Luk a síla

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Anderson I
Příspěvky: 26
Registrován: 24. 9. 2006 22.30

Luk a síla

Příspěvek od Anderson I »

Vytvořil jsem nové téma, protože se to do „hráčské hůlky a hodů na vlastnosti“ moc nehodilo, ale chtěl bych reagovat na photterův příspěvek. viewtopic.php?t=1305&postdays=0&postorder=asc&start=20 - dole.

Cituji: „eště k těm lukům, i když je to tu OT mighty u luků připočítavá STR bonus k DMG, což je pěkná pitomost, luk nenapneš málo nebo fest, prostě dáš tětivu k držce a pustíš, jakou máš u toho sílu je úplně putna, leda bys ten luk vůbec nenapnul
pak ale proč mít omezení na sílu u luku a ne u velký sekery, greatswordu a nakonec i u všech těžkejch zbrojí ?
…………” (photter)

To je docela jednoduché, proč připočítávat bonus síly k DMG u luku. Vychází to z pravidel AD&D.
Zde je citace z pravidel:„Luky: Luky existují v různých tvarech a velikostech. Síla luku je určena tahem. Čím větší tah, tím větší síla je nutná k natažení luku. Proto je možné, aby postavy měly luky, které jím dávají bonusy k poškození za velkou sílu(předpokládá se, že si postava vybrala luk, který má větší tah). Stejně tak postavy s nízkou silou dostávají běžné postihy, pokud používají luk (musí používat slabší luky nebo je prostě nedokáží natáhnout pořádně). Tah luku nezabraňuje postavě v používání luky, pouze používání nemá úplný efekt. Pravý test síly postavy tvoří právě natáhnutí luku – luk silného hrdiny prostě slabší muž nenatáhne (jako byl třeba Odysseův luk).“

Ale hlavně ať to nikdo nebere jako kritiku nastavení systému. Sice z toho nejsem nadšený:no: , že neexistují might Luky, ale určitě to přežiju. -1 k DMG rozhodně není to, co by mě „zabilo“ a přinutilo opustit EQ.
:smile:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Problém je v tom, že když se začne do systému zavádět reálný luk, jak funguje ve skutečnosti, najednou ze světa zmizí ten oblíbený fantasy archetyp chlápka s mečem a jeho holky s lukem, jak to je vidět na veeelký počtu fantasy obrázků a začne i trochu skřípat to všeobecné povědomí o elfech jako o nejlepších lučištnících ^_~

(Prosím nebrat na vědomí, že dle nwn pravidel mají ženy i muži stejný atributy :D)

"Ano, děláme nejlepší dalekonosné luky, bohužel je nikdo z nás neumí natáhnout." - lukařský mistr v Amfiberai

^____^
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Lord Xeen
Příspěvky: 231
Registrován: 21. 2. 2006 20.33

Příspěvek od Lord Xeen »

The_Balrog píše:
"Ano, děláme nejlepší dalekonosné luky, bohužel je nikdo z nás neumí natáhnout." - lukařský mistr v Amfiberai

^____^

:megalol: :megalol: :megalol:
"Boj byt nevycerpatelna zdroj zabava i pouceni." - Vugar Malshurd
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

pozor, ten postih tam je, lučištník se silou 8 má DMG = *DMG luku*-1
mně šlo vo to, proč chcem řešit sílu u luku, když neřešíme sílu u greataxe a fullplatu - kolik bys vodhad potřebnou sílu postavy, která může BOJOVAT (ne nosit) v plátovce dvouruční sekerou - 25 ?
luk už je znevýhodněnej potřebou dvou atributů - dex na zásah a str na dmg, u jinejch zbraní roste se silou obojí
je to opět klasickej konflikt logiky a hratelnosti a nepatlal bych se v tom, dojdem k věcem jako "jak ti u boje nožem nebo holou rukou pomůže síla lépe trefovat ? " nebo "jak může postava s int 8 dávat kritický zásahy, když anatomie je pro ni sprostý slovo" etc...
nedělejte simulátor, myslete na hratelnost :bigwink:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

The_Balrog píše:...mají ženy i muži stejný atributy …
to jako myslíš kozy ??
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Anderson I
Příspěvky: 26
Registrován: 24. 9. 2006 22.30

