Info - Novinky a změny

Co je potřeba vědět. Prosím čtěte.

Moderátoři: World Builder, Dungeon Servant, Dungeon Master

Zamčeno
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-252
:point: Přidán umístitelný pytel s volným inventářem tam, kde prodávají "Potřeb do divočiny" (vhodné na RP a přendavání více předmětů).
:point: Přidány pakly lokálních piv po 10ks. Najdete obvykle v hospodách v řadách lahví. V Tiru si to vzal na starost Pít a v Mithu barman.
:point: Poklady obohaceny o 1 předmět.
:point: Elfí plná plátová zbroj a Masivní trpasličí zbroj má ekvivalent pro všechny rasy výměnou za vyšší cenu a ingredience (aneb rasismus ponížen).
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-257
:excl: Summon update vol. 1
Slibovaná úprava summonů (ne, to není přítelíček) je na světě. Je za tím spousta mravenčí a zdlouhavé práce, ale nakonec se mi podařilo udělat první verzi, která je použitelná.

Update proběhl u všech bytostí na okruzích VII, VIII, IX. Nižší okruhy jsou pro mě (aktuálně) z hlediska času a energie kontraproduktivní. Vyšší okruhy jsou přeci jen využitelnější. Nutno podotknout, že jde o první vývojářskou verzi, u které budu sledovat její funkčnost a využitelnost. V následujících týdnech/měsících lze očekávat, že se u nějakého summona můžou staty průběžně měnit do plusu i do mínusu. Pokud ale bude vše klapat, nechám to být.

:excl: Úprava Epického kouzla: Dračí rytíř. Nově sesilatel přivolá "Mladého červeného draka" (menší model), který je oproti standardnímu nwn posílen, aby lépe obstál v podmínkách EQ a naplňoval benefit epického kouzla. Trvání kouzla je nadstandardně prodlouženo na 5 reálných minut. Ostatní požadavky na kouzlo a jeho funkce zůstávají beze změny https://nwn.fandom.com/wiki/Dragon_knight
Drakovo statistiky nejsou a nebudou nikdy veřejné a jejich sdílení je nežádoucí.

:excl: Úprava Epického kouzla: Prach mumie. Vyvolaná mumie je oproti standardnímu nwn posílená, aby lépe obstála v podmínkách EQ a naplňovala benefit epického kouzla. Ostatní požadavky na kouzlo a jeho funkce zůstávají beze změny https://nwn.fandom.com/wiki/Mummy_dust
Statistiky této mumie nejsou a nebudou nikdy veřejné a jejich sdílení je nežádoucí.

:nuke: Drobný update démonů a ďáblů.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-258

:excl: Update run pro dotvoření postavy:
labir píše: 28. 2. 2008 13.30 Skupina run - Permanentní smrt

Permanentní smrt
Cena -20 > -40
Jakmile postava s touto extras runou zamře, tak nemůže využít milosti Znovuzrození. Postavu lze oživit modlitbou ať již pronesenou klerikem či přečtenou ze svitku, nebo donesením těla do chrámu. Týká se jakékoliv smrti, tj. i při boji s monstry, bestiemi či s jinou postavou. Pečlivě si rozmyslete zda si tuto extras runu vezmete. Účinek se později nedá zrušit.
:point: Oprava míry toxicity u žlutých krystalů.
:point: Opravy v jednom novém dungu.
:point: Přidány nové předměty do hry (neběžné).
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-259
:excl: Summon update vol. 2
Upraveno kouzlo 7. okruhu Mordekainův meč. Nově vyvolává výrazně silnější výtvor, než nabízí standardní nwn, aby lépe obstál v podmínkách EQ a naplňoval benefit krátce trvajícího kouzla na vyšším okruhu. Ostatní požadavky na kouzlo a jeho funkce zůstávají beze změny.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Opravena váha výsledných pokrmů u receptů č. 4 a č. 9, a to z 0.0 > 0.3. Jde o chybu, takže kdo má nějaké přebytky, tak, prosím, vyprat v bazénku.

Dočasně upraveno používání kouzel
Proměň svůj vzhled a Proměň vzhled osoby.

+ Při použití těchto kouzel neproměňujte ostatní hráče nebo sebe do rasy, kterou mají/máte v originále. Příklad: Neproměňuj člověka do člověka, elfa do elfa, trpaslíka do trpaslíka, bugne pak hlava na model č. 1 a nejde to bez DX vrátit.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-260
:excl: Craftový update -> Nově máme na Equilibrii takový alternativní craft magie/alchymie/lékárnictví, který je spuštěn v tirianských dílnách a dostupný veřejnosti. Celý chod systému jsem se snažil sepsat tak, aby šel s trochou důvtipu rozpoznat IC cestou. Jde o první veřejnou verzi, která byť se několikrát testovala, tak se může stát, že se najde chyba (systémová, ale i třeba nevybalancovanost). Proto případnou (zjevnou) nesrovnalost nahlásit mně a já jí potvrdím nebo vyvrátím.

FAQ:
Jde craft skillit jako třeba opékání, kácení, těžení?
Ne, funguje na bázi vlastností/dovedností, tj. nezlepšuje se tím, že byste stáli XY hodin u aparátu, ale funguje naopak na bázi vzorce, díky kterému je postava schopná dílo provést a dokončit.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-261
:excl: Summon update vol. 3 - nemrtví
Upravena rodina kouzel povolávajících nemrtvé. Nově vyvolává o něco silnější nemrtvé, než nabízí standardní nwn, aby lépe obstáli v podmínkách EQ, zejména na vyšších úrovních. Ostatní požadavky na kouzla a jejich funkce zůstávají beze změny.
Oživ nemrtvého
Vytvoř nemrtvého
Vytvoř silnějšího nemrtvého

:excl: Summon update vol. 4 - Svázání plání
Proběhlo vylepšení vyvolávaných bytostí, aby lépe obstály v podmínkách EQ. Ostatní požadavky na kouzlo a jeho funkce zůstávají beze změny.
Svázání plání

:excl: Oslaben jeden silný vzácný prsten
Po dlouhé úvaze vybalancován jeden silný vzácný prsten. Prsten byl svou schopností příliš nadhodnocený, což se ukázalo více až v průběhu pozorování. Majitelům bude aktualizován.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

:excl: Opravy
Vzorec alchymisty - Lektvar slabšího vyčištění mysli.
Nefungoval tak, jak bylo psáno v popisu.

Kdo jej měl, tak prosím vyprat v bazénku.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-264
:excl: Summon update vol. 5 - Silnější svázání plání
Proběhlo vylepšení vyvolávaných bytostí, aby lépe obstály v podmínkách EQ. Ostatní požadavky na kouzlo a jeho funkce zůstávají beze změny.
Silnější svázání plání

:point: Spojenec z jiné sféry už má nyní rovněž aktualizovanou trojici bytostí (ekvivalent Svázání plání)
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-265 - 268
:point: 3 nové předměty ve hře, časem přístupné (ne hned).
:point: Drobný upgrade kouzla Elementární roj, aby byl v souladu s úpravou summonů.
:point: 4 nové bytosti, zatím nepřístupné.
:point: Drobně vylazena sukuba a lich (summoni).
:point: Vylepšen bludomor.
:point: Korektura a pojmenování některých předmětů v paletě, drobné opravy v DM hůlce.
:point: Snížena prodejní cena dvou specifických svitků.
:point: Upraven popisek některých brouků.
:point: Nový vzhled holubinky skřetí a sedmihlávek (nejen pro přehlednost ikonek).
:point: Nový interiér pro DM hru.
:point: Po dlouhodobém zvážení odstraněna možnost spánku v iluzi 8. kruhu (stan). Nekorespondovalo to s ostatními iluzemi, jejich popisem a fungováním. IC vysvětlení je na citu hráče, např. hustota magie u kouzla se změnila natolik, že iluze víc než kdy jindy odpovídá svému popisu kouzla a ačkoli je věrohodná, tak skrze ní nejde projít a nejde do ní vlézt a spát v ní...
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-269
:point: Vylepšena světelná atmosféra v jednom dungu.
:point: Svěcená voda v Mithalliru přesunuta od zbrojíře k mágovi, aneb aby to zákazníci složitě nehledali.
:point: Rubrika Tak jde čas... > Postupem času dorostly některé stromy v lokacích: Cesta na Amfiberai, planiny, borový lesík, les.

