edit: Ja jen ze je ten postih na auru uplne zbytecny bez zadneho logickeho duvodu...
Prut na ryby
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Njn skoda tak cloveka jen otravujou ti greenpeasaci :) Ja uz na to pribrat si treti char nemam ale jednou si mozna nejakeho poradne divokeho feral druida udelam, jen nevim jak se budou tvarit straze na vlka pobihajiciho po Tiru 
edit: Ja jen ze je ten postih na auru uplne zbytecny bez zadneho logickeho duvodu...
edit: Ja jen ze je ten postih na auru uplne zbytecny bez zadneho logickeho duvodu...
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
jednoducha odpoved - dle zakonu mesta ho zabijou : )Wendigo píše:Njn skoda tak cloveka jen otravujou ti greenpeasaci :) Ja uz na to pribrat si treti char nemam ale jednou si mozna nejakeho poradne divokeho feral druida udelam, jen nevim jak se budou tvarit straze na vlka pobihajiciho po Tiru
Logicky duvod tu je a tim je koncepce Eq druida:Wendigo píše: edit: Ja jen ze je ten postih na auru uplne zbytecny bez zadneho logickeho duvodu...
Která už základní filozofii druidství tak nějak ukáže - a máš pravdu, vzít druida a hrát ho jako šelmu do téhle koncepce nezapadá. Zdejší druidi jsou druidi ve smyslu odvození z romantických představ o keltských kněžích, Panoramix, Radagast... nikoli nějaký prapodivný indiáni či werwolfi jakožto přírodní stvoření : ) ježto "ocránci" lesa nejsou, nýbrž spíš "obyvatelé".Druidé na Equilibrii získávají schopnost utišit lesní zvěř. Tak dokáží např, pohodlně projít lesem nebo i provést skupinku jiných postav bez krveprolití. Naopak jakmile druid lesní zvíže zabije či pokácí strom tak je penalizován na auře.
Druidé jsou ochránci lesa, tvorové jejichž duše i tělo je vrostlé do lesa a jeho ducha. Druidé proto nesnáší na sobě dotek kovu. V případě, že si druid obleče oděv s částmi kovu, např. kroužkovou košili, tak je automaticky penalizován na své moudrosti a schopnosti vcítit se do myšlení zvířat a to až do okamžiku kdy tento oděv sundá.
Druidé a hraničáři mají standardně možnost omámit lesní zvíře a tak jej využívat v boji na své straně. Na Equilibrii je ovšem při přestupu s takto omámeným zvířetem mezi lokacemi určitá pravděpodobnost, že se zvíře vytrhne z vůle druida či hraničáře a vrátí se zpět do svého teritoria. Druidé a hraničáři proto tuto svou schopnost mohou používat ale je efektivně odstraněn syndrom "skočím si pro mědvěda a zbytek dne ho vláčím světem"
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 11. 2. 2008 13.32, celkem upraveno 1 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Achjo … druid je predevsim postava s vysokou modrosti a od toho se odviji i to, ze proste po Tiru jako vlk behat nebude … A hrat druida s nizkou moudrosti jako napr nejakeho lykana, tak to uz zase lae neni druid, je to jen vyuziti nejvhodnejsiho classu nwn k tvorbe postavy …Wendigo píše:Njn skoda tak cloveka jen otravujou ti greenpeasaci :) Ja uz na to pribrat si treti char nemam ale jednou si mozna nejakeho poradne divokeho feral druida udelam, jen nevim jak se budou tvarit straze na vlka pobihajiciho po Tiru
viz. jak to pekne shrnul Balrog …Wendigo píše: edit: Ja jen ze je ten postih na auru uplne zbytecny bez zadneho logickeho duvodu...
-
magnumik
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
to Wendigo: navíc může druid pro "udržení rovnováhy" lesa říct hraničářovi... "přemnožili se medvědi, pojd jich pět skolit" … a s tim běhánim jako vlk po tirianu :/… zabili by ho stráže, nebo postavy... Myslim, že schopnost utěšit zvěř je hodně velkej bonus na EQ...a tak se to musí něčim vyvážit...to je právě ono nezabíjení.
