Sferie

Vše co přímo nesouvisí s hrou na Equilibrii

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Croden
Příspěvky: 97
Registrován: 18. 9. 2006 17.17
Bydliště: Miltharský koš za smíšeným zbožím
Kontaktovat uživatele:

Sferie

Příspěvek od Croden »

Konečně, po třech letech tvorby se včera spustila Sferie! (tedy pro veřejnost, pro beta testery už chvíli jede) Pokud nevíte, jedná se o unikátní RPG server hry Neverwinter Nights (taková alternativa Eq). Doporučuji přinejmenším okem o ní zavaďte :-). Zde adresa: http://sferie.wz.cz/ :bigwink:
Perzistentní fantasy online svět - sferie.wz.cz
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Re: Sferie

Příspěvek od cybermisa »

Croden píše:
Z webu Sferie:
Sferie je HCRP (Hard Core Role Playing) server. Na tomto serveru si každý hráč vymyslí a založí postavu, se kterou pak odehrává úžasné příběhy a dobrodružství - HCRP zkratka potom značí, že jde hlavně o stavbu příběhu a hraní charakterů než o bezhlavé a nesmyslné zabíjení přerostlých pavouků a dalších příšer. Ovšem ani zabíjení zde nechybí! Sferie nabízí dokonce i frakce, mezi kterými si hráči mohou vybrat, takže kromě silného příběhu a epické ságy vlastní postavy vás čeká i pořádná dávka PvP (Player vs Player) akce!

Tak jsem skouknul web Sferie a hned na prvni pohled me dost zarazi, ze jde o HCRP server a pritom lakaji hrace na PvP (PvP je ciste OOC souboj postav bez IC duvodu). Co je ovsem jeste zajimavejsi, ze podle pravidla 6.7 z jejich webu je PvP zakazane a je povoleno pouze CvC - ve slovnicku pojmu maji primo PvP definovane jako PvP = Player vs Player = konflikt dvou hráčských postav, obvykle způsobený sporem mezi hráči; považuje se za metagame; korektní formou je CvC. Ostatne, co se tyka pravidel hry (opet z webu Sferie):

