otázky a odpovědi

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 3209
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ogar »

George píše:
Braenn píše:….
Souhlasím Georgi.
A hlavně se přikláním k tomu, aby se využívalo zdroju, které jsou nám k dispozici na EQ. Braenn Měla jistě zajímavý a průbojný nápad s tématikou, provedením a odehraním "lovu / honu", ale nba EQ je to nesmysl.. npc prostě nebudou koukat nebo běhat , tak jak si představujeme my u lovu. Prostě chodí zmateně po okolí, pakliže to jsou nepřátelské npc tak na nás okamžitě útočí, jakmile nás mají v dohledu. Bez asistence DM to neovlivníme.

S výbavou.. je to složité.. někdo rád praktičnost, někdo zase kvalitu. Jsme lidi, a proto logicky chceme to nejlepší. Ač si říkáme, že RP má přednost, tak bychom rádi měli postavičku dobrou a také aby vydržela ten nápor a sílu světa. A to se odráží od povahy postavy a povahy hráče. Odrazí se to potom na charakteru, který hrajeme, ale to možná již odbočuji.

Je divné v plné plátovce jít lovit koroptve.. ale někdy jsou situace nevysvětlitelné :D co si budem povídat. "systém"
Pokud zde ale máme k dispozici výbavu jaká tu je, tak ji zkrátka využít můžeme. Medvědi jsou zde silní.. a prostě je na ránu nedá žádný bojovník bez "Ničivé kritické zranění" , tak se dá odehrávat , že jsou zrkátka velmi velcí a proto na ně musí jít více lidí, či proto je boj tak dlouhý.

A co se týče druidů, tak to je uplně mimo.. bylo by velmi dobré mít aktivní ochránce fauny a flory a to hlavně pro interakci , která přinese další možnosti hry, ale nelze je vymoct, že..a proto by to mohlo DM zastoupit, když se jedná o větší lov.
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1688
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Mourisson1 »

Cheche, kdybyste viděli jak nico řezal medvěda a celou dobu tam nepadl ničivej kritickej ani jeden :megalol: :megalol: :megalol:
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od zdech »

ogarXXX píše:Braenn Měla jistě zajímavý a průbojný nápad s tématikou, provedením a odehraním "lovu / honu", ale nba EQ je to nesmysl.. npc prostě nebudou koukat nebo běhat , tak jak si představujeme my u lovu. Prostě chodí zmateně po okolí, pakliže to jsou nepřátelské npc tak na nás okamžitě útočí, jakmile nás mají v dohledu. Bez asistence DM to neovlivníme.
Tohle mi přijde jako základní otázka: "Který svět vnímáte jako ten správný, čistě systémový nebo s Dx nadstavbou?"
Bráno do extrému, čistě systémově je hloupost, aby Mamonín kdy hladověl nebo v oáze byla voda něčím vzácným. Na druhou stranu nelze vždy a ke všemu požadovat Dx, aby vše regulovali. Jak se s tím vyrovnat jinak než uznáním "je to jen hra, je třeba vypomoct se zaplněním mezer"?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 3209
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ogar »

A ještě doplním tu "fantasy" stránku, která zde pomocí magie, zaklínadel astrálních bytostí, bohů atd.. je ve velké části zastoupena, a proto bych tu "za mě" TAKÉ nedbal na pravidla "historická", nýbrž taková která na EQ jsou a která nám svět nabízí. Tudíž bych se neomezoval "nebraním zbroje" na lov, protože postava "pravděpodobně" ví (když v tomto světě žije), že pravděpodobnost na sežrání zvířetem se zvýší o 40-50%.

