Rozbory scén

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Shrnu to, bud to budeme hrat jako pribeh nebo film a nebo jako skutecnost.

Prvni varianta je ta o ktere mluvi Balrog a skutecne vytvari krasny pribeh, kdyz se tomu vsichni podridi efekt je dokonaly jenze knihu nebo scenar k filmu pise jeden clovek a pise ho tak aby mu tam situace, sceny a charaktery zapadali a tak muzeme vytvorit pribeh ktery bude ale jako ovoce co se dava na stoly v diskuznich poradech v televizi. Krasny a dokonaly ale umely, protoze postavy co se podridi pribehu se zcela vymknou svemu RP.
A ted priklad na vyse jmenovanem questu i moje postava mnoha sarkastickyma hlaskama cerila vodu i v pomerne vaznych situacich a ted by se dalo rict "ne tak by se prece nikdo nezachzoval" podivejte ono vam i to zachranovani sveta zevsedni kdyz to delate poctvrty pridejte k tomu char vicemene cynickeho flegmatika a pokud se scena nestane vazna pro neho coz zahrnuje zcela jine faktory tak ty hlasky proste trousit bude.

Jestli neco kazi atmosferu tak je to spise nelogicke chovani postav ktere je ovsem casteji zpusobeno ne spatnzm hracem nebo spatnou hrou, ale proste tim ze se odehrava velmi rychle, clovek cte hodne rychle a casto toho mnoho prehledne. (Stejne jako s clovekem ktery se pokousel Tengovi vstat, to sem tam jeste nebyla takze netusim kdo to byl a jak to vypadalo ale verim tomu ze to bylo spis tim ze prehledl jak moc je Tenguv stav vazny) Me se koneckoncu neco podobneho take podarilo u pismen (nevim jestli to byl ucel ale to jmeno tam bylo napsane 2x) i kdyz myslim si ze sprdnout za to moji postavu protoze hrac pise pomaleji a odeslal to o 0,0001 sekundy pozdeji, dual prizpevky toho kdyz dva odeslou stejnou vec temer najednou tomu se vyhnout neda uz vubec.

A ted se vratim ke svemu uvodu, pak je tu druha moznost budeme to hrat jako svet, jako realny zivot. Gran tu rekl kdo v realu dokaze sledovat dva rozhovory najednou, Graniku nevim jak to mate vy ale zenska klidne i tri. :bigwink: A pokud budeme hrat takhle tak kazdy bude hrat vlastni postavu presne tak jaka je a ten pribeh nebude dokonaly a nebude jako kdyby vypadl z pera nejvetsiho mistra protoze neni zadna hlavni postava ani vedlejsi postava. Reknes snad o sobe v realu ja jsem hlavni postava ted vsichni drzte huby a nechte me jednat? Nebo se tise schoulis do kouta a delas krovi protoze jsi vedlejsi postava a nemas pravo? Me se neco takoveho prici, hraji RP prave proto, kdyz chci dokonaly pribeh prectu si knihu ale kdyz chci realny svet ve fantasy prostredi tak pak zapinam Equilibrii a mam ji rada prave pro to ze vsechny postavy jsou ty hlavni a vsechny ziji. Moje i ty vase. Tak je tak hrajte a kaslete na pribehy, oni prijdou sami a i kdyz nebudou dokonale tak budou skutecne a to je casto mnohem vic. (mluvim jako Howl, cas to utnout)
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

The_Balrog píše: cybermisa: Chtěl jsem o tom psát dnes : ) Maličko jste mne předběhli. Pokud by měl DM hrát také pouze a přesně charaktery postav, evilák by měl lusknout prsty a toho drzouna (v okamžiku či několika) zabít.

Stává se to?

Já zažil zásah DM/autority v takovéhle scéně vlastně asi jen jednou (a to jsem zažil spoustu scén, kdy by se to hodilo), kdy jednu "neposlušnou" postavu evilák lusknutím prstů zabil. Co je snad ještě horší, půlka postav ve družině pak začala ještě protestovat O.o... já bejt tím kostlivcolichem, tak by uz lezeli vsichni : )

V tom případě opravdu nevím kam ses při té podvodní scéně koukal. Autorita byla.. a stačilo pouze pohrozit.
The_Balrog píše:
kokosak píše:Jaký děj? Co je děj víc, než interakce postav? Jak rozlišíš, kdy se "něco" děje?
Tak na to je velice jednoduchý návod. Něco se děje, pokud tu scénu pak můžeš zpětně popsat nějakým krátkým, výstižným názvem.