Příspěvek od Anderson I »

photter píše: …….. luk už je znevýhodněnej potřebou dvou atributů - dex na zásah a str na dmg, u jinejch zbraní roste se silou obojí …..
No, to je právě to, co nechápu. Ano, luk potřebuje 2 atributy a to je docela velká nevýhoda, tak proč přidávat ještě další znevýhodnění: i když máš bonus k síle, tak se to neprojeví? Čím si to ti chudáci elfové zasloužili?:smile:

Ad simulátor: Nemá to se simulátorem skutečnosti nic společného. Je to hra a tak to beru. Jen jsem reagoval na poznámku „mighty u luků připočítavá STR bonus k DMG, což je pěkná pitomost”. No právě jestli to vydrželo v pravidlech, tak to pitomost nebude a hratelnost to neničí, jinak by to asi už dávno v nějaké revizi zlikvidovali.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

v pohodě, já proti "mighty" lukům nic nemám, jestli tu nejsou teď neznamená to, že tu nebudou nikdy, to je pak otázka pro Labira, ne pro mě
myslim, že je to tak okrajová věc, že jejich existence nebo neexistence nikoho moc netrápí, WOTC ze všech nejmíň, ta banda prskavkofilů nejspíš ani netuší, že nějaký luky existujou
jenom řikám, že je to vlastnost pochybná, luk buď natáhneš (a pak dělá stejnou škodu, ať sílu máš nebo nemáš) anebo nenatáhneš a nevystřelíš
a řešit použitelnost luku přes podnímku síly se mi nelíbí - buď všecky zbraně a zbroje a předměty nebo nic - sem kurva lučištnice, néé :megalol:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Anderson I
Příspěvky: 26
Registrován: 24. 9. 2006 22.30

Příspěvek od Anderson I »

Aha, tak to jsem zase nepochopil já :bang:, myslel jsem, že už se to tu probíralo a je prostě rozhodnuto, že might luky nebudou. V tom případě bych měl otázečku: Jsou povolený? Může mi lukař přidat do luku vlastnost might? Já abych zbytečně neotravoval DMka, jistě mají lepší věci na práci, když jsou ve hře, než mi vysvětlovat, že to nejde. (třeba ten duch v neděli - naprosto skvělé, tohle mě dostalo, tleskám:clap_1:).

A ono nejde o to, že by jsi normální luk napnul víc, to je možná blbost, nevím. Tady jde o to, že ten luk už je konstruován na větší napnutí tj. k jeho plnému napnutí je potřeba větší síla. Proto taky might by měla být vlastnost určitého luku, neaplikuje se na všechny luky automaticky jako bonus k síle na zbraně.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

1) sila se v NWN nepocita do bonusu dmg luku, to bylo snad jen na Alh
2) bonus ze sily se zapocita do dmg luku az do vyse MIGHTY, z cehoz mimo jine vyplyva, ze postava se silo 8/-1 a 10/0, neni zadny rozdil nikdy! Postih za silu se v migty neuvazuje

3) na EQ se rozhodlo, ze mighty luky nebudou a sila se nezapocitava, proc uz nevim
4) vsechny luky na EQ maji AUTOMATICKY bonus do dmg, protoze ze stejneho duvodu, proc nejsou MIGHTY, tak jsou ENHANCED a +2 luk je i +2 do dmg, coz neni nikde jinde v NWN nebo DnD. Tam +2 luk znamena +2 vyhradne do AB a bonus do dmg se resi pres MIGHTY. Takze tady jsou luky obecne o dost silnejsi. A v soucasne dobe vsechny MIGHTY+2 bez ohledu na silu postavy. S cimz nesouhlasim. Mam mighty luky rad a kdyz uz nic jinyho z toho duvodu co rika photter o lucich a napinani, by +2 luk postava s +1 silou nemela byt schopna vubec pouzivat. Tak. :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Anderson I píše:
ano, bylo o tom uz rozhodnuto, ano byla tu uz lobby za mighty luky, ne neni to zakazany, ale ne, DM ti ho nepridaji ani nahodou a ne, nebude zrejme v craftu

Jestli labir polevil ze svych smeru, to nevim, ale neverim tomu, takze ne, mighty na EQ nebude asi nikdy :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Hodím také svuůj příspěvek, jako laik :)

U elfů se bralo to, že jejich vlastnost nebyla síla a jejich luky byli dělané na obratnost. Elfové jako jedna z mála stvoření mají (dáli se to tak napsat) k luku vztah už od narození.
Z toho důvodu, mají pro luk vlastnosti hned od začátku.