Samozřejmě pokud není jinak výjmečná ve svých systémových schopnostech, či levelu. A zde nám vzniká BOD, kde nejsme schopni jít ulovit zvěř na malém levelu. :D (ač se ozvou lidé = není to o levelu, tak ANO je to o levelu, pakliže jdeme už na ten lov, protože na 1.levelu vás zabijou jedna-dvě koroptve "POZOR" :biggrin: )
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Braenn »

Sem se zase rozepsala, ale asi zbytečně dlouze. Takže škrtám a krátím na:

Hra může být:

1) Jen se systémem, to tu asi popsal George a Ogar.
2) Nad rámec systému. Ačkoli mohu systémově běhat v plátovce 24/7, budu hrát, že po hodině funím, plivu plíce, smrdím potem a dožaduji se vody, jakkoli systémově žízeň ještě nemám. RP+
3) Proti systému. Zní to hrozně? Je to hrozný, když se u toho nepoužívá rozum a jde do extrémů, odporujících logice i reáliím. Ale teď si představte třeba postavu holky, co se převlíká za kluka. Systémově má prsa. Systémově v obchodě řekne "chtěla bych" a osloví ji NPC "co si slečna přeje". Ať si oblékne jakýkoli oděv či zbroj, automaticky se vytvaruje podle dívčích předností.

Jste ochotni přistoupit na hru hráče bodu tři? Ano? Ne? Proč?
A jestli ano, je takový problém přistoupit jednorázově na falešnou protisystémovou hru, totiž že kanec *uteče*, když k němu přijdete? A jen a jen proto si hrát plížení a všechny ty věci s kopím a absencí zbroje?

Jo, a s historií versus fantasy jděte do háje. Je to to samé, prostě neautomatizovaný feudální svět, jen odlišné reálie, zasazení do jiných mantinelů a rámců, s pravidly a logikou, přírodními zákony. Magie něco vylepší a pozmění, ale není to argument, za který jde do nekonečna všechno schovávat a všechno jím omluvit!
Naposledy upravil(a) Braenn dne 7. 8. 2014 16.03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

Hawkeye píše:Asi tomu stále.nerozumím. jinými slovy chceš aby hráči plně lpěli na systemu?
Nic proti tomu, hrát mimo rámec systému, jinak by ani nešlo hrát RP. Nesmí ale ignorovat nastavení systému a nahrazovat ho vlastní představivostí. Je to kvůli tomu, aby byla obloha modrá, stejně tak jako zvířata neutíkaly, ale útočily - pro všechny.

Mourrison1 dal krásnej příklad toho, co mi vadí.
placidity píše:Možná bych použil spíš termín systémová realita - stav, kdy je postava díky systému objektivně schopná 99% (1% budiž zásah DX nebo blbý hod kostkou) situací vyřešit sama (vysoký level/PB/wizna vymlátí půl desky na sólo s prstem v nose, dojde si na zlato,…), nebo je ignorovat (nelze se utopit, nelze plavat, upadnout, onemocnět, zkriplit sám sebe,…), nemusí řešit vhodnost použitého náčiní vzhledem k situaci (ubití medvěda pěstmi), atd.
Utopit se lze, pokud systém explicitně neříká jinak, (situace nevýhodná pro postavu).
Plavat nelze, pokud systém explicitně neříká jinak, (situace výhodná pro postavu). Můžete si *zaplavat v řece*, ale nemůžete jí *přeplavat*.
Upadnout lze - opět, pokud systém explicitně neříká jinak, (situace nevýhodná pro postavu).
Onemocnět lze, ale ve většině případů se na to budu koukat skrz prsty, protože narozdíl od plavání/utopení, je to velice dobře systémově ošetřeno. Postava ačkoliv může *onemocnět*, ale nemůže se *vyléčit* ze systémový nemoci.