6. Hra
6. 1. Je zakázán metagame, tj. zneužívání OOC informací k IC účelům.
Následující body byly převzaty z pravidel serveru Equilibrie (kromě 6. 11.).
6. 2. Hráči v rámci hry nesmí zasahovat do hry OOC informacemi, pakliže to není nezbytně nutné. Zejména se jedná o informace o statistikách postavy, levelech, a ostatní informace dostupné pouze osobě hráče a nikoliv postavě. Pakliže potřebujete nezbytně sdělit takovouáto informaci, tak ji musíte uvodit znaky "//".
6. 3. Je zakázáno opakované zasílání TELL zpráv, pakliže druhá strana nereaguje. Používání OOC kanálů (TELL, ICQ, IM, Ventrilo aj..) pro sdělování IC informací je přísně zakázáno. Nekažte hru sobě ani druhým. Výmluvy typu "vždyť to nikdo neviděl" nejsou omluvou. Používání OOC kanálů pro OOC komunikaci během hry není doporučeno.
6. 4. Je přísně zakázán přenos předmětů či zlata mezi dvěma postavami jednoho hráče a to ani přes prostředníka. Taktéž je přísně zakázáno vytváření postav pouze za účelem skladování předmětů (chodící perzistentní truhly).
6. 5. Při smrti postavy a po jejím návratu do života Znovuzrozením je NUTNÉ hrát ztrátu paměti údálostí před vlastní smrtí. Postava si nepamatuje, co se stalo, a co vedlo k její smrti.
6. 6. Odlogování se ze hry za účelem vyhnutí se postihům je chápáno jako závažné porušení pravidel. Zejména se jedná o odlogování se pro vyhnutí se smrti, obnovení kouzel či snahu o obejití systémů hry.
6. 7. PvP neboli útok na postavu jiného hráče bez IC důvodu je přísně zakázáno. Oproti tomu pro CvC nejsou omezení.
6. 8. CvC souboj musí vždy útočník začít přepnutím na Odpor (Dislike) vůči postavě, na kterou útočí, v tabulce Seznam hráčů. Toto přepnutí musí provést těsně před vlastním útokem a postava, která je terčem útoku, nesmí na tuto OOC informaci nijak reagovat. Dodatek: Neplatí v případě útoku na hráčskou postavu nepřátelské frakce.
6. 9. Při odpojení v CvC souboji či pronásledování je druhá strana povinna počkat zhruba 5 min, zdali se nejedná o výpadek připojení nebo problémy na klientské straně odlogovaného. Pakliže se ani po této lhůtě hráč znovu nenaloguje, ani dodatečně neprokáže, že se jednalo o technické problémy, je toto odlogování považováno za porušení pravidel.
6. 10. Nejste-li si jisti čímkoli ohledně CvC (např. nerozumíte těmto pravidlům), konzultujte jakékoli napadení jiné postavy s DM.
6. 11. Pokud budete mít pocit, že vás někdo zabil pomocí bugu či nějakým hráčský-nečestným způsobem, nebojte se tuto skutečnost oznámit adminům, kteří záležitost prozkoumají. Převážně se ale budou zajímat jen o CvC konflikty, tj. vraždy (zabití v rámci jedné frakce).
6. 12. Permanentní smrt postavy je vždy na rozhodnutí hráče. Rozhodne o ní chováním postavy, která se při smrti dostane do Podsvětí. Ovšem zvažte, zda permanentní smrt je vhodná a spíše svět nepoškodí. Bohové umožňují reinkarnaci, a tato skutečnost se obecně ví. Návrat do Cindie je tak IC ošetřen. Smrt na Sferii není tolik ultimátní jako na jiných světech a to i pro prostý lid.
6. 13. Hráč nesmí zneužít nepřítomnosti DM ve hře. Veškeré akce postavy musí být v souladu s prostředím, zejména s očekávatelnou reakcí všech NPC. Např. ve městech na veřejných prostranstvích by v případě pokusu o vraždu velmi pravděpodobně reagovali stráže. Takový čin bez přítomnosti DM je zneužitím systému a porušením pravidel. Sporné situace vyhodnotí vždy DM na základě popisu události zúčastněných hráčů. Pakliže pro váš příběh je třeba vytvořit situaci jenž by bez přítomnosti DM nemohla z tohoto důvodu vzniknout, kontaktujte s vaším návrhem některé DM - to váš návrh posoudí a pokud ho shledá přijatelným a pro svět přínosným jistě vám vyhoví (např. pokus o osvobození jiné postavy z vězení atd..). Vždy je ovšem nutné do jisté míry zachovávat statut quo neboť díky mechanice hry není možné příliš často a radikálně měnit svět (např. nelze zabít nezbytné NPC či trvale vypálit vesnici či město atd..).
6. 14. Mučení postav či erotické scény jsou možné pouze po OOC souhlasu druhé strany (souhlasu hráče dané postavy). V případě erotických scén je nutné, aby všichni hráči zúčastněných postav byli zletilí. Dodatek: Bez ohledu na to, zda mají či nemají v inventáři tzv. Žezlo lásky.
6. 15. Je zakázáno vyhazovat nepotřebné věci bez dobrého IC důvodu na zem. Tyto předměty zbytečně zatěžují server. Čeho se postava potřebuje zbavit, musí donést do nejbližší civilizace a spálit ve všudy přítomných koších na odpadky, nebo zakopat pod zem.
6. 16. Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.


Podobnost s pravidly hry Equilibrie (sekce 4 Hra a komunikace) tu https://www.equilibrie.cz/pravidla_pravidla.php - ciste nahodna - proto i ten nesmysl s PvP. Neni nic jednodussiho nez zkopirovat cizi web. :smile: Asi Sferii vyzkousim uz jen ze zvedavosti, co vsechno z EQ bylo pro autory Sferie inspiraci :biggrin:

EDIT CM: formatovani
Naposledy upravil(a) cybermisa dne 30. 10. 2010 2.58, celkem upraveno 4 x.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Je fakt, že Ctrl-C&V bych si nedovolil ani já. Kdybych měl čas, tak bych se mrknul taky, ale bohůmžel, ještě jsem se ještě ani nedostal z práce.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Croden píše: … Pokud nevíte, jedná se o unikátní RPG server hry Neverwinter Nights ….
Citace z webu Sferie: http://sferie.roleplaylife.net/dlezite- … e-t140.htm