"koupání u majáku"
"proslov eviláka"
"soud"
"polštářová bitva"

"no tenkrát, jak jsme se bavili u svačinky a pak jsme šli domů" <- už napovídá, že se jednalo o scénu, kde se v mém slova smyslu "nic nedělo"
Fajn. A co když pro někoho "proslov eviláka" bylo "no tenkrát, jak nějakej pomatenec něco slintal a pak sme šli domů"? A naopak, povídání u Svačinky pro jinou postavu mohlo být *rozloučení s milou na věky*. Co tím chci říct je, že na stejnou situaci je víc pohledů, ne jen ten jeden. Jak chceš rozlišit, co je pro koho v jaké situaci důležité a co ne? A i kdybys to rozlišil... jedna situace, dvě postavy. Pro každou je situace nesmírně významná a pro každou z jiného důvodu. Mají si stoupnout do fronty, nebo co? Nebo jedna tu situaci má nějak potlačit aby si "zahrála" druhá? Tohle prostě nejde... pokud se na situaci nepodíváš pouze z jednoho pohledu.
The_Balrog píše: no jistě, vždyť přeci o tyhle věci nám ve hře jde. Ačkoliv jsem u toho nebyl, dovolil bych si tipnout, že se u téhle sebeobětovací scény neděly souběžně daší dvě "nižší" scénky, třeba když by na druhé straně si dva družiníci dávali pivo a hráli to do toho. (No.. to byl možná špatný příklad, taková scéna by mohla být dost dobře hořce tragická.)
V té scéně byl ten paladin hlavní hrdina. Když by v půlce té scény přišli dva spoludružiníci a přebrali ti tu roli s tim, že by najednou začali rozebírat uměleckost pantů na dveřích a paladin umře někde odsunutý, asi by t tak skvěle nepůsobilo, ne?
DM: " No... tak jsou tam dva panty, jeden nahoře a druhý dole, na který se koukáte spíš? *otočí se ke kokosakovi* jo ty jsi umřel *otočí se zpět* no tak ten nahoře má takový kroužek kolem dokola a maličko z něho vytéká vazelína, ale ne moc, tak prostě akorát. Jaký je ten dole?…"
V PnP systémech je to trochu o něčem jiném, co nedovolí DM to se prostě nestane. Ale. Důležité je, že daný moment VŠICHNI zůčastnění cítili atmosféru, všichni jí byli zaujati. Nikoho ani nenapadlo začít řešit cokoli jiného. Pokud by to všichni necítili a začali se věnovat něčemu jinému, pak by asi ta scéna nemělo "to ono", ten správný náboj. Jinými slovy... pokud situace není zajímavá sama o sobě, ať už pro hráče nebo pro postavu, nemůžeš žádným externím způsobem docílit toho, aby se zajímavou stala.
The_Balrog píše:Čímž se stále nemůžu zbavit dojmu, že pořád uvažuješ v termínu "předpřipravená" scéna, i když se vás tu snažím tohoto omylu zbavit, seč můžu-
Čímž se stále nemůžu zbavit dojmu, že nechápeš že tě chápu, ale mám na věc jiný názor. Dojemná scéna nastane, když nastane dojemná scéna. Pokud kolem proběhne nahatej trpaslík a bude řvát "nééé, včelku nééééé", nemá smysl se na něj zlobit že něco skazil.. prostě mohla nastat dojemná scéna a nenastala. Tak to prostě chodí.
The_Balrog píše:
trotl02 píše:Pokud DM navozoval nějakou atmosféru velice zajímavou a hutnou, tak to v 99 případech ze 100 dopadlo tak jak tu v několika málo příkladech popsal kokosak (a že si je pamatuju moc dobře, protože jsem tak nějak byl přímo u toho :) ).
No a není to škoda? Tak proč tam toho DM vlastně máte?
To si dovolím zodpovědět. DM tam máme primárně pro zajišťování herní mechaniky, sekundárně pro reakce NPC a terciálně dobrodružství. Atmosféru vytvářejí právě postavy a jejich reakce na danou situaci. DM se může stažit nějak vést, občas přitáhnout, občas povolit.. když parta dlouho váhá vpadnou orci do místnosti sami.. O dramatické momenty nouze nebyla nikdy, ale nejednalo se o drama deklarované, ale drama samovolně vzniklé z dané situace.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Wendigo píše: ...A pokud budeme hrat takhle tak kazdy bude hrat vlastni postavu presne tak jaka je a ten pribeh nebude dokonaly a nebude jako kdyby vypadl z pera nejvetsiho mistra protoze neni zadna hlavni postava ani vedlejsi postava. Reknes snad o sobe v realu ja jsem hlavni postava ted vsichni drzte huby a nechte me jednat? Nebo se tise schoulis do kouta a delas krovi protoze jsi vedlejsi postava a nemas pravo?…
Přesně. Jsou postavy, které na sebe chtějí stále strhávat pozornost, jsou postavy, které musí být uprostřed všeho... a jsou postavy, které se prostě jen popí čaj tváří se nenápadně. Pak taková postava prožívá dramatický moment... ale všem okolo je to putna a tak se chovají, jako by se nic nestalo. Podobně na tom ale je i postava "dramatická"… prostě dělá drámo ze všeho tak dlouho, až si toho přestanou ostatní postavy všímat... třeba "jo, to je XXX, zase se mu stalo YYY" a vrátí se k popíjení čaje.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Ad několik dialogů najednou: Pochybuji, že by i dámy dokázali skutečně vést dva tři dialogy _najednou_. Pozor - přebíhat mezi nima je něco jiného! Ale už vidím, jak někomu někdo něco říká a zároveň na něj mluví dva lidé, každý s jinýma tématama (která se navíc liší od toho, co naslouchající sama říká), a dotyčný nejenže dokončí svou myšlenku, ale ještě registruje myšlenky ostatních... bez urážky, ale pokud mi někdo tvrdí, že to zvládá, nutí mě to k pousmání .)