Vhodnost použitého náčiní řeší systém. Nemůžete kutat prutem.. medvěda se můžete pokusit ubít pěstma, ale pokud nejste opravdu dobrý bojovník, nepovede se vám to. Pěst má 1k3 dmg a postava dostává příležitostný útoky (pokud nemá další odbornosti), to si myslím, že systém jasně říká, jestli postava má nebo nemá na to, aby ubila medvěda pěstma.
placidity píše:Co se týče (ne)nošení toho nejlepího, co jde - některé postavy na sebe nevezmou danou věc i z toho důvodu, že se jim nelíbí nebo nechtějí mít nic splečného s tím, kdo ji vyrobil. Výbava není jen hromada čísel ale taky prezentace postavy ve světě.
O tom jsem mluvil a plně to podporuju. Ale ne, že se překrucuje charakter postavy a skutečný cíle jsou někde v OOC světě. Mimochodem byl to jeden z důvodů, proč jsem chtěl roztříštit hostitele i někam jinam, mimo Arnagol - trpaslík nemůže jít za elfem nechat si něco udělat.
placidity píše:...Pokud ale jde o něco většího, udělal bych spíš výpravu se vším všudy, protože tím zabavím víc lidí a výsledek bude taky vypadat lépe...
A tady právě vidím problém. Taková výprava mě nebude bavit, pokud v ní neuvidím skutečnej smysl a ne výpravu "pro výpravu".
ogarXXX píše:Braenn Měla jistě zajímavý a průbojný nápad s tématikou, provedením a odehraním "lovu / honu", ale nba EQ je to nesmysl.. npc prostě nebudou koukat nebo běhat , tak jak si představujeme my u lovu. Prostě chodí zmateně po okolí, pakliže to jsou nepřátelské npc tak na nás okamžitě útočí, jakmile nás mají v dohledu. Bez asistence DM to neovlivníme.
Jo, pokud se nechceme ztratit v záplavě hvězdiček, abychom srovnali, co dokáží jednotlivé postavy, co dělá zvěř apod. (Což je pro mě akorát vytrhující). A zároveň chceme mít realistickej lov, tak, jak si ho představujeme, bylo by vhodný tam mít DM.
ogarXXX píše:S výbavou.. je to složité.. někdo rád praktičnost, někdo zase kvalitu. Jsme lidi, a proto logicky chceme to nejlepší. Ač si říkáme, že RP má přednost, tak bychom rádi měli postavičku dobrou a také aby vydržela ten nápor a sílu světa. A to se odráží od povahy postavy a povahy hráče. Odrazí se to potom na charakteru, který hrajeme, ale to možná již odbočuji.
Vybrat si systémově nejsilnější výbavu se nevylučuje s RP, právě naopak, pokud si vyberu systémově slabší výbavu jen proto, že jí mají (tu silnou) všechny ostatní postavy a nelíbí se mi uniformita postav, pak je to metagame.
ogarXXX píše:Je divné v plné plátovce jít lovit koroptve.. ale někdy jsou situace nevysvětlitelné :D co si budem povídat. "systém"
Pokud zde ale máme k dispozici výbavu jaká tu je, tak ji zkrátka využít můžeme. Medvědi jsou zde silní.. a prostě je na ránu nedá žádný bojovník bez "Ničivé kritické zranění" , tak se dá odehrávat , že jsou zrkátka velmi velcí a proto na ně musí jít více lidí, či proto je boj tak dlouhý.
To bych nechal na postavě.. stojí jí za to, chodit v plechu, když jí ta koroptev nemůže ohrozit? Stojí jí za to, machrovat v boji s medvědem?
ogarXXX píše:A co se týče druidů, tak to je uplně mimo.. bylo by velmi dobré mít aktivní ochránce fauny a flory a to hlavně pro interakci , která přinese další možnosti hry, ale nelze je vymoct, že..a proto by to mohlo DM zastoupit, když se jedná o větší lov.