Jak vzniknul nápad na tvorbu vlastního světa?
Partička lidí z Equilibrie si sedla k ohni a začala si řikat, jak to na té EQ začíná být čím dál tím horší. Nevyhovují nám nové systémy, které hlavně omezují hráče, vadí nám DM tým... a postupně těch věcí začínalo přibývat. A tak si ta partička řekla: "Hej! Ty jo! EQ2 byla takovej luxus... to by byla paráda kdyby se to vrátilo" "To jo no... možná bysme mohli udělat vlastní svět. Vlastně jako s EQ dobrejma systémama a ještě nějaký systémy navíc!" - mno úplně takhle to nebylo, ale tak cca. =P. V každém případě, začalo se na tom dělat.
Co znamená Sferie?
Sferie je odvozená od Sféra. Z několika Sfér (= světů) se vzaly dobré nápady a systémy a poskládala se Sferie.
Takže Sf je kopie Eq?
V žádném případě! Eq je vcelku taková inspirace a některé systémy jsou dost podobné, jelikož většina lidí ze Sf pochází od Eq a tak už je na její systémy dost zvyklá.


:blink: :blink: :blink:
Uživatelský avatar
Skurkaa
Příspěvky: 600
Registrován: 21. 2. 2009 8.14

Příspěvek od Skurkaa »

Jak tady CM vypisuje různé citace s fora, musím říct že je dobrý nápad skloubit to nejlepší s EQ a ostatních světů. Protože kdybych to vyhnal hodně do extrémů,tak se dá říct že to bude nejlepší server. Však takhle optimistický nejsem. Ale zní to zajímavě. Opravdu pár systémů co jsem vyděl jinde bych ocenil i na EQ.
Tím si ovšem nechci stěžovat, jen vlastně pochválit dobrý nápad pár hráčů, že někdo měl tu vůli a něco udělat.

Ovšem musím poznamenat že se na tento server nechystám,ani juknout. EQ je prostě EQ :biggrin:
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Skurkaa píše:Jak tady CM vypisuje různé citace s fora, musím říct že je dobrý nápad skloubit to nejlepší s EQ a ostatních světů. Protože kdybych to vyhnal hodně do extrémů,tak se dá říct že to bude nejlepší server. Však takhle optimistický nejsem. Ale zní to zajímavě. Opravdu pár systémů co jsem vyděl jinde bych ocenil i na EQ.
Tím si ovšem nechci stěžovat, jen vlastně pochválit dobrý nápad pár hráčů, že někdo měl tu vůli a něco udělat.

Ovšem musím poznamenat že se na tento server nechystám,ani juknout. EQ je prostě EQ :biggrin:
Skloubit je pekne, ale minimalne podle webu to vypada na spoustu zkopirovanych veci. Nevim, ale mam takove tuseni, ze Labira se nikdo ani neoptal … :smile:
Uživatelský avatar
Skurkaa
Příspěvky: 600
Registrován: 21. 2. 2009 8.14

Příspěvek od Skurkaa »

cybermisa píše:
Skurkaa píše:Jak tady CM vypisuje různé citace s fora, musím říct že je dobrý nápad skloubit to nejlepší s EQ a ostatních světů. Protože kdybych to vyhnal hodně do extrémů,tak se dá říct že to bude nejlepší server. Však takhle optimistický nejsem. Ale zní to zajímavě. Opravdu pár systémů co jsem vyděl jinde bych ocenil i na EQ.
Tím si ovšem nechci stěžovat, jen vlastně pochválit dobrý nápad pár hráčů, že někdo měl tu vůli a něco udělat.

Ovšem musím poznamenat že se na tento server nechystám,ani juknout. EQ je prostě EQ :biggrin:
Skloubit je pekne, ale minimalne podle webu to vypada na spoustu zkopirovanych veci. Nevim, ale mam takove tuseni, ze Labira se nikdo ani neoptal … :smile:
Asi, nevím. Zkus se zeptat :biggrin:
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Ad PvP: Protože se chceme zaměřit i na hráče neznalé HCRP serverů, ale také neznalé NWN, lákáme na hlavní stránce na "PvP". Až později se to rozlišuje na CvC a PvP, kdy PvP je tedy to nepovolené - na druhou stranu, na SF je napsáno, že nijak nehrotíme rozdíl mezi těmito dvěma pojmy, prostě metagame je metagame a IC je IC, když si bitkařej a je to ok, tak je to ok a je jedno, jak tomu říkaj. (poznámka: SF se snaží trochu přiblížit vzoru moderních MMORPG, kde funguje RvR (frakční CvC), které SF kloubí s přísným HCRP - spojením tohoto se SF snaží navodit dojem války, konfliktu, který je ale přesto nasycen hutnou atmosférou a příběhy postav na všech stranách)

