ovšem když se nad tím člověk zamyslí, tak na druhém často poznáte, že na něco vzpomíná kvůli jeho pohledu, gestům, výrazu ve tváři, … jež popisovat do hvězdiček je na dlouho.
A za druhé, pokud postava obvykle působí přátelským dojmem, nemám důvod to do popisu nenapsat. Ty případy, kdy je unavená, naštvaná (a není v invisu) si už zvládnu ohvězdičkovat, protože se jedná o odchylky od výchozího stavu.
Příkladem budiž třeba fakt, že mému Bertovi je fuk, jestli si k němu sedne trpasličí horník nebo hradní dáma a bude se na oba usmívat víceméně stejně. Ovšem do hvězdiček všechno, co bych chtěl psát nestíhám - nejsem chobotnice a píšu jen cca 7 prsty.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Wen: nějakou chvíli potkávám postavu, která je věčně vysmátá. A víš, jak to poznám? Protože je *směje se* jako první co vidím. Mám pocit, že jsem si ji ještě neovočkoval, takže popis nevím... a stejně ji mám v hlavě jako vychechtanou osobu (někdy s tím pěkně leze na nervy;)
drake: je fakt, že Áda je extremně tento.… přemýšlivej.
A upřímně... když "mlčí", nepůsobí přátelským dojmem, spíše neutrálním. Spoň na mě jako hráče tedy. Bez ohledu na to, co má, nebo nemá v popisku - kolikrát se koukáš na popis postavy co znáš?
drake: je fakt, že Áda je extremně tento.… přemýšlivej.

Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!