Když nad tím přemýšlím, nebylo by špatný, kdyby DM občas hrálo za druidy, dřív to byla docela silná frakce, bohužel výhradně hráčská.
zdech píše:Tohle mi přijde jako základní otázka: "Který svět vnímáte jako ten správný, čistě systémový nebo s Dx nadstavbou?"
Bráno do extrému, čistě systémově je hloupost, aby Mamonín kdy hladověl nebo v oáze byla voda něčím vzácným. Na druhou stranu nelze vždy a ke všemu požadovat Dx, aby vše regulovali. Jak se s tím vyrovnat jinak než uznáním "je to jen hra, je třeba vypomoct se zaplněním mezer"?
Svět s DM se chová tak, jak by měl. To ale neznamená, že pokud není ve hře DM, budeme se chovat uplně stejně. Nemůžeme předpokládat, že by DM hrálo nějak a tak to tak hrát. Pokud ve hře není DM, nejlepší je nenápadně přecházet tyhle díry v systému - např. nereagující NPC, nemožnost přeplavat řeku.
Když systém neumožňuje přeplavat řeku, je vhodný na to nepoukazovat a snažit se tvářit, že tenhle problém neexistuje. Pokud je DM ve hře, můžeme ho k tomu využít (ale měli bysme se zamyslet nad tím, jestli nemáme výhodu nad případnou jakoukoliv jinou postavou, co nemohla přeplavat řeku, protože DM ve hře nebylo).
Pokud se řekne, že Mamonín hladoví, ale zároveň se dá uplně normálně koupit nebo ulovit/natrhat jídlo, aniž by o tom byla někde zmínka, že to nejde, pak to rozhodně vytrhuje a je potřeba vymýšlet důvody, proč Mamonín vlastně hladoví a jak se to projevuje. To se naštěstí nestalo a obchody jsou skutečně zavřený. Dá se pak už snadno předpokládat, že drtivá většina jídla pochází z farem a že se Mamonínští neuživí jen z ovoce a zeleniny. To, co si postavy natrhají nebo uloví je jen zanedbatelný množství, který by zdaleka nestačilo pro Mamonín. Čím víc si lidi musí domýšlet, tím víc se budou jejich domyšlenosti rozcházet a to nechceme. Chceme, aby byla pro všechny obloha modrá.
Braenn píše:Nevím, čemu říkáte pravidla historická, já za tím vidím logiku. Postavenou na tom, že lidi v té tak pejorativně skloňované historii dělali to, na co my si hrajeme na EQ i v reálu, a za ty roky praxe přišli se spoustou detailů a podrobností, které od monitoru těžko pochytíte.
Detailů a podrobností, které na EQ nefungují, protože jde o jiný svět.
Braenn píše:vaše pixelové postavičky mají stejné složení a fungování vnitřních tělesných orgánů, jako jejich hráči
Nemají :)
Braenn píše:Stokrát raději tohle, než hráče s teorií o magické zbroji, která sedí na holém těle a perfektně chrání, nezavazí, nic neváží a odsává pot jak Rexona - a proto se nemusí obtěžovat nějakým divadlem okolo.
Rád bych upozornil na věčně hořící meč, na kamínek, co létá kolem postavy a dodává jí sílu, na luk, který jednou natáhnete a on střílí silněji, na kov, který vysává teplo ze svého okolí. Ale jo, stick to your history.
Braenn píše:Z toho důvodu si raději vyjdu na lov s dvěma kopiníky beze zbroje, kteří dokáží přistoupit na hru *plížíme se k praseti*, i když vědí, že systémově neuteče, než s jednou plechovkou, která ho vykosí a stáhne, než napíšu řádek,
Zkoušela ses někdy v reálu plížit k praseti? Když chceš vycházet z historie?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