Ano síla je důležitá, pokud se počítá, zdali prorazíš nějakou zbroj. Ale chtěl bych upozornit, že i zbroje mají mezery a tam se počítá obratnost … A ne síla. Jelikož někdo se silou 12 ale obratnosti 17 , může zasáhnout stejně jako někdo se silou 18 . Jde jen o to, že trefí tu mezeru vté zbroji …

Proto u sřelby luku, nemusí být síla výchozí atribut …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Alcatraz píše:1) sila se v NWN nepocita do bonusu dmg luku, to bylo snad jen na Alh
Nebyla, možná sem tě timhle směrem mystifikoval když jsem ještě nevěděl co to znamená mighty.
cehoz mimo jine vyplyva, ze postava se silo 8/-1 a 10/0, neni zadny rozdil nikdy! Postih za silu se v migty neuvazuje
Tady se domnívám, že to platí jenom u kuší, kde žádná mighty neexistuje, ale u luku ten postih dostaneš.

Ono když si to představíte je to krásně logické, viz.:
jenom řikám, že je to vlastnost pochybná, luk buď natáhneš (a pak dělá stejnou škodu, ať sílu máš nebo nemáš) anebo nenatáhneš a nevystřelíš
já sem z luku střílel, a jednou sem ho natáhnul, a trefil terč, a podruhý sem ho natáááááááhnul a terč sem doslova zboural. moje síla pak vyjadřuje kolikrát můžu to "á" do slova natáhnout vložit :biggrin: A u kuše je evidentní, že je to jedno. Stejně tak když mam malou sílu, tak to natáhnu eště míň než natáhnu (bonus 0) a bude to eště horší. Ale zase nemůžu luk natáhnout víc, než na co je konstruovanej, a to maximální natažení mi určuje právě mighty. O kolik síly můžu použít víc než při obyčejnym luku (+0). Ale chce to vynechat mechanismy ulehčující natažení, jako třebas kladkovej luk, i když to de taky nakombinovat, dám mu atribut DMG +1, tušim, že to je aditivní k mighty.

Krom existence enhanced (čili podle mechaniky considered magical) mají luky na Eq ještě značně zvětšený rozsah DMG (myšleno možná jako náhrada mighty nezávislá na síle), takže třebas moje postava (resp všichni nonfigter (non-str-based) střelci) maj šíleně zvýhodněnou střelbu z luku, takže nemam důvod si z osobně-sobeckého hlediska stěžovat :bleh: (stejně jako se nedivim photterovi že je spokojenej :biggrin: ).
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kolja píše: Krom existence enhanced (čili podle mechaniky considered magical) mají luky na Eq ještě značně zvětšený rozsah DMG (myšleno možná jako náhrada mighty nezávislá na síle), takže třebas moje postava (resp všichni nonfigter (non-str-based) střelci) maj šíleně zvýhodněnou střelbu z luku, takže nemam důvod si z osobně-sobeckého hlediska stěžovat :bleh: (stejně jako se nedivim photterovi že je spokojenej :biggrin: ).
Spousty zbrani maji vylepsene/upravene zraneni vzhledem k tomu, aby to odpovidalo navyseni HP u potvor. CO jsem vysledoval, je to podle me vyvazene. Bohuzel, tyto upravy se nezobrazuji v klasickem infu o zbrani, jedine je lze vycist z character sheetu, kdyz se zbrani vybavite. Ma to byt opraveno v Rozsireni.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

jestli střílels z luku jednou, jak píšeš, budiž ti tvůj omyl odpuštěn ale jstli se domníváš, že luk natahuješ jednou málo a jindy hodně, podle toho jakou chceš dát pecku, tak to bys trefil akorát kulový, naprosto přesně shodnej postoj a natažení je absolutní základ lukostřelby

úpravu luků dělal Labir se znalostí věci, na Alhambrii měl střelce a IMHO se mu povedla, luky nejsou přehnaně silný ale dá se s nima slušně bojovat
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Zbraně tak jak jsou teď, jsou výsledkem docela sofistikovaných úvah a propočtů, takže se nic v nich nebude měnit. Ani přidávat vlastnost "silný" (mighty) na luky.