Ad pravidla: Pravidla byla vytvářena s pomocí pravidel _několika_ dalších serverů, abychom měli jistotu, že jsme na něco nezapomněli. Vyloženě "Ctrl+C Ctrl+V" nebylo použite a nejblíže tomu bylo jen u místa, kde je to _napsáno_ - píše se tam, že několik následujících bodů bylo částečně "převzato". A když se podíváte pozorně, zjistíte, že i tyto body ve skutečnosti nebyly zkopírovány, ale přepsány (s drobnými úpravami).
(EDIT: Žalují se vývojářské společnosti mezi sebou za to, že jejich smlouvy na autorská práva vypadají stejně? Ne. Proč? Protože právo je pořád jedno, nejlepší cesta je jen jedna a je blbost někoho nutit, aby si vymyslel horší smlouvu, na kterou později doplatí, jenom proto, aby "se neopičil".)

Ad inspirace EQ: Sferie má vlastní propracovaný svět, vlastní atmosféru, vlastní lokace, vlastní paletu předmětů, vlastní (tedy, tady spíš "nesebrané z EQ") modely a také vlastní skripty a zdrojové kódy. To, že je SF "jako EQ", je tím, že stejně jako EQ se SF snaží být HCRP - a protože EQ byla před spuštěním SF jediný "pořádný" HCRP server, posloužila EQ jako vzor.
Jinak je SF unikátní a ostatní servery posloužily pouze jako inspirace, přičemž jakékoliv podobnosti spočívají ve věcech spíše banálních (můžete mít na EQ hlad? My na SF taky můžeme mít hlad! SUE US!). ;)
Tím pádem nebylo Labira na co se ptát. Maximálně "můžem si udělat vlastní server? Nebude vadit, že bude taky HCRP?" =))
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Gran píše:Ad pravidla: Pravidla byla vytvářena s pomocí pravidel _několika_ dalších serverů, abychom měli jistotu, že jsme na něco nezapomněli. Vyloženě "Ctrl+C Ctrl+V" nebylo použite a nejblíže tomu bylo jen u místa, kde je to _napsáno_ - píše se tam, že několik následujících bodů bylo částečně "převzato". A když se podíváte pozorně, zjistíte, že i tyto body ve skutečnosti nebyly zkopírovány, ale přepsány (s drobnými úpravami).
Nepises pravdu Grane: porovnej si napriklad body 6.15 a 6.16 vasich pravidel s body 4.15 a 4.16 pravidel EQ. Neverim, ze podobne cislovane body vasich pravidel s podobne cislovanymi body nasich pravidel a doslovnym obsahem jsou dilem nahody.

FYI: Tvoje prirovnani s nejakou smlouvou je naprosto mimo misu. Ano, EQ neni chranena autorskymi pravy, ale obsah webu je obsah webu a je irelevantni, zda jde o text, obrazky, grafiku nebo napad. Za jeho vytvorenim byl nejaky myslenkovy pochod a nejaka prace, kdy Labir peclive volil kazde slovo pravidel. Vy ste udelali Ctrl+C Ctrl+V, maximalne ste v nekterych mistech text poupravili.

EDIT CM:

Citace casti pravidel EQ:
4.15. Je zakázáno vyhazovat nepotřebné věci bez dobrého IC důvodu na zem. Tyto předměty zbytečně zatěžují server. Čeho se postava potřebuje zbavit, musí donést do nejbližší civilizace a spálit ve všudy přítomných koších na odpadky, nebo zakopat pod zem.
4.16. Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.


Citace casti pravidel Sferalie:
6. 15. Je zakázáno vyhazovat nepotřebné věci bez dobrého IC důvodu na zem. Tyto předměty zbytečně zatěžují server. Čeho se postava potřebuje zbavit, musí donést do nejbližší civilizace a spálit ve všudy přítomných koších na odpadky, nebo zakopat pod zem.
6. 16. Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.
anurin
Příspěvky: 1736
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