Braenn píše:1) Jen se systémem, to tu asi popsal George a Ogar.
2) Nad rámec systému. Ačkoli mohu systémově běhat v plátovce 24/7, budu hrát, že po hodině funím, plivu plíce, smrdím potem a dožaduji se vody, jakkoli systémově žízeň ještě nemám. RP+
3) Proti systému. Zní to hrozně? Je to hrozný, když se u toho nepoužívá rozum a jde do extrémů, odporujících logice i reáliím. Ale teď si představte třeba postavu holky, co se převlíká za kluka. Systémově má prsa. Systémově v obchodě řekne "chtěla bych" a osloví ji NPC "co si slečna přeje". Ať si oblékne jakýkoli oděv či zbroj, automaticky se vytvaruje podle dívčích předností.

Jste ochotni přistoupit na hru hráče bodu tři? Ano? Ne? Proč?
A jestli ano, je takový problém přistoupit jednorázově na falešnou protisystémovou hru, totiž že kanec *uteče*, když k němu přijdete? A jen a jen proto si hrát plížení a všechny ty věci s kopím a absencí zbroje?

Jo, a s historií versus fantasy jděte do háje. Je to to samé, prostě svět, reálie, zasazené do určitých mantinelů a rámců, s pravidly a logikou, přírodními zákony. Magie něco vylepší a pozmění, ale není to argument, za který jde do nekonečna všechno schovávat a všechno jím omluvit!
Není to "jen se systémem", ale není to proti systému.
V plátovce můžeš plivat plíce (obzvlášť, jako kuřák, že, Braenn?), obzvlášť, když vlastně o nic nejde.
V případě hraní holky, co se převlíká za kluka, to může někdo zahrát, ale nemůžeš to nikomu vnutit. Leda by to vnutil systém (nebo DM, to je celkem jedno). Systém explicitně nevnucuje to, že to jde poznat, spíš naznačuje, že by to poznat jít mělo. Ideálně si u tohodle nechat pomoct systémem, aby to bylo pro každou postavu spravedlivý, tzn. házet na všímavost. Opět hodně záleží na tom, jestli je to důležitá informace, či nikoliv.
A historieXfantasy: To je to, není to to samý, nemáme stejný pravidla, logiku a přírodní zákony (připomínám věci zdánlivě porušující zákony termodynamiky, jakkoliv to můžete okecávat sférama.. a.. vlastně sféry samotné :D ).
Neříkám, že máme použít argument "magie" na všechno, jde o to, že s magií musíme počítat jako součástí toho světa, ne jen možností některých obyvatel desky občas vyčarovat ohnivou kouli z ničeho.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Braenn »

Plížením k praseti nemám na mysli hru "dotkni se jeho nohy, aniž by si toho všimlo." Doplň si tam střelnou zbraň a vem prosím v úvahu i fakt, že to byl příklad stylu hry, kdy to jde i jinak, než k němu napochodovat na blízko a rozmáznout mu čumák obouručním mečem.
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Woxa »

1) na základě čeho se pozná "výprava pro výpravu"? Že ji pořádá postava lvl XY a onu lokaci si normálně dává na sólo? Že má v invu X prázných karet, do kterých by sama mohla nabrat loot a odnést ho? Že pořadatel explicitně neřekne "jdem tam v tolika lidech, protože..."?

2) Je "výprava pro výpravu" třeba i to, když s Grikem (kterému se do prázdného invu vejdou klidně 3 duby a nemá problém to se svou silou odnést) řeknu pár hráčům "pojďte, půjdem támhle pokácet ty stromy a pak mi to pomůžete odnýst". Běžně to dělám a dělám to hlavně proto, že mi přijde naprosto nereálné, aby půlork hodil na ramena dva, tři stromy a vesele je odnesl (byť systémově na to sílu má a do invu se mu to vejde).
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

1) Výprava "pro výpravu" je výprava z OOC důvodů, takže ano, třeba výprava do míst, kde si to postava projde solo a nedává žádnej IC smysl, aby tam chodila s dalšíma postavama, aby jí pomohly.
2) Řekl bych, že tady jde o hratelnost vs realističnost. Je tak nějak obecně přijímáno, že postavy nosí víc, než je reálně možný. Tak nevidím důvod, proč zrovna ten silnej půlork by měl mít nějakej problém s dřevem. Uznávám, že objemově dřevo moc nezabírá, ale z hlediska váhy má WB naprosto nesvázané ruce. Ne, že bych chtěl kohokoliv podceňovat, ale schválně by mě zajímalo, kolik postav má v inventáři tolik předmětů, že kdyby to zkusili v reálu, pohořeli by, nebo by alespoň byli naložení tak, že by se zadýchali po chvíli chůze.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od zdech »

