Braenn píše: ↑13. 2. 2019 13.28 Proč ne a proč jo, pričemž to první asi převládá, pokud se to nebude ohodnocovat zpětně. Je to takový úsměvný problém, ale argumenty chápu. Jen trochu podceňuješ ten "malý" bonus, protože kouzlící a pod. postavy nejsou živy jen z featů a bonusů do vlastností.
Ale bylo by docela fajn krom podpory postav důchodových uvažovat i o podpoře vzniku postav nových, třeba umožnit časovkami rychlejší start na nějaký smysluplný lvl (10?12?), případně (k tomu) časovkami bonusovat jako na Th hru většího počtu hráčů... Teď, když je výrazně méně hráčů než při tvorbě, znamená založit si novou, expy nepoděděnou postavu třeba v Tirianu nebo na Ostrově nutnost měsíců a měsíců solo logování jen pro expy, případně styl hry "průlet hvězdokupou dungů". Což je dost odrazující.
Zkrátka jestli už s tím hýbat, tak proč ne víc.
Braenn: A myslíš nové postavy, nebo nové hráče?
Já si myslím, že nové postavy nutně nepotřebujeme takto podporovat. Je hezké, když vznikají, ale když vznikají, tak asi s nějakým účelem. A ten účel asi nebude projít si dungy, které znám s čarodějem, teď pro změnu s druidem/zaklínačem/paladinem - ale spíš zahrát si nový typ povahy, člena jiného spolku atp., u čehož zvýšení příjmu expů zas tak moc nepomůže. A podle mne jsou pro takové postavy nejdůležitější stejně dvě věci: equip a přátelé (ne nutně v tomto pořadí).
Samozřejmě jsem ale radši, když postvy zůstávají dlouhodoběji a zkušenější postavy neutrácí prostředky a čas na interakci a podporu nových postav, co logují jen pár týdnů a pak zmizí.
Oproti tomu podpory nových hráčů není nikdy dost, i když zvednutí toku expů je asi pálí nejméně - spíš tu jde o celkovou složitost světa i systémů a nějaké uvedení do hry, aby v panice po pár večerech EQ nesmazali.