CM vždyt je to jedno. Labirovi to může jen lichotit, protože vymyslel něco co si jiní sami nevymysleli a vzali jeho dobrý text. At si dělaj co chtěj. Nech to na jejich svědomí. Stejně z EQ na sférii moc lidí nepůjde. Doufám v to tedy. :biggrin: Tím nechci sférii hanit, ale moc nevěřím tomu, že by ten server byl kvalitnější jak EQ. Spíše je to server pro komunitu, která na EQ má stále nějaké problémy a nadává na ni.
Croden
Příspěvky: 97
Registrován: 18. 9. 2006 17.17
Bydliště: Miltharský koš za smíšeným zbožím
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Croden »

anurin píše:CM vždyt je to jedno. Labirovi to může jen lichotit, protože vymyslel něco co si jiní sami nevymysleli a vzali jeho dobrý text. At si dělaj co chtěj. Nech to na jejich svědomí. Stejně z EQ na sférii moc lidí nepůjde. Doufám v to tedy. :biggrin: Tím nechci sférii hanit, ale moc nevěřím tomu, že by ten server byl kvalitnější jak EQ. Spíše je to server pro komunitu, která na EQ má stále nějaké problémy a nadává na ni.
Zkus to.
Perzistentní fantasy online svět - sferie.wz.cz
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

BTW Grane, vis ze pojem DS jako pomocnik DM, tedy Dungeon servant, byl unikatne zaveden na EQ, stejne tak nasledne cleneni na tymu DM a DS? Koukam, ze i vase hierarchie tymu je v tomto zcela unikatni, kdyz mate DM, DS, o Radcich ani nemluve …
Naposledy upravil(a) cybermisa dne 30. 10. 2010 11.55, celkem upraveno 1 x.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

anurin píše:CM vždyt je to jedno. Labirovi to může jen lichotit, protože vymyslel něco co si jiní sami nevymysleli a vzali jeho dobrý text. At si dělaj co chtěj. Nech to na jejich svědomí.
Samozrejme, to je jedna vec, ktera mi nevadi - vadit by mohla Labirovi. Ja na to jen upozornil, protoze me to doslova trklo do oci.

Co me ovsem uz vadi, kdyz nekdo tvrdi, ze to nezkopiroval a pritom to udelal. V tom me Gran teda zklamal … :ermm: Mimo jine to vede na otazku, kolik dalsich "nezkopirovanych" a podobne "unikatnich" veci tam maji, kdyz ani nezverejni seznam systemu …
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

CM, za prvé, nejprve se zklidni a všechno si přečti, než začneš vytrhávat z kontextu. Je nanejvýš komické, když mi řekneš "tohle bylo převzato z EQ", když TO TAM JE NAD TÍM NAPSANÉ. xD

A není to irelevantní. V těch pravidlech a podmínkách se nacházej i věci, který chráněj majitele serveru. Je logické, že chceme použít tu nejlepší a nejvhodnější formulaci - a protože jsme sami nevymysleli lepší, použili jsme tu nejlepší, jen místy třeba upravenou, aby pasovala na SF.
Nehledě na to, že tvrdit, že SF je zkopčená EQ na základě "Pravidel a podmínek hraní" je taky celkem lol, no offense. ;)

Co se hiearchie týče - SF ji má jinou a sdílí akorát dva pojmy. Jsou to zrovna tyto, že nám přijde jako nesmysl zavádět nová jména pro něco, co už bylo pojmenováno. Nemyslíš si, že by to bylo spíš nepřátelské a konkurenční chování, co se NWN scény týče, kdyby si každý server snažil zavádět vlastní slovníček?
Ne, my počítáme s tím, že lidé hrajou i na jiných serverech a už jsou na pojmy zvyklí. Nechceme je přeučovat, chceme jim nabídnout prostředí, do kterého snadno zapadnout.
Naopak vyžadovat, abychom se těchto pojmů a všeho vyvarovali a úpěnlivě si tyhle _banality_ bránit, to je ukázka dost nepřátelského chování, které jsem na NWN scéně, kde když řeknu "Na EQ je 2x tolik hráčů co na TH", tak to znamená, že jich hraje 6, fakt nečekal. =/

Snad mohu všem doporučit, abyste si SF sami pročetli (hlavně IC sekci) a pak si na ní zkusili zahrát a zjistili, že SF má vlastní styl a je unikátní a to, v čem se neodlišuje, je to, kde by byla chyba se odlišovat.