Nebude tě něco bavit protože neznáš účetní/situační pozadí operace? "Udělám to takhle, zabaví to víc lidí" není automaticky metagame, vynést pětinásobek materiálu může být prostě výhodnější (a může to zabavit víc lidí). Obdobně zajistit zvýšenou bezpečnost podniku (nakonec "normální" situace by měla být považována za nebezpečnější než jak ukazuje čistý systém).
Dělat něco jen proto, aby se zabavilo víc lidí je špatně, to máš pravdu. Pokud ovšem zároveň neexistuje IC důvod proč věc dělat zrovna tak (a ten nemusí být znám každému).
George píše:
zdech píše:Tohle mi přijde jako základní otázka...
Svět s DM se chová tak, jak by měl. To ale neznamená, že pokud není ve hře DM, budeme se chovat uplně stejně. Nemůžeme předpokládat, že by DM hrálo nějak a tak to tak hrát. Pokud ve hře není DM, nejlepší je nenápadně přecházet tyhle díry v systému - např. nereagující NPC, nemožnost přeplavat řeku.…
Bez DM se nejde chovat stejně jako s ním (nemůžeme si bez něj regulérně popovídat s Nargienem atp.) to je jasné. Dost si ale domýšlet lze, hlavně pokud takové domýšlení nevede ke zvýhodnění postavy. Háček je v definici hranice takového domýšlení, dokážete ji někdo pro všechny jasně vyjádřit?

To že se toleruje plnější inventář než by bylo reálné (máme omezený počet míst, z nichž věci nemizí) není totéž co "tři duby na jednom rameni, dva smrky na druhém". Vlastně je to jen o tom, zda je někdo v cestě za uvěřitelností ochotný vzít v potaz i objem nákladu.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

zdech píše:Nebude tě něco bavit protože neznáš účetní/situační pozadí operace? "Udělám to takhle, zabaví to víc lidí" není automaticky metagame, vynést pětinásobek materiálu může být prostě výhodnější (a může to zabavit víc lidí). Obdobně zajistit zvýšenou bezpečnost podniku (nakonec "normální" situace by měla být považována za nebezpečnější než jak ukazuje čistý systém).
Dělat něco jen proto, aby se zabavilo víc lidí je špatně, to máš pravdu. Pokud ovšem zároveň neexistuje IC důvod proč věc dělat zrovna tak (a ten nemusí být znám každému).
Jak jsem řekl, jde mi výhradně o OOC motivy, samozřejmě, že z IC důvodů si vezmeš s sebou další postavy a je to naprosto v pořádku.
A na některých situacích to jde vidět na první pohled, že za tím zkrátka nejsou žádné IC motivy.
zdech píše:Bez DM se nejde chovat stejně jako s ním (nemůžeme si bez něj regulérně popovídat s Nargienem atp.) to je jasné. Dost si ale domýšlet lze, hlavně pokud takové domýšlení nevede ke zvýhodnění postavy. Háček je v definici hranice takového domýšlení, dokážete ji někdo pro všechny jasně vyjádřit?

To že se toleruje plnější inventář než by bylo reálné (máme omezený počet míst, z nichž věci nemizí) není totéž co "tři duby na jednom rameni, dva smrky na druhém". Vlastně je to jen o tom, zda je někdo v cestě za uvěřitelností ochotný vzít v potaz i objem nákladu.
Právě proto má být hranice toho domýšlení co nejblíž tomu, co je definované (systém,dm), obzvláště u důležitých věcí, u nedůležitých to může být volnější.

Plnější inventář, než je reálné, mi příjde přesně totéž, co 5 stromů na ramenou. Obzvlášť, když se dají stromy zaseknout na hák a táhnout za sebou.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 3209
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Ogar »

George píše:1) Ne, že bych chtěl kohokoliv podceňovat, ale schválně by mě zajímalo, kolik postav má v inventáři tolik předmětů, že kdyby to zkusili v reálu, pohořeli by, nebo by alespoň byli naložení tak, že by se zadýchali po chvíli chůze.
:bigwink:
Velká spousta, protože nemají například přístup k trezorům a domům. Ale přesto chtějí mít ty věci. A to už vybočuje samozřejmě, případně je to zahrané "mám věci uschované někde pod drnem, za kamenem, mám někde místo, nebo beru jako výjmku když jsou u frakce která nemá systémový sklad"