Nahraje se 2. 7. 2023...
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Equilibrie 5-006-270
:excl2: Proběhla aktualizace serveru na nejnovnější verzi NWN Patch 8193.35-40.
:point: 3 nové interiéry pro budovy obývané NPC.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Aktualizace EQ
(hak/cep)

Ode dneška probíhají a budou probíhat úpravy EQ z důvodu aktualizace na nový hak/cep. Především to znamená, že se bude muset server vypínat, zapínat, restartovat. V souvislosti s aktualizací také dočasně nepůjdou úpraváři předmětů, neboť dojde k jejich vylepšení.

Pokud by někdo zaznamenal nějaké podivnosti nebo potíže na předmětech (třeba se vám z trupu na šatěch stala zbroj), tak mne kontaktujte PM/Discord. To platí i v případě jiných chyb, které by mohly být způsobené touto aktualizací.

Jakmile se situace usadí, tak vydáme další, obšírnější, oznámení :clover:
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

Ogar píše: 1. 9. 2023 16.36 Aktualizace EQ
(hak/cep)

Ode dneška probíhají a budou probíhat úpravy EQ z důvodu aktualizace na nový hak/cep. Především to znamená, že se bude muset server vypínat, zapínat, restartovat. V souvislosti s aktualizací také dočasně nepůjdou úpraváři předmětů, neboť dojde k jejich vylepšení.

Pokud by někdo zaznamenal nějaké podivnosti nebo potíže na předmětech (třeba se vám z trupu na šatěch stala zbroj), tak mne kontaktujte PM/Discord. To platí i v případě jiných chyb, které by mohly být způsobené touto aktualizací.

Jakmile se situace usadí, tak vydáme další, obšírnější, oznámení :clover:
Slovo úvodem:
Uplynula už dost dlouhá doba na to, abych se vyjádřil k posledním změnám. Situace je taková, že se nám nepodařilo avizované změny kolem úpravářů dotáhnout (pořád se muselo něco po částech štelovat, upravovat a opravovat) v námi předpokládaném časovém horizontu (1-2 týdny). To mělo za následek to, čeho jsem se obával - Olymar se, bohužel, stáhl do pozadí ke svým IR radostem i starostem. Já to bez něj, bohužel, nedodělám, protože původní skripty se zcela odstranily a nahradily novými (lepšími) a ta práce je v jeho rozdělaném stavu, ke kterému momentálně nemám ikea návod, abych ho dokončil. Aby toho nebylo málo, tak vzhledem k tomu, že veškerou dokumentaci a oznámení dával dohromady Olymar, tak sepíšu to, co považuji za hotové nebo správné ze svých poznámek.

Už se nám ozvalo několik hráčů s tím "Kdy už to bude", tak jsem se rozhodl, že než čekat na Godota, tak pustím alespoň zlomek toho, co jsme s Olymarem udělali, tj. alespoň nějaké nové vzhledy šatů a zbrojí.