EDIT: @CM: lol, prej zklamal... to se nedivím, když to všechno vytrháváš z kontextu. Trvám na tom, že jsem vše napsal po pravdě, pokud se ti to nelíbí a snažíš se ukázat opak, tak se akorát z nějakého mně neznámého důvodu (závist? žárlivost? prostý hněv? nebo nuda?) snažíš kreativně zacházet s fakty za dosažení kdovíjakého výsledku.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Gran píše:CM, za prvé, nejprve se zklidni a všechno si přečti, než začneš vytrhávat z kontextu. Je nanejvýš komické, když mi řekneš "tohle bylo převzato z EQ", když TO TAM JE NAD TÍM NAPSANÉ. xD
Jenze takhle to nefunguje Grane. Kdyz chce nekdo neco prevzit, je slusnosti se 1. optat, 2. podekovat a 3. alespon hodit link na original.

Nevytrhavam z kontextu. Tys napsal:
Gran píše:Vyloženě "Ctrl+C Ctrl+V" nebylo použite a nejblíže tomu bylo jen u místa, kde je to _napsáno_ - píše se tam, že několik následujících bodů bylo částečně "převzato".
A to neni pravda Grane, to je lez. Kdyz jsi schopny v ramci obhajoby Sferie lhat v jedne veci, proc ne i v ostatnich?
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Gran píše: EDIT: @CM: lol, prej zklamal... to se nedivím, když to všechno vytrháváš z kontextu. Trvám na tom, že jsem vše napsal po pravdě, pokud se ti to nelíbí a snažíš se ukázat opak, tak se akorát z nějakého mně neznámého důvodu (závist? žárlivost? prostý hněv? nebo nuda?) snažíš kreativně zacházet s fakty za dosažení kdovíjakého výsledku.
Trvas na tom, ze ten text ste nezkopirovali doslova? :blink: Co ty na chlupa na pismenko stejne pasaze? OMG …
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

CM, ještě jednou mě nazveš lhářem a nebudu na Tebe reagovat. Takhle totiž zase nefunguje slušná diskuse.

Napsal jsem, že jsem Ctrl+C + Ctrl+V nepoužil, a na tom trvám.
Poděkování za inspiraci EQ tam je, to, že's ho nenašel, je Tvůj problém.
Nevidím důvod, proč zveřejňovat seznam systémů - jen ať si na ně hráči přijdou. Btw když Ti řeknu, že tam je systém hladu, budeš taky křičet, že se opičíme po EQ? Protože ne, systém hladu tam není proto, že je na EQ, ale protože SF je HCRP (ano, stejně jako EQ).

Nečekal bych, že zrovna ty se budeš snažit rozpoutat flame.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Gran píše:CM, ještě jednou mě nazveš lhářem a nebudu na Tebe reagovat. Takhle totiž zase nefunguje slušná diskuse.
Bud chlap a narovinu prosim odpovez, zkopirovali ste ten do pismenka stejny text z pravidel EQ nebo ne?
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Teď jsem ti to napsal, rychlá odpověď je NE.

Delší odpověď (a ta ti snad bude vyhovovat víc) je, že jsem seděl u compu a měl ve Firefoxu otevřenou hromadu panelů s různejma serverama a různejma pravidlama (Eq, Thalie, ale i ne NWN a na první pohled třeba úplně nesouvisející věci), přičemž jsem to pročítal a snažil se to poskládat nějak dohromady. Nechtěl jsem nic prostě zkopírovat a odbýt to tak, ale zase jsem nikdy nic takového nikdy nepsal (a nejsem právník), takže jsem holt měl hodně zdrojů (hlavně aby se žádný zdroj v těch pravidlech nemohl poznat, což se mi nepovedlo dodržet akorát u EQ). Některé věty jsem přepisoval tak, že jsou k nepoznání, jinde jsem spojoval pravidla různých serverů do jednoho, jinde jsem třeba vzal skoro celé pravidlo a upravil v něm jen nějakou drobnost. Co se ale oblasti těch pravidel, co's už tady napostoval (na SF jsou to pravidla z kategorie "Hra" (kromě bodů 6.1, 6.11 a možná pár dalších)), týče, tam došlo k téměř (a občas úplně) doslovnému přepisu, protože jsem zjistil, že lépe to nikde napsané není a sám jsem nevěděl, jak lépe to zformulovat. Nejprve jsem se to snažil parafrázovat jinými slovy, když jsem ale nakonec skončil s úpravami, zjistil jsem, že jsem zase na začátku.

Takže ano, body, u kterých je napsáno, že byly přepsány, byly přepsány. Proto je to tam, světe div se, naspáno. Ale že bychom jen něco zkopírovali, to bychom si nedovolili.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Negativní reklama, taky reklama. Nezapomeň Grane, pak cybermíšovi poděkovat :bigwink:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Odpovědět