A co se týče půl-orků / orků.. Jde o to jak jsou fyzicky zdatně vnímáni okolím a skupinou hráčů na EQ. To je diskutabilní. Já si třeba představím takového půl-orka / orka, který nese 3-4 metry dlouhou kládu na rameni. Přeci jen jeho stavba je úplně v jiných měřítkách a tak mu nejspíše nedělá ani problém mít do toho batoh, nebo opasek s těžkými věcmi. Ač má postava unese všechno vzhledem k hmotnostem na EQ, tak to reguluji dle možností a praktičnosti při žití. Nicméně sílu v úchopu, ráně atd. odehrávám nad rámec lidských a běžných možností, protože to jsou samozřejmě úplně jiné hodnoty.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Braenn »

Trezor má 50 míst. Můj dům má těch míst poněkud více. Můj dům ovšem nepočítá se systémem, který každý den ve čtyři restartuje server a maže vše, co jsem si odložila třeba na postel. K tomu připočítejme občasné pády.

Proto neřeším zadýchávání návazné na to, kolik toho tahám v invu. Ne všechno, co mám v invu, má u sebe postava. Systémově mi to přesto můžeš ukrást. IC při krádeži ti půlku věcí nepřiznám. Sedlem počínaje.
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Woxa »

Jop, taky u sebe tahám víc, než je reálně pobratelné, ale dle situace ty věci pak z rukávu tahám nebo netahám.
Když jdu na ples, tak tam pak nevytáhnu z invu komplet plátovku s botama, chráničema, helmicí i pavézou, protože to *zůstalo doma*. Naopak někde v hlubinách propasti si nevytáhnu kytaru a housličky, protože to prostě sebou ta postava *nemá*.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Selvagion »

Já se snažím dívat na EQ v rámci možností co nejreálněji, protože, podle mě, o tom tenhle server je. Ano, systém dovolí spoustu věcí, které nejsou ani logické ani vhodné z hlediska reality, někde se přimhouří oko, protože to často ani jinak nejde, někde zase přemýšlím o nedostatku soudnosti hráčů. Nemůžu tohle sice ovlivnit, do toho může zasáhnout jen DM a nechat svět adekvátně reagovat, ale moje postava si o dotyčném může pomyslet své a podle toho se k němu chovat. Krásným příkladem toho byla dle mého na tvrzi Woxova Lainathiel. Nebylo to někdy příjemné, ale j ási dobře uvědomuji, že za spoustu věcí jsme si mohli sami vlastním nedostatkem soudnosti.
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

ogarXXX píše:...A co se týče půl-orků / orků.. Jde o to jak jsou fyzicky zdatně vnímáni okolím a skupinou hráčů na EQ. To je diskutabilní. Já si třeba představím takového půl-orka / orka, který nese 3-4 metry dlouhou kládu na rameni. Přeci jen jeho stavba je úplně v jiných měřítkách a tak mu nejspíše nedělá ani problém mít do toho batoh, nebo opasek s těžkými věcmi...
Není to diskutabilní, půlork má rasovej bonus do síly vyjádřenej přesným číslem. Právě proto, aby si každej mohl představit jeho sílu přesně a ne jen odhadovat. To, že se toho v praxi hráči moc nedrží, je věc druhá.
Braenn píše:Trezor má 50 míst. Můj dům má těch míst poněkud více. Můj dům ovšem nepočítá se systémem, který každý den ve čtyři restartuje server a maže vše, co jsem si odložila třeba na postel. K tomu připočítejme občasné pády.
Trezor počítá s padesáti předměty nehledě na to, jestli jsou to borůvky, nebo zbroj. To nejlepší, co můžeš udělat, je neupozorňovat na to a nenápadně to přecházet. Řekl bych, knihy, co máš v trezoru, ve skutečnosti nejsou v trezoru, ale v knihovně. A to poukazuje na to, co ten trezor skutečně je - systémovej nástroj. Ve skutečnosti všechny ty věci nestrkáš do trezoru - jestli to vůbec trezor je. Tzn. že trezor symbolizuje celkový skladovací místo v domě. Ne moc dokonale, protože je jedno, jestli tam máš 50 zbrojí, nebo 50 kusů různých druhů ovoce. Větší domy mívají zpravidla víc trezorů.