Na čem dělalo:
:point: Vzali jsme stávající haky, které byly jinak řazené a zpracované ryze pro EQ a následně je rozebrali, předělali a nastavili tak, aby byly kompatibilní s novým hakem/cepem. Prostě práce, co není vidět, ale je zdlouhavá a děsně otravná.
:point: Kompletně předělali řazení čísel vzhledů předmětů tak, aby byla stejná čísla řazení v toolsetu a ve hře (navazuje na předešlý bod).
:point: Odstraněny staré generátory včetně rozhovorů a skriptů a nahrazeny zcela novými (ne zcela dokončenými viz níže).
:point: Jednotlivě a ručně proklikány a prohlédnuty všechny vzhledy všech typů šatů (1370) a na základě toho vyselektovány běžně přístupné vzhledy a pak ty, které budou za odměnu, lokálně unikátní nebo něco podobného. Na to navazovala i kontrola teplotních odolností jednotlivých vzhledů a částí oděvů, tak aby to co nejvíce odpovídalo.
:excl: Nový a velký rozdíl je v tom, že lokálně unikátní předměty půjde upravovat jen u jejich výrobce, pokud nebude řečeno jinak nebo to nebude mít jiný IC důvod (některé předměty to mají i přímo v popisku). Příklad: Elfí zbroj půjde upravit (nečti opravit) pouze v Amfiberai.
:point: S předchozím bodem souvisí i skutečnost, že máme nově systém, který umožňuje nastavit, aby šlo na předmětu upravit pouze něco (což bude dávat větší smysluplnost. Příklad: U kabátu půjde měnit všechno, až na samotný kabát (róbu).

Co půjde, mělo by jít upravit nebo má fungovat :sorcerer::
:point: "Šaty na míru", které jsou formální náhražkou "Šatů vhodných k úpravě".
:point: Vesměs všechny zbroje, pokud nebude nebude řečeno IC nebo v popisku jinak, anebo pokud danou úpravu (dané části zbroje) úpravář neodmítne.

Co nepůjde upravit nebo nebude fungovat správně :shout::
:point: Koncept přejmenování šatů je nedodělaný, a proto, bohužel, nyní, nefunguje. Rozpracovaný je koncept přejmenování, kdy název vidí jen jeho tvůrce, nikoli další postava, pro kterou bude mít předmět standardní název.
:point: Zbraně, štíty a helmice.

Upozornění :excl::
:point: Pokud by někomu nešly upravovat již stávající "Šaty vhodné úpravě", které si typicky i přejmenoval, tak se mi zkuste ozvat, zkusím něco vymyslet. To platí i u zbrojí. Většina těchto předmětů se měla hromadně zkonvertovat, ale už jsem byl svědkem pár případů, kdy se to nestalo.
:point: Mohlo se stát, že se vám z běžných systémových šatů stala systémově zbroj (trup). To umím opravit, takže stačí napsat PM/Disco :phone:.
:point: Pokud vám nepůjde upravovat plášť, tak jej vyperte v bazénku záměny nebo mi napište a přepíšu mu data ručně.

:clover: Pokud byste zpozorovali jiné chyby, tak dejte jednoduše vědět. Bylo toho hodně a něco nám mohlo uniknout nebo jsme na to zapomněli, děkuji za případné pochopení.

Zkráceně řečeno... dokud se Olymar nevrátí, abychom dotáhli pár posledních uzlů, tak to, co nepůjde upravit, tak jako za stara s DX. :online2long:
grupe_tucnak.png
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2728
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Ogar »

V návaznosti na předchozí oznámení ještě jedno:
Pokud vám nepůjde upravit plášť, tak jej musíte vyprat v bazénku záměny (ztráta barev) nebo mi napsat a já v něm přepíšu data, aby to šlo (bez ztráty barev, ale vyžaduje mou přítomnost).

PS: Pláště nové vzhledy nemají.
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2140
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Info - Novinky a změny

Příspěvek od Niko »

:excl: Nová zimní lokace v Říši, která propojuje hned 4 stávající lokace. Při průzkumu buďte rozhodně opatrní.
:excl: K povrchové lokaci se vztahuje i podzemí.

Troufám si tvrdit, že část podzemí je poměrně unikátní. Upřímně mě bude zajímat, jestli vás něco takového bude bavit, jelikož tvorba mě stála spoustu času a těžko se mi odhaduje, jestli je vše rozumně nastavené. Zpětnou vazbu mi můžete dát (není to povinnost) nejlépe na Discord.


Za přípravu horní lokace s přilehlým podzemím patří díky Balrogovi, který je připravil pro vložení do světa.
Za spolupráci na příběhu vztahujícímu se ke spodní lokaci patří díky Morgie.
Zamčeno