-
KaTo
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Problém EQ "druidství" je v tom, že pokud přivedeš Druida z jiného světa, kde dosud žil podle jiných pravidel (tj. kde nefungoval aurasystém), najednou je na něj aplikován (bez urážky k WB!!!) penalizačně/"likvidační" systém aury, ke kterému můžeš a nemusíš ohnout charakter. Oboje sebou nese svoje.Wendigo píše:...divokeho feral druida udelam, jen nevim jak se budou tvarit straze na vlka pobihajiciho po Tiru…
Pokud by tvůj druid pocházel z Desky, pak by v té "prorostlosti" s přírodou byl vychováván od malička.
Jinak si myslím, že na druida (tj. OPRAVDU druida) musí mít hráč OOC povahu. Ne každý na to prostě má, ustávat každou chvíli CvC narážky IC.
Zahraj si druidaMagnumik píše:...schopnost utěšit zvěř je hodně velkej bonus na EQ...a tak se to musí něčim vyvážit...

Zalezi na presvedceni postavy a charakteru. Hraci aure postavy vetsinou davaji vetsi dulezitost, nez by dala postava. To je kamen urazu …KaTo píše:Problém EQ "druidství" je v tom, že pokud přivedeš Druida z jiného světa, kde dosud žil podle jiných pravidel (tj. kde nefungoval aurasystém), najednou je na něj aplikován (bez urážky k WB!!!) penalizačně/"likvidační" systém aury, ke kterému můžeš a nemusíš ohnout charakter.
To neni problem systemu aury ani utesovaci moci druidu, ale ze low level leze do lokaci pro nej nebezzpecnych, nic vic nic min … To je to same, jak kdyz bys vzal low level kneze hluboko do hrobky a stezoval by sis, ze jeho Turn undead je na takove mnozstvi/lvl nemrtvych slaby …KaTo píše: Zahraj si druidaa zkus projít např. s mágem nebo knězem do Drehanu
![]()
. Slova schopnost a utěšit najednou dostanou úplně jiný rozměr. Stačí tři lítí jezevci/vlci/pumy (běžný spawn) nebo kombinace čehokoli z těchto "low" zvířat a "trocha" té smůly na kostkách = low lvl druid po pár kolech končí mrtvý. Říkám to jako extrém(!!!), tj. neděje se to denně, ale stává a v prostředí EQ se každá "zbytečná" smrt počítá
. A umřít jen proto, že jsem si na kostkách 3x hodil pod 5 a ten zmetek vlk už potřetí nad 15
...na to už chce tu OOC povahu, kterou má na EQ jen málo hráčů(ek).
-
KaTo
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Jeste k tomu, že je to nastaveno na EQ prostě jinak (tj. aura system). Takže "dobrý" (ne přesvědčenímWendigo píše:...poradne divokeho feral druida udelam, jen nevim jak se budou tvarit straze na vlka pobihajiciho po Tiru…
Druhá věc.. (podle mě).. druid neudělá něco, čím proti přírodě poštve většinu obyvatelstva. To znamená, že druid pospaný Wendigo (jak jsem pochopil), který by se choval jako vzteklý pes by byl svým způsobem nepřizpůsobivý a ostatní druidé by byli nuceni se o něj "postarat" (nemluvě asi o DM a změně přesvědčení).