Co lze a nelze objednat u DM najdete zde:
viewtopic.php?p=9328#9328

Ale myslím že jsem tu vlastnost přeci jen použil...takže kdo hledá mighty věc na Equilibrii si koupit může. Ovšem jsou to magiony a slouží to tam jen pro zvýšení ceny. :biggrin:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

labir píše:Ovšem jsou to magiony a slouží to tam jen pro zvýšení ceny. :biggrin:
tos rikat nemusel :) .. ale me prislo, ze se s nim citim nejaka silnejsi :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

photter píše:jestli střílels z luku jednou, jak píšeš, budiž ti tvůj omyl odpuštěn ale jstli se domníváš, že luk natahuješ jednou málo a jindy hodně, podle toho jakou chceš dát pecku, tak to bys trefil akorát kulový, naprosto přesně shodnej postoj a natažení je absolutní základ lukostřelby

úpravu luků dělal Labir se znalostí věci, na Alhambrii měl střelce a IMHO se mu povedla, luky nejsou přehnaně silný ale dá se s nima slušně bojovat
Jako když tu potřebnou sílu na napnutí nemáš, tak přece jenom vystřelíš. Otázka je jak to bude vypadat, protože když ho nenapneš úplně, tak stojíš všlijak pokrouceně a eště by si člověk moh ublížit :biggrin: Možná by to eště slušnym způsobem mohlo upravovat AB. Podle mě mighty neni "naprostá" blbina jak řikáš, je to jenom zjednodušená úvaha, že někdo prostě ten luk nedokáže napnout pořádně. Druhá možnost je zakázat ten luk pak používat rovnou, jako je to třeba v DrD+, což taky neni špatný. Ale pak by se to muselo asi udělat i na spoustu dalších věcí.

A "slušně" bojovat se s tim tady vopradu dá :megalol: :megalol: Ale teď se můžem ptát co je to moc silný a kde sou luky silnější... Ono na to ale nejde odpovědět. Teoreticky s dobře postavenou postavou to normálně v NWN neni taková krize, ale když to máš "jen tak" a bez sneaku tak lukem vopravdu jenom "lechtáš" když ti nepadne kritika... A průměrná dmg tady neni o moc větší, takže ta úprava může bejt i ve prospěch hry.. mě rozhodně nepoškodila takže mi to může bejt jedno :smile: Ale nesouhlasim s tim, že might je "naprostá ptákovina", a nejde se řídit naprosto přesně realitou.
chlorofil
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 9. 2006 21.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chlorofil »

luky jsou myslim v pohode... Elfi lucistnici nikdy nebyli zadny korby, ale meli docela skill v crafteni luku, lehkejch mecu atp. Takze mi prijde docela logicky, kdyz luk jede jenom pres dex, protoze nejaky velky sily by nemelo byt treba (samozrejme u zaporny sily uz by postih bejt asi mel)… Jak je to v realu je imho vedlejsi, neb v realu nejsou ani elfové :)
A jak uz tu nekdo psal, napnuti luku zavisi na dylce tetivy a pak taky dost na dylce sipu. Kdyz mas kratkej sip a plnou silou napnes tetivu, tak si pak ten sip zapichnes leda tak do ruky. V nwn je dylka sipu konstatni, tudiz luky by na ne mely bejt kalibrovany s optimalni tetivou :)
coirëa oialë
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

chlorofil píše:samozrejme u zaporny sily uz by postih bejt asi mel
omezeni na typ luku podle sily :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Schopnost napnout luk.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Průraznost luku a jeho dostřel v reálu závisí na síle luku v tahu. Která byla v historii tuším obvykle od 40 do 70 kg (tolik k síle lučištníků) U slavných anglických dlouhých luků to bylo ještě více. Ale už si to nepamatuji přesně. Pro hru je to jedno.
Úvahy o trefení mezer ve zbroji, zejména pokud se nepřítel pohybuje, jsou tak pro Legolase. Podle váhy letí šíp kolem 80 Km/h u opravdových luků. Pro srovnání projektil z pušky cca 900 - 1050 km/h, Luger 9mm z pistole s 3,5" hlavní cca 450 km/h apod. Terč ve vzdálenosti 30-40 m luk tedy zasáhne za 1,35 - 1,8 s. Oproti tomu puška za 0,16 s atd. Navíc je u luku, ale i u palných zbraní, zvlášť při střelbě na větší vzdálenost potřeba brát v úvahu balistiku a směr a sílu větru.
Ale je to jedno, jen pokud by pro lučištníka/ci byla potřebná síla a třeba wisdom, nebyl by důvod, aby vznikaly postavy zaměřené jednostranně na obratnost.
Mám za to, že původní idea světa, (je dokonce i zachycená v pravidlech) byla v tom, že se postavy nebudou vytvářet tak, aby z nich byli TUŇÁCI RIO MARE, ale spíše aby byly co možná realistické.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Zamčeno