Penalizace na brneni

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Penalizace na brneni

Příspěvek od Psanec »

Mam otazku. Nejak mi unika smysl NWN a jeho system.

Mam dovednosti: zachazni se Zbroji (od nejlehci po netezsi)
Mam dovednost, zachazeni se stitem

A stejnak mam maximalni penalizace. Takze kdyz si vezmu zbroj a stit, dostavam obrovske zasahy !!
Kdyz vse sundam, tak sem na tom 10x lepe a nepritel se me sotva dotkne. Co je prosim tohle za logiku :helpsmilie:


Doufam, ze to ma nejake opodstatneni, jinak vlastne nechapu k cemu je pak v tehle hre zbroj, krom noseni pro paradu …..


Dik za vysvetleni
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Rahwin
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 1. 2006 18.23

Příspěvek od Rahwin »

Ehm, to sa mi tak celkom nezda...:)
Aku mas obratnost? Co mas za postavu?
O akych brneniach je rec?
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Rahwin píše:Ehm, to sa mi tak celkom nezda...:)
Aku mas obratnost? Co mas za postavu?
O akych brneniach je rec?

Mam ji 11 ale diky brneni snizenou na 9
Jedna se ovsechny brneni ktera obleknu. Maji u sebe napsanou penalizaci. A tu vzdy dostanu i u stitu.

Pochopim snizeni OC za obratnost. Ale tohle nejak ne.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Re: Penalizace na brneni

Příspěvek od Alcatraz »

Psanec píše: Mam dovednosti: zachazni se Zbroji (od nejlehci po netezsi)
Mam dovednost, zachazeni se stitem

A stejnak mam maximalni penalizace. Takze kdyz si vezmu zbroj a stit, dostavam obrovske zasahy !!
Kdyz vse sundam, tak sem na tom 10x lepe a nepritel se me sotva dotkne. Co je prosim tohle za logiku :helpsmilie:
no, zbroje ti davaji pridavaji Natural Armor AC a omezuji bonus z DEX, ktery se ti pocita do dodge AC. Jestli hrajes postavu s DEX 28(+9), tak je samozrejmy, ze pro tebe brneni neni. Na druhou stranu trpaslik, co ma DEX 12(+1) si na sebe full plate vezme, protoze mu to pricte +7 k AC proti vsemu (bonus z DEX se nepocita vzdy a kdyz tak jen proti aktualnimu utocnikovy (neznam figter featy co vsechno de s tim bonusem delat)). Ze v tom nemuze kouzlit arcane kouzla to mu nevadi, ze ma postih na hody proti skillum, to taky moc ne, protoze je moc nepouziva.
Rahwin
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 1. 2006 18.23

Příspěvek od Rahwin »

Hm, pokial mas na mysli tu istu penalizaciu co myslim ja, tak ta sa ta vobec netyka...
To je penalizacia pre postavy s vysokou obratnostou, co tvoja nie je, taze mas postih k ac za obratnost -1 a zvysne bonusy za stit a brnenie by si mal mat, ziadna ina penalizacia tam nie je...
Teda vlastne je, ale ta patri ku skillom tumble, hide, move silently a pod, urcite nie k tomu, co ta niekto trafi, takze sa s tebou asi len zle zahrala bioware kocka...
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Psanec píše:
Rahwin píše:Ehm, to sa mi tak celkom nezda...:)
Aku mas obratnost? Co mas za postavu?
O akych brneniach je rec?

Mam ji 11 ale diky brneni snizenou na 9
Jedna se ovsechny brneni ktera obleknu. Maji u sebe napsanou penalizaci. A tu vzdy dostanu i u stitu.

Pochopim snizeni OC za obratnost. Ale tohle nejak ne.
pockat penalizace je myslim na hody na skilly (listen, spot, search, apod.) tam dostanes ten postih za zbroj. V boji to snad moc nepotrebujes.
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Jasne dostanu postih na dovednost Kryt a Akrobacie atd …

Ale ja kdyz si vezmu malej stit, ketrej ma pnalizaci -1 a vezmu ktomu brrneni s penalizaci -7 , coz je -8
Tak me zasahuji mene, nez kdyz ktomu vezmu stit kterej ma penalizaci -7
Ale OC oproti tomu pvnimu ma 3

Proste jdu bojovat a najednou dostavam strasne moc zasahu ….
Jako kdyby se mi OC prestalo uplne pocitat ….
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Talmarin
Příspěvky: 80
Registrován: 23. 2. 2006 15.45

Příspěvek od Talmarin »

Pokud mas nejake body v akrobacii, tak ten postih v bojove situaci muzes pocitit … pri prilezitonych utocich, kdyz se nastavujes na nepritele ci se pohybujes kolem nepratel, mas nizke hody na zachranu proti temto utokum a tudiz budes vice zasahovan. Ale pokud tam body nemas a nevyuzivas ani dalsi vyse zminovane skilly, tak by nemel byt problem.

A jak bylo receno OC ze zbroje ci stitu je hodnotnejsi nez OC z Dext. Napr. pokud prestanes bojovat a nekdo na tebe utoci, nepocita se ti OC z Dext. (stav flat fooded)
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

to je zase zmatek :)
tuším, že hraješ kněze, takže tý penalizace si vůbec nemusíš všímat
tvoje AC je první čislo pod portrétem
NWN zná 5 druhů AC:
armor (není natural !!!)
shield
deflection
natural
dodge
kromě dodge žádný jiný neni kumulativní, tzn., že se ti počítá jen od věci s nejvyšším AC
armor má brnění nebo chránič, shield má štít, deflection má například plášť, natural maj amulety a dodge například mnišský botky
pokud chodíš v něčem jiným, než lehký zbroji, zapomeň na dex bonus
jako kněz budeš nejspíš chodit v plátovce, takže zapomeň i na tumble (akrobacii)
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Rahwin
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 1. 2006 18.23

Příspěvek od Rahwin »

Len maly dodatok, deflection je myslim ciastocne kumulativny...
Konkretne brnenie, stit a helma s bonusmi sa scitaju, ale ruku do ohna by som za to nedal...:)
Talmarin
Příspěvky: 80
Registrován: 23. 2. 2006 15.45

Příspěvek od Talmarin »

Kazdopadne od toho mas log, aby jsi se podival za jakych okolnosti jsi byl zasazen … tedy hod 1k20 nepritele plus jeho utocne cislo (pripadne nejake bonusy ci malusy) proti tvemu OC, ktere aktualne zalezi na ruznych podminkach (boj, flat fooded, obkliceni, utok zezadu, oslepeni atd …)
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Rahwin píše:Len maly dodatok, deflection je myslim ciastocne kumulativny...
Konkretne brnenie, stit a helma s bonusmi sa scitaju, ale ruku do ohna by som za to nedal...:)
deflection se nescita. Stit ani armor nemaji deflection. Ten mas na plastich a mozna helmach. Ale kdyz zakouzlis MageArmor, tak uz nedostanes s helmou nebo plastem nic. A kdyz budes mit helmu i plast, taky dostanes jen +1.
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Takze abych si to shrnul a ujasnil.

Pokud mam nejake body v dovednosti tak mam vetsi postih, nez kdyz tam body nemam :angry:
Penalizace nema vliv na OC a timpadem, mel ten krab, co me malem sejmul proste stesti a tech 30 HP mi na 3 zasahy sebral nahodou ….


No teda moc me to netesi, ale aspon trosku jsem neco pochopil. Takze budu verit, ze to byla hloupa nahoda a mel jsem jen smulu :no:
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Talmarin
Příspěvky: 80
Registrován: 23. 2. 2006 15.45

Příspěvek od Talmarin »

Log je na to zaklad …. napr. dejme tomu, ze ten krab ma jeden utok za kolo a utocne cislo treba 4 … ty mas treba OC 14
Krab tedy muze hodit cislo v rozmezi 5 az 24 (1k20 + AB) .. pri hodu jedna (aktualne 5) te mine vzdy, pri hodu 20 (aktualne 24) te vzdy zasahne. Z proste logicke uvahy vidis , ze te pri tvem OC 14 zasahne pri cisle 14 az 24 (tedy hody kostkou 10 -20).

Z toho vyplyva, ze ten krab ma vice jak 50% sanci te zasahnout … zalezi jen na jeho "pseudonahodnem" hodu dvacetistranou kostkou.

(Uvazoval jsem pouze bojovou situaci 1:1, s tim ze nemas dalsi dodatecne bonusy ci featy k OC napr. uhybani …, ktere nejsou zapocitany v cisle, ktere je zobrazeno u tve postavy)
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Penalizace na brneni

Příspěvek od kolja »

Alcatraz píše:…(bonus z DEX se nepocita vzdy a kdyz tak jen proti aktualnimu utocnikovy...
Na tohle sem se chtěl zeptat. Sem myslel, že se nepočítá jen když seš flat-footed, takže když třeba piješ flašku, nebojuješ, zdrháš (a dostáváš opportunity, au au :smile: ) nebo když na tebe útočí neviditelnej apod... Ale když tě obklíčí víc nepřátel, tak vzhledem k těm, na který se nesoustředíš, je to taky? A taky, feat Uncanny dodge tohlencto ruší, ne?
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

OC sem mel 20 :))
Takze sance na prehozeni mala, ale byla tam. Spise sem mel tedy pech, ze se mu darilo me porad prehazovat. Skoda, ze jsem se na to pak poradne nepodival. Ale moje postava z toho byla tak pufff …. Ze se ztoho musela poradne vzpamatovat. Jelikoz takhle ji naposled prohnal krab na 2 lvl , ale ne na 5 :))
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

flat footed ztrácíš dex bonus, dodge, a tumble bonus a nedáváš příležitostňáky ale nwn engine je v tomhle hodně nejistej, kdy tě vlastně vyhodnocuje jako flatfooted
pokud máš uncanny dodge, nejseš flatfooted nikdy s vyjímkou paralýzy, omráčení a podobně
mnichovo bonus z WIS se neztrácí nikdy

jinak doporučuju v případě pochybností se obrátit na http://www.nwnwiki.org/Main_Page, je tam spousta odpovědí na sporný věci a hlavně píše se tam, jak to opravdu je a ne jak to bioware zamejšlelo a třeba i v manuálu uvedlo
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Ixtremist
Příspěvky: 324
Registrován: 19. 2. 2006 11.10
Bydliště: DM chliv :)

Příspěvek od Ixtremist »

photter píše:mnichovo bonus z WIS se neztrácí nikdy
Pravě že ztraci, ma ho pouze v boji, když utika tak mu okamžitě mizi.
Všichni jsme výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.
JUNGLE MASSIVE!
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

IxTremist píše:
photter píše:mnichovo bonus z WIS se neztrácí nikdy
Pravě že ztraci, ma ho pouze v boji, když utika tak mu okamžitě mizi.
ne
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Lord Xeen
Příspěvky: 231
Registrován: 21. 2. 2006 20.33

Příspěvek od Lord Xeen »

Mne napadlo, jestli by nebyl lepsi system u tezsich brneni snizovat rychlost pohybu.
Pokud bojuji bok po boku dve postavy, jedna v lehkem brneni a druha v platovce, a rozhodnou se utikat, tak by bylo logicke, ze ta v lehkem plnou rychlosti utece, zatimco ta v platovem bude mnohem pomalejsi a schyta to :smile:

Myslim, ze je to v souladu i s tim, jak to bylo treba za husitskych valek, takovy z kone srazeny krizak v tezkem brneni nemel proti husitskym lehkoodencum s halberdami sebemensi sanci...
Zamčeno