Info - Novinky a změny
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Re: Info - Novinky a změny
Listopadový update I.
U ohniště lze nově vyrobit ne jeden ohnivý šíp nebo šipku, ale rovnou celou sadu 99 ks.
U ohniště lze nově vyrobit léčivou mast.
Re: Info - Novinky a změny
Listopadový update II.
Zrušení některých definic a nejasných reálií:
V souvislosti s aktualizací kouzel Proměň svůj vzhled, Proměň vzhled osoby a Sférální brána byly odstraněny jejich doplňující definice.
Definice meditace kouzel a modlitby byla vyhodnocena jako nadbytečná, a proto byla odstraněna.
Definice sesílání kouzel a jiné sporné činnosti ve vězení byla vyhodnocena jako nadbytečná, a proto byla odstraněna.
Aktualizace kouzel Proměň svůj vzhled a Proměň vzhled osoby:
Kouzla mají nový, propracovanější popisek. Seslání navíc nově informuje proměňovaného do systémového chatu, jak má svou proměnu správně hrát.
Aktualizace kouzla Sférální brána:
Kouzlo se nyní nevyvolá, pokud v jeho okolí není dostatečně ustálený magický potenciál. Namísto původní psané definice a doplňujících reálií byla konečně zavedena systémová ochrana proti sesílání v oblastech s uměle navýšeným magickým potenciálem – například vlivem nakouzlených NPC či PC, magických předmětů nebo iluzí.
V souvislosti s aktualizací kouzel Proměň svůj vzhled, Proměň vzhled osoby a Sférální brána byly odstraněny jejich doplňující definice.
Definice meditace kouzel a modlitby byla vyhodnocena jako nadbytečná, a proto byla odstraněna.
Definice sesílání kouzel a jiné sporné činnosti ve vězení byla vyhodnocena jako nadbytečná, a proto byla odstraněna.
Naylun píše: 31. 10. 2010 23.39 Kouzla Proměň svůj vzhled a Proměň vzhled osoby ZRUŠENO
Kouzlo je oficiálně řazeno do školy proměn, ale ve skutečnosti je to z velké části jen iluze.
Sesilatel fyzicky zůstává ve své podobě, takže pokud např sáhnete na mága proměněného v orla, nahmatáte normální lidskou postavu (přestože stále vidíte orla). A z toho pro proměněnou osobu vyplývají následující body:
Nechává normální stopy.
Má svůj normální hlas.
Ani v podobách létavců nedokáže doopravdy vzlétnout a iluze orla se tedy může pohybovat v maximální výšce hlavy mága.
Může používat své normální zbraně a kouzla (systémově možná něco nepůjde, to se časem opraví).
Pavel Urban píše: 3. 1. 2012 17.29 Meditace kouzel a modliteb ZRUŠENO
Pokud je meditace (rest) přerušena, je třeba v ní pokračovat a dokončit po tom, co situace, která ho přerušila, pominula.
V případě znovunalogování se do hry, po pádu připojení, apod. by měla postava meditovat, jak to bude možné, a znovu nakouzlit členy své družiny, aby se minimalizovala duplikace meditace.
Pavel Urban píše: 31. 7. 2012 8.18 Sesílání kouzla Sférální brána ZRUŠENO
Kouzlo Sférální brána nelze seslat za pomoci uměle navýšeného potenciálu. Sem patří například trvající kouzla, iluze nebo úštěpky krystalů. Takový potenciál není brán jako dostatečně ustálený pro seslání Sférální brány.
Pokusy o podobná sesílání kouzla Sférální brána bez konzultace s DX budou považována za pokus o obcházení systému hry.
Pavel Urban píše: 15. 8. 2012 10.23 Sesílání kouzel a jiné sporné činnosti ve vězení ZRUŠENO
Seslat kouzlo ve vězení lze. Stráž však na takové akce reaguje, a to velmi příkře s přiměřenou a větší silou. Pokud se o něco takového chcete s postavou pokoušet, tak pouze za přítomnosti DX.
Je rovněž důležité o svém úmyslu informovat předem, jelikož DX zpravidla ovládá několik NPC, otevírá a zavírá mříže apod., čili nemusí být připraveno adekvátně jednat na vaše snahy.
Obdobný postup platí pro jiné činnosti, které lze očekávat, že jsou ve vězení zapovězené.
Kouzla mají nový, propracovanější popisek. Seslání navíc nově informuje proměňovaného do systémového chatu, jak má svou proměnu správně hrát.
Proměň svůj vzhled
Toto kouzlo lze použít pouze s knihou proměn nebo listy z knihy proměn. Pomocí nich sesilatel určí, do jakého tvora se chce proměnit, a poté sesláním tohoto kouzla proměnu uskuteční. Druhým sesláním tohoto kouzla proměnu opět zruší. Tato proměna je zčásti iluze. Proměněný vypadá jinak, ale jeho tělo zůstává stejné. Kdo se proměněné osoby dotkne, nahmatá její skutečné tělo. Taková osoba zanechává normální stopy a má svou původní váhu, mluví svým hlasem, doopravdy nelétá (iluze se může vznášet jen do výšky její hlavy), nezískává žádné schopnosti navíc ani o žádné nepřichází, může používat své běžné zbraně a kouzla. Čím více se nová podoba podobá té původní, tím dokonaleji se kouzlo přizpůsobí i tělu. V takových případech je proměna fyzicky téměř nerozeznatelná – například člověk proměněný v jiného člověka nebo půl-elfa působí zcela přirozeně.
Proměň vzhled osoby
Toto kouzlo lze použít pouze s knihou proměn nebo listy z knihy proměn. Pomocí nich sesilatel určí, do jakého tvora chce cílovou bytost proměnit, a poté sesláním tohoto kouzla proměnu uskuteční. Druhým sesláním tohoto kouzla proměnu opět zruší. Tato proměna je zčásti iluze. Proměněný vypadá jinak, ale jeho tělo zůstává stejné. Kdo se proměněné osoby dotkne, nahmatá její skutečné tělo. Taková osoba zanechává normální stopy a má svou původní váhu, mluví svým hlasem, doopravdy nelétá (iluze se může vznášet jen do výšky její hlavy), nezískává žádné schopnosti navíc ani o žádné nepřichází, může používat své běžné zbraně a kouzla. Čím více se nová podoba podobá té původní, tím dokonaleji se kouzlo přizpůsobí i tělu. V takových případech je proměna fyzicky téměř nerozeznatelná – například člověk proměněný v jiného člověka nebo půl-elfa působí zcela přirozeně.
Kouzlo se nyní nevyvolá, pokud v jeho okolí není dostatečně ustálený magický potenciál. Namísto původní psané definice a doplňujících reálií byla konečně zavedena systémová ochrana proti sesílání v oblastech s uměle navýšeným magickým potenciálem – například vlivem nakouzlených NPC či PC, magických předmětů nebo iluzí.