Jinak když tady někdo zmínil, že vytvořit atmosféru coby DM nelze a navázal na PnP... no, já jsem v PnP prakticky pokaždé DM a atmosféru se mi daří vytvořit povětšinou kvalitní. Tam mám ovšem výhodu, že mám v rukou napsané charaktery postav hráčů, se kterými hraju...
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Myslim preskakovani mezi dvema rozhovory tak ze vis co se deje v obou. Najednou smaozrejme neodpovidas, to snad nedela nikdo ani na EQ :)

Ale jak rikam textova forma ma proste svou dan, at uz je to to ze casto odesle vic lidi sve prizpevky najednou a v celkove posloupnosti muzou nektere ztratit vyznam nebo ziskat vyznam uplne jiny, to ze neco napsat trva dele nez neco rict a nekdo pise rychleji, nekdo pomaleji. A tak dale tech faktoru je spousta a opet je to problem se kterym ovsem bohuzel nejde nic delat. Dalo by se cekat jestli ten nahodou nenapise to a tak dale tim by se jen neuveritelne zpomalila a stejne by to v pulce pripadu vubec nepomohlo.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

The_Balrog píše: Chtěl jsem o tom psát dnes : ) Maličko jste mne předběhli. Pokud by měl DM hrát také pouze a přesně charaktery postav, evilák by měl lusknout prsty a toho drzouna (v okamžiku či několika) zabít.

Stává se to?

Já zažil zásah DM/autority v takovéhle scéně vlastně asi jen jednou (a to jsem zažil spoustu scén, kdy by se to hodilo), kdy jednu "neposlušnou" postavu evilák lusknutím prstů zabil. Co je snad ještě horší, půlka postav ve družině pak začala ještě protestovat O.o... já bejt tím kostlivcolichem, tak by uz lezeli vsichni : )

Asi bych doporučil GM začít si víc vynucovat u NPC autoritu.
No nevim, ale ja si troufam rict, ze v tomto smeru asi spis mas nedostatek informaci, protoze rozhodne moje NPC se s PC zrovinka neparou (napriklad v posledni dobe situace s upirem). Faktem je, ze to info se k tobe IC donest moc nemuze, pac neni nikdo, kdo by ho mohl prinest :shades:
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

No, každopádně, přijde mi zbytečné tohle tu řešit... byly nastíněny dva pohledy na hraní, nedá se říct, který je správný, ať si každý hraje který chce... a víc z toho už asi nevymáčkneme (aniž by se člověk nepřesunul k jinému tématu) .)

Jediné, co snad můžeme, je apelovat na hráče svých postav, aby se do nich skutečně vžívali a reagovali logicky na základě motivací postavy, nikoli motivací hráče.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

cybermisa píše:
The_Balrog píše: .
.
.
No nevim, ale ja si troufam rict, ze v tomto smeru asi spis mas nedostatek informaci, protoze rozhodne moje NPC se s PC zrovinka neparou (napriklad v posledni dobe situace s upirem). Faktem je, ze to info se k tobe IC donest moc nemuze, pac neni nikdo, kdo by ho mohl prinest :shades:
Nehledě k tomu že ani Lich nemusí být nutně "Jo, sem zlej a všechno hned zabiju". Jak už padlo i při výpravě: "nesmrtelní se často nudí" Jsem Lich. Mám partičkou sebevědomých hrdinů, které můžu zabít lusknutím prsty. Ale proč? Proč je předtím nepotrápit? Nepohrát si s nimi? Nesmát se jejich marné snaze?