Já neříkám, že systém je vše a nic jinýho neexistuje, říkám, že systém nám vymezuje rámcové hranice a umožňuje nám civilizovanou hru. Systém říká, co postava dokáže, nebo nedokáže (primárně, co nedokáže). Neopvrhuju hráčskou soudností, sám nevyužívám jedné schopnosti postavy, ačkoliv jí systémově použít můžu. A pokud mojí postavě někdo přiloží nůž ke krku, nebudu se s ním hádat, ať na ní teda systémově zaútočí s tím, že systém s tím počítá (flatfooted) a přistoupím na jeho hru. Snažím se ale vyhýbat hře mimo systémy, protože jí každý vidí jinak - obzvlášť na místech, kde o něco jde (CvC).
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Braenn »

George píše:Trezor...To nejlepší, co můžeš udělat, je neupozorňovat na to a nenápadně to přecházet.
Proč bych to měla u trezoru přecházet a u neutíkavých zvířat na to plně dbát?
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1653
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od George »

Braenn píše:
George píše:Trezor...To nejlepší, co můžeš udělat, je neupozorňovat na to a nenápadně to přecházet.
Proč bych to měla u trezoru přecházet a u neutíkavých zvířat na to plně dbát?
Protože u trezoru to vůbec nic neovlivní a je to vyloženě detail. Obvykle třeba ani nezmíníš, že to netaháš z trezoru, ale z knihovny (myšleno obecně).
Můžeš si u lovců domyslet uplně stejně, že se plíží i když to nenapíšou? Že zvířata utíkají i když neutíkají?
Když říkám, že u děr v systému je občas lepší je přecházet, myslím tím třeba i to, neupozorňovat zbytečně na to, že ty zvířata neutíkají, i když by třeba měly.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: otázky a odpovědi

Příspěvek od Braenn »

Jak si pak ale IC postava vysvětlí, že prase pod taktovkou DM utíká, když 99 jeho příbuzných předtím neutíkalo? Pokud bereš systém jako bernou minci, pak by DM mělo podřídit svou hru jemu a neutíkat s žádným prasetem, aby to pak nedělalo bordel chudákům postavám ve vnímání světa. Tento prasečí problém se nám zamotává. :biggrin: Systém říká: prasata neutíkají, tedy není potřeba svůj boj (a hru lovu) uzpůsobovat tomu, kdyby tak činila. Vzato kolem a kolem, proč by tedy vlastně DM mělo hrát utíkající prase a lov nějak oživovat? Dělá to z postav, navyklých jednomu stylu hry a lovu, hlupáky, když si na lov vyšli ve zbroji a s obouručákem, 100x to fungovalo a teď se jim bude nějaké prase vysmívat.

A dále hra s DM - když to samé, co dělá DM, já jako hráč nahvězdičkuju a okolí to akceptuje, bude situace úplně stejná, jen moje hvězdičky nebudu moci po nikom (narozdíl od DM) vynucovat.

Ale podívej se na to z pohledu postavy, která přistoupí na hvězdičky i hru DM:
jedno prase utíká.
jedno prase utíká.
Které ovládá DM a které fantazie? Jde to do extrému? Jop - ale vzato kolem a kolem, lov prasat a tahání knih z knihovny/trezoru jsou podle mne absolutně stejné maličkosti, které v rámci hratelnosti a nedokonalosti systému můžeme zahrát tak, jak nám rozum dovolí. Aby - to - bylo - zábavnější. Což je co? Cílem hry.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 7. 8. 2014 20.00, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět