Vím, že je celý systém skrývání v NWN pojat zvláštně a pro multiplayer hru ne úplně vhodně, ale přesto se nedomnívám, že by bylo nutné z těchto hráčů dělat rytíře Jedi (na základě principu Occamovy břitvy).Pavel Urban píše:Hidování v civilizaci... je to těžké. Vzhledem k omezení systémy (nelze se efektivně plížit - skrývat se za překážkami, za rohy ve stínech apod.) je to považované za schopnost skrývajícího přimět ostatní k tomu, aby si ho nevšimli, aby ho ignorovali.
Grafika NWN je ve smyslu skrývání silně omezená a snad právě proto se systémově vyžaduje jen velmi málo, přesto jsem skrývání vždy bral jako klasické plížení, krytí za překážkami, snadno přehlédnutelné vzezření, které sice není v herním enginu dobře znázorněno kvůli nedostatku NPC (dav), stínů (omezení počtu 3D světel), překážek (nároky placeablů a tilesetů), ale lze jej velice snadno popsat ve hvězdičkách či alespoň implicitně předpokládat.
Jistě se najda řada sporných případů, kde by se dalo pochybovat o hráčském úsudku, ale pokud nebude hráč užívat skrytu zcela nesmyslně (například dříve zmiňované neodkrytí se při pokusu sednout si na obsazenou židli), nemyslím, že je těch případů tolik (ony ani pouštní pláně nejsou tak docela pláně a s vhodným oblečením není skrytí se žádný větší problém i v našem nehrdinském světě), aby to kazilo tradiční model skrývání.
Přirozeně, budu se dívat trochu zvláštně na hráče, který bude využívat skrytého pohybu výhradně systémově bez jakéhokoliv zamyšlení se, ale to je vše, co mi z toho plyne.
PS: Podobná debata zde možná již proběhla, ale nepodařilo se mi ji dohledat, takže pokud si na ni někdo vzpomíná, budu rád za nasměrování.