EDIT: napadá mě že jsem možná špatně pochopil o čem Balrog mluvil. Ale i tak se drzoun který Lichovi odsekne dá potrestat... zábavněji. S mrtvolou tolik srandy není, dokud se neoživí.
Naposledy upravil(a) Darmonlor dne 28. 2. 2008 13.16, celkem upraveno 3 x.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Gran píše:No, každopádně, přijde mi zbytečné tohle tu řešit... byly nastíněny dva pohledy na hraní, nedá se říct, který je správný, ať si každý hraje který chce... a víc z toho už asi nevymáčkneme (aniž by se člověk nepřesunul k jinému tématu) .)
Hele, neutinej to, já se chci dál há... diskutovat s Balrogem ;)
Gran píše:Jediné, co snad můžeme, je apelovat na hráče svých postav, aby se do nich skutečně vžívali a reagovali logicky na základě motivací postavy, nikoli motivací hráče.
A to je právě to co při vyprávění příběhu nemůžeme. :bigwink:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Jednoduse muzeme si vybrat jestli budeme hrat roli nebo charakter. Duvod proc hraju na EQ je ten ze prave muzu hrat charket nikoli roli.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Darmonlor píše: Nehledě k tomu že ani Lich nemusí být nutně "Jo, sem zlej a všechno hned zabiju". Jak už padlo i při výpravě, nesmrtelní se často nudí. Jsem Lich. Mám partičkou sebevědomých hrdinů, které můžu zabít lusknutím prsty. Ale proč? Proč je předtím nepotrápit? Nepohrát si s nimi? Nesmát se jejich marné snaze?

EDIT: napadá mě že jsem možná špatně pochopil o čem Balrog mluvil. Ale i tak se drzoun který Lichovi odsekne dá potrestat... zábavněji. S mrtvolou tolik srandy není, dokud se neoživí.
Lich byl jen priklad. Nema to smysl resit v tomto topicu. jen jsem se snazil dat najevo, ze JSOU NPC a situace, kdy proste *luskne prsty* a postava na svoji chybu doplati.
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

Tak kdyz tady na to vse tak koukam, nemyslim si ze vsechny reakce by byly prave na to co Balrog myslel. Zkusim teda napsat nejak
zjednodusene jak chapu ja to co se snazil naznacit.
Zacnu tedy od zacatku. Podle me vubec nechtel rici ze by nekdo mel lamat charakter sve postavy na ukor tomu aby scena dopadla
nejak tak, jak si nekdo predstavuje. Jak tu nekdo psal je to preci jen hrani role a hlavne hraci a charaktery jejich postav vytvareji dannou
scenu. Ted je tu ovsem otazka jak moc je nutne dat v jistych pripadech charakter sve postavy najevo, jakym zpusobem a na ukor koho.
Abych tedy uvedl konkreti priklad z ktereho to myslim pekne vyzni, zavspominam na vypraveni Sely o vzniku zelezne rise. Tenkrat tam
bylo skutecne dost postav a mezi nima se nalezala take Asar, u ktere jiste povahu jejiho charakteru uz skoro kazdy zna. Proto se tedy
vypraveni neobeslo bez par jizlivich poznamek, ktere ovsem neprevzali zcela tu "hlavni roli" o ktere mluvil balrog a bylo takovim tim hezkym
narusenim o kterem tu vsichni tak pisete. Ted jde ovsem o to kdyz by treba i jen polovina z tech co tam sedeli udelali podobnou vec.
NwN je totiz stale hra a ta diky svemu enginu zpusobi ze i jen nejake zbrblani v koutu mistnosti pusobi jako kriceni na vsechny, coz by
znamenalo ze sely vypraveni by se ztratilo mezi X hlaskama od jinych postav a celkove by ztratilo svuji pusobivost.
I pres tedy par hlasek od ostatnich (ktere i pres to ze byly kratoucke dali jasne najevo jejich charakter) zustala tedy "scena" a "hlavni role"
u sely. Vzdy je totiz i podle me nutne zamyslet se na ukor ceho svoji roli prosadime.