No a třetí věc je systém kontinuálních útoků a Útoků do odkrytí, kdy takovou lesní zmiji s přehledem píchnete na jednu ránu aniž byste chtěli a už je to v auře

-
OneHeart
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
Ale problém je v tom, že většina kleriků v té hrobce nebydlí. Kdežto u druida je les jeho doména, jeho domov. A pokud nezvládne ani ty jezevce ,tak pak je třeba se rozhodnou: pokroutit si charakter a vyhýbat se jakýmkoliv zvířatům a nebo se smířit s tím ža aura bude klesat.cybermisa píše: To neni problem systemu aury ani utesovaci moci druidu, ale ze low level leze do lokaci pro nej nebezzpecnych, nic vic nic min … To je to same, jak kdyz bys vzal low level kneze hluboko do hrobky a stezoval by sis, ze jeho Turn undead je na takove mnozstvi/lvl nemrtvych slaby …
(a postava o auře taky ví, že špatná aura = něco neni správně)
Na Thalii je to pěkně vyřešeno.Hraničáři a druidi tam mají schopnost, že v závislosti na lvlu jim některá zvířátka automaticky zmodrají.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
Jezevec neni az tak low level nepritel. Pokud druid nezvladne lokaci, kde se spawnuji jezevci (napr. spawnuje se jich tam moc), tak je to pro nej prozatim nebezpecna lokace a tudiz tam "bydlet" nemuze a jeho "domov" bude zatim v loakcich, ktere zvladne. Naprosto logicky.OneHeart píše:Ale problém je v tom, že většina kleriků v té hrobce nebydlí. Kdežto u druida je les jeho doména, jeho domov. A pokud nezvládne ani ty jezevce ,tak pak je třeba se rozhodnou: pokroutit si charakter a vyhýbat se jakýmkoliv zvířatům a nebo se smířit s tím ža aura bude klesat.cybermisa píše: To neni problem systemu aury ani utesovaci moci druidu, ale ze low level leze do lokaci pro nej nebezzpecnych, nic vic nic min … To je to same, jak kdyz bys vzal low level kneze hluboko do hrobky a stezoval by sis, ze jeho Turn undead je na takove mnozstvi/lvl nemrtvych slaby …
Neplati implikace, ze priroda je za kazdou cenu domov druida (tj. ze low level drid by mel v poho prezi i v srdci divociny), ale ze domov druida je tam, kde prirodu "zvlada" ….
-
KaTo
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Vždyť píšu, že na hru druida nemá každý žaludekcybermisa píše:Zalezi na presvedceni postavy a charakteru. Hraci aure postavy vetsinou davaji vetsi dulezitost, nez by dala postava. To je kamen urazu …
To by mě tedy zajímalo, co je dostatečný lvl druida, který už "konečně" smí "bezpečně" do lesa? Nechci nikomu vnucovat moji představu druida, ale měl jsem za to, že Druid žije v lese ne uprostřed města (všude jinde na ta "červená" zvířata už narazí). Přijde mi od tebe, že srovnávat cestu z Hagu do Drehanu s druhým levelem Mithské hrobkycybermisa píše:To neni problem systemu aury ani utesovaci moci druidu, ale ze low level leze do lokaci pro nej nebezzpecnych, nic vic nic min … To je to same, jak kdyz bys vzal low level kneze hluboko do hrobky a stezoval by sis, ze jeho Turn undead je na takove mnozstvi/lvl nemrtvych slaby …

- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
no - to je problem Rise, ze v ni nejsou bezpecnejsi lesy nez Divocina... to u nas to je jine : ))KaTo píše:To by mě tedy zajímalo, co je dostatečný lvl druida, který už "konečně" smí "bezpečně" do lesa? Nechci nikomu vnucovat moji představu druida, ale měl jsem za to, že Druid žije v lese ne uprostřed města (všude jinde na ta "červená" zvířata už narazí). Přijde mi od tebe, že srovnávat cestu z Hagu do Drehanu s druhým levelem Mithské hrobky![]()
není zrovna stejná váhová kategorie..
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Vsak ve vysledku je jedno, jestli te zabije presila kostlivcu nebo presileny grizzly ne?KaTo píše:To by mě tedy zajímalo, co je dostatečný lvl druida, který už "konečně" smí "bezpečně" do lesa? Nechci nikomu vnucovat moji představu druida, ale měl jsem za to, že Druid žije v lese ne uprostřed města (všude jinde na ta "červená" zvířata už narazí). Přijde mi od tebe, že srovnávat cestu z Hagu do Drehanu s druhým levelem Mithské hrobkycybermisa píše:To neni problem systemu aury ani utesovaci moci druidu, ale ze low level leze do lokaci pro nej nebezzpecnych, nic vic nic min … To je to same, jak kdyz bys vzal low level kneze hluboko do hrobky a stezoval by sis, ze jeho Turn undead je na takove mnozstvi/lvl nemrtvych slaby …![]()
není zrovna stejná váhová kategorie..
"Dostatecny level druida, ktery smi bezpecne do lesa" neni konstanta, ale je to promenna, zavisla na:
1. parametrech druida (vlastnosti, vybava, body ve skilech, boosty … )
2. denni/nocni dobe -> typu a sile spawnu.
Muj elfi druid vesele a spokojene prezil prvnich 6 levelu v Amfiberai a v okoli, na 7 se presunul do Divociny v Risi.
-
KaTo
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Taky mi to trvalomagnumik píše:Druida shodou okolností chvilku hraju...nicméně mám jiný starosti než běhat po divočině a uklidnovat vlky a pumykrom toho, sem se tam ještě neodvážil... jelikož si na to musím nejdřív zvyknout

Hele ale rozdil v sile classu, buildu, powerbuilding atd a nasledna sila spawnu to opet neni problem druidske tisici moci, ale nevyvazenosti nwn …KaTo píše:Taky mi to trvalomagnumik píše:Druida shodou okolností chvilku hraju...nicméně mám jiný starosti než běhat po divočině a uklidnovat vlky a pumykrom toho, sem se tam ještě neodvážil... jelikož si na to musím nejdřív zvyknout
. Taky si nemyslím, že je cílem Druidství "založit" si Druida a pak běhat po lese a tišit zvířata. Ovšem, když už do toho lesa vlezu..měl bych ho aspoň na cestách mít pod kontrolou ve VETSINE případů (což systém tišení zrovna nedává). Stačí ti za společníka nějaký build mnicha/kněze/čaroděje co ti zvedne spawn... *rozesměje se* OOC je to legrace, IC je to..mnoo.. *pořád se OOC směje* ...minimálně o kejhkák než ten "PG" vedle tebe ty jezevce hravě zabije.
-
labir
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Chyba. V lesích je NPC spawn nezávislý na tom kdo/kolik/jaký level je v lokaci, maximálně může zapůsobit faktor náhody. Dungeon spawn který k tomuto a dalšímu přihlíží je jak říká název pouze v dungeonech.KaTo píše:Taky mi to trvalomagnumik píše:Druida shodou okolností chvilku hraju...nicméně mám jiný starosti než běhat po divočině a uklidnovat vlky a pumykrom toho, sem se tam ještě neodvážil... jelikož si na to musím nejdřív zvyknout
. Taky si nemyslím, že je cílem Druidství "založit" si Druida a pak běhat po lese a tišit zvířata. Ovšem, když už do toho lesa vlezu..měl bych ho aspoň na cestách mít pod kontrolou ve VETSINE případů (což systém tišení zrovna nedává). Stačí ti za společníka nějaký build mnicha/kněze/čaroděje co ti zvedne spawn... *rozesměje se* OOC je to legrace, IC je to..mnoo.. *pořád se OOC směje* ...minimálně o kejhkák než ten "PG" vedle tebe ty jezevce hravě zabije.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
KaTo
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
V okamžiku kdy proti sobě stojí dvě kostky (a ty v tišící moci proti sobě stojí), pak souhlasím, že nastupuje NWN "omezený" počet "nízkých" HP druida proti "vysoké" dmg zvířat vs tišení 1x za kolo vs X útoků od X zvířat na "low" druida... V 96% případů druid utiší i několik zvířat najednou, ovšem za mou kariéru jsem už několikrát (ty 4%) zažil, že druid si opakovaně házel 1-5 a "obyčejní" vlci 15-20. Z čehož kouká pro "malého" druida smrt. Pokud vedle druida stojí nařachaná postava tak v "lepším" případě smrt vlků, v horším druida. To že v IC rovině je to přesně opačně - druid se jaksi "musí" vyrovnávat s tím, že selhal a musel být doslova vysekán z tlamy těch "chlupáčků" mi přijde "zbytečné" zpestření.cybermisa píše:Hele ale rozdil v sile classu, buildu, powerbuilding atd a nasledna sila spawnu to opet neni problem druidske tisici moci, ale nevyvazenosti nwn …
A asi tak do 1-5 lvl druida o tišení rozhodují i u takto "low" zvířátek jen a jen kostky. Jeho skill s tím nemá "skoro" nic společného. "Velký" druid se už díky kamennce a vyšším počtu HP té 1d20 nějak "postaví". A od desátého už mu stačí jen rychlá myš
Mno a pokud už druid potká grizzlyho, tj. vleze do lesa (jak jsi zmiňoval), který ho "spotne", tak druid si ho chytí "Take20" najistotu (která funguje, pokud nebojuje), než aby riskoval, že ho grizzly zabije po prvním kole při velmi nejistém pokusu "probít" se přes jeho vůli "tišením".
Aha. Takže "cizí" buildy v tom nemají co dělat. Holt jen +- spawn v lokaci. Ale že umí TAKY zaškodit, mrška!labir píše:Chyba. V lesích je NPC spawn nezávislý na tom kdo/kolik/jaký level je v lokaci, maximálně může zapůsobit faktor náhody. Dungeon spawn který k tomuto a dalšímu přihlíží je jak říká název pouze v dungeonech.
P.S.
Chápu, že druidí tišení nemůže být TAK snadné, aby tu případní low lvl druidí lootři nevybírali některé typy dungů, alepokud se v EQ3 bude "lootění" měnit, byl-li důvod zavedení toho 1d20 vs 1d20 tento, šlo by to pro "příští" generace druidů přehodnostit?
Moje odpozorovaná věc (netvrdím že správná - v tišení zvířat proti Vůli zvířete nestojí Vůle druida, ale jen Skill tišení (včetně bonusů z charismy), kdyby se do toho "vzorečku" pro Druida pak přičítala i jeho vůle, hodně by to pak low lvl pomohlo a odpadly by pro "ostatní" postavy jistě zajímavé scénky, kdy druida žere pět vlků, které na něj ti okolo natáhli
Taky tu nemám přímo druida, ale jen jen postavu "nad levely druida", které jsem velmi rychle včlenil do charakteru "toleranci" k přírodě. Krom toho s jednou druidkou už nějaký ten měsíc žiju a často u ní na monitoru vidím, co to "obnáší".magnumik píše:…
Ovšem až do okamžiku, než jsem prvně "osobně" kliknul na "drudiskou tišící moc" jsem si neuvědomil, co to je za adrenalín a jak mi přibyde spousta IC "těžko" vysvětlitelných zážitků, které končí výkřiky po tellu: "Tak už to zvíře utiš, furt na mě útočí!" To že pro vás je OOC modrá celá lokace, to bohužel někomu koho právě zabíjí "modrý" medvěd nevysvětlíte.
P.S. Moje nejoblíbenější hláška: "Toto zvíře na tvou snahu nereaguje".

Ja to ale nemyslel nijak spatne … NWN bohuzel neni NWN2, kde jsou tuny prestige classu navic … Skladba a volba classu je vlastne primarni deskriptor postavy, minimalne ze systemoveho hlediska …magnumik píše: já sem si právě uvědomil, že jak psal cybermisa, tak nehraju druida, ale pouze sem vybral nejbližší, nejvhodnější povolání pro hraní mojí postavy...
Jinymi slovy, kdyby Labir neudelal Tisici moc, kterou jsem kdysi davno v dobach praveku zacal s velkym nadsenim prosazovat, tak by si ted nikdo nestezoval a vsichni by se spokojili se systemovou animal empathy a jen by se reklo, ze holt druidi nejsou tak silni, aby zvladli vic nez jedno zvire …KaTo píše: …