Heh, mno... momentálně je pro některé lidi Skyrim nedohratelný, protože je poměrně zásadní bug v hlavní questové lince, který nedovolí pokračovat dále :)
(Ano, pro mě. A ano, čekám na patch a nadávám jako špaček, protože "opravit" tohle přes konzoli sice, jde ale je to opruzus maximus :) )
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
A já osobně dle recenzí a toho co jsem viděl zvažuju zda to vůbec hrát
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty acc.:Nalkanar
Záleží jak moc chceš hrát hru, ve které je volný svět... Osobně si myslím, že co do obtížnosti a komplexnosti na tom byl mnohem lépe Morrowind, a Oblivionem s novými Fallouty dostávájí staré herní systémy zabrat. Skyrim je navíc už docela dost konzole, takže podle toho vypadá.
Tedy, ne že by byl "úplně blbej", ale došlo k docela brutálnímu zjednodušení (a provedení menu čehokoliv je na facku). Na druhou stranu to není nuda, a když se člověk drží questů, poměrně dobře se baví (nehledě na fakt, že se tím dostane na místa která jsou "zajímavá" mnohem snadněji než slepým průzkumem mapy).
Věci které ale vidím jako zásadní problém po dlouhodobějším hraní (lv40+, hodiny jsem vážně nepočítal), jsou obtížnost a bugy. Jako naskillovaná sniper není problém i na vysoké obtížnosti zabít ze sneaku cokoliv ještě před tím, než se člověk odhalí (nuda). A bugy, no... o tom jednom vychytaném sem už napsal, a bohužel rozhodně není jediný. Díkybohu sice ty další nejsou tak tragické, ale zkrátka nechává to v puse pachuť. Člověk si pak říká jestli vůbec Skyrim někdo betatestoval, protože TOHLE (TAMTO,…) prostě MUSEL vidět, atd...
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Dneska jsem to zrovna dohrál (tedy jen hlavní dragonborn linii Q) za lvl 28 Wood Elf/Archery/Sneak/Light Amror. Píšu to takhle schválně, protože absolutní volnost vývoje postavy je hlavní vlastností Skyrimu a změna oproti předchůdci. Že by povolání vůbec neexistovala ale říct úplně nejde, protože skilly jsou rozděleny do 3 skupin odpovídajících právě 3 klasickým RPG povoláním válečník, zloděj, mág - navíc rychlost zlepšování v dané skupině lze o 20% zvýšit volbou mezi 3 odpovídajícími bonusovými kameny.
Like: + Koncept i provedení draků, jejich jmen, hlasů, pohybů, soubojů, dialogů, smrti a pohlcení duší. Nevzpomínám si na jinou hru, ve které by byl souboj s drakem (dokonce i mezi draky) takový zážitek. + Severský setting, hlavně po stránce krásných horských lokací. Nezapomenutelný výstup na nejvyšší horu světa se sněhovými jazyky, závějemi, blizardy, polární září i sněžnými trolly a přízraky. Podzemní svět Blackreach osvětlený gigantickými fosforeskujícími houbami ve tvaru medůz. Opuštěné rozhlehlé trpasličí ruiny plné pohybujících se strojů a točících se ozubených kol … + Otevřenost světa, volnost pohybu, questů, skillů... Ráj pro samotářské dobrodruhy, kteří rádi objevují daleké končiny, chtějí si vychutnat nalézání nových míst, připlížit se k táboru banditů a ve skrytu stínu je jeden po druhém vysniperovat šípy, nebo se jen tak procházet horami, lovit jeleny, lišky i zajíce, zaplavat si pod vodopádem... + Na poměry otevřeného světa a Q celkem slušný hlavní příběh dragonborna, hodně questů, z nichž nezanedbatelná část je i zajímavých. + Hubda. + Oproti Oblivionu znatelně lepší vybalancování obtížnosti (pro bjový zážitek doporučuju adept+).
Dislike: - Příšerná menu, inventář apod … ta nejhorší místa, kde se snažit o inovace za každou cenu! Sralo mě to celou dobu a ještě teď mi tepe žíla na čele... - Fyzika pohybu ve světě nedoladěná, nepoučila se z Ovlivionu. (Bruslení postaviček na podlaze, neplynulost pohybu v terénu, nemožnost výskoku ve chvíli, kdy se to hodí, kůň "Šemík" s geny toho nejtvrdšího kamzíka, kultálení se trollů z kopců jako gumových míčků, kill od obra jeho kyjem vás vymrští do mraků .. kdo se chce pobavit, na youtube vše k nahlédnutí :) - Hlavní questová line obsahuje bug, který znemožní dohrání hry (lze ale snadno vygooglit a opravit), ale i mnoho jiných menších bugů snad ve všech oblastech hry. U otevřeného světa jsem ochoten většinu odpustit, ale kazí to dojem. - Extrémně povrchní role-playing stránka hry, jediná možnost projevu charakteru je snad jen volba mezi slušňáckou a eviláckou formou odpovědi, která ale stejně skoro nic neovlivní. Interakce a vztahy s NPC jsou jednoduché a omezené jen na získávání a plnění Q, plus sem tam trocha popisů reálií. - Mělký systém skillů a boje, celkem mě sice bavilo sneakovat a sniperovat lukem, ale např. lukům dali auto-aim arc kazící prožitek z long range míření (lze vypnout v ini souboru) a omezili efektivní dostřel na příliš krátkou vzdálenost (chápu z hlediska balancu hry, ale šlo jít jinou cestou). - Design ras je příšerný. Chápu snahu odlišit se a vyhovět severskému settingu, ale Bethesda vytvořila zrůdy. Snad s výjimkou rasy Imperial není hráč schopen udělat si postavu, která by nevypadala jako pračlověk nebo démon. Těžko se pak s takovým hrdinou identifikuje, nulové charisma. - Hudba sice dobrá, ale příliš se opakuje, malý repertoár. - Sněžné lokace sice výtečné, ale jsou i takové, které pokulhávají (města), textury nic moc a chyby v provedení světel a stínů. - Závěrečný boss nevýrazný, řadový, souboj ničím nepřekvapil. (Čekal jsem třeba souboj se zástupy pohlcených duší apod).
Celkově je to pro mě významná hra, která posunula limity otevřeného světa zas o kousek dál a zapamatuju si z ní hlavně romantiku sněžných horských lokací a koncept draků, ale pro nějaký větší rpg zážitek je příliš mělká, zjednodušená, uzpůsobená masám hráčů. Bohužel vývoj v tomhle má jasný směr udávaný dobou a marketingovými požadavky. Ve srovnání s Dragon Agem Skyrim vítezí v otevřenosti světa, všeobecné volnosti, kráse lokací a konceptu a provedení draků. Dragon Age měl o něco naléhavější příběh a naprosto drtivě zvítězil co se týká charakterů, vztahů a sociální stránky hry. Z marketingového hlediska je jasné, že Skyrim nepůjde přímo proti největšímu trumfu Dragon Age, ale čekal jsem alespoň něco a ne jen trapnost a "no name" pocit ze všeho kolem. Imho se bude Skyrim líbit spíš akčním hráčům a nový Dragon Age sociálním hráčům a holkám kvůli romancím. Skyrim imho nezíská takový fandom jako DA.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty acc.:Nalkanar
Skyrim rozhodně není vůbec tak dokonalý, jak se všude říká. Naráží totiž na problém, kvůli kterému u mně ztroskotal i Oblivion (Předchozí díly jsem nehrál). A sice obrovský, vyšperkovaný svět, ovšem nezaplněný svět, který se však velmi brzy omrzí. Počáteční nadšení totiž velice brzy opadne a člověk si začne uvědomovat, že ani dungy přes kopírák mají jen málo co nabídnout a ze stého zabití draka také žádné výjimečné pocity nepřinese. Naopak, když po takřka každém použití fast travelu uvidíte na obloze přelétávajícího draka, jen si otráveně povzdychnete.
Questy jsou velice rozporuplné; Jeden příklad za všechny; Chlapec z Winterhelmu po vás chce, abyste zabili zlou chůvu v sirotčinci, ve kterém byl nucen nějaký čas zůstat. Pitomé na tom celém je, že jediné možnosti, které máte, je onen quest přijmout nebo odmítnout. Ta nejlogičtější možnost, alespoň chlapci domluvit, prostě chybí. A když se konečně s onou chůvou setkáte, též neexistuje jiná možnost, než ji prostě zabít.
Nadruhou stranu je třeba poznamenat, že úplně všechny takové nejsou, některé naopak překypují atmosférou a nápaditostí; těch ale nebylo ani zdaleka tolik!
Ale teď i nějaké ty kladné stránky: herní svět je navzdory své obrovskosti celkem povedený; města jsou živá a osobitá a stejná je i krajina mimo ně. I soubojový systém a systém dovedností mi perfektně sedl. Snad jen na tom konzolovém HUDu mohli vývojáři trochu zapracovat.
Mě docela zklamalo už jen úvodní video, první pohled do inventáře a vyrábění postavy.
To úžasné čorkařství všeho co se jen hne mě bavilo, ale první hodinku...pak už tu zůstávala jen ona volnost. Co naplat, já prostě nedám dopustit na DA a interakce postav.
DA bylo docela fajn. Jednička byla hodně fajn, dvojka už míň. Ale já mám raději otevřené RPG s menším, ovšem důkladně zpracovaným a vymakaným světem. Čili Gothic 1/2 :)
Niam: geniální video, na videačesky je to i s překladem pro neangličtináře
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty acc.:Nalkanar
Koukal jsem na pár gameplay videí a příjde mi to strašně... Falloutovské - tygr vypadá jak krtkopotkan, to létání do vzduchu je jak po kritikalu od bazukáře supermutanta apod. ale kdo ví, třeba až si to někdy časem zahraju, tak to bude fajn odreagovačka, asi jako jsem hrál Fallouta 3 spíš for fun, než to brát jako seriózní RPG
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty acc.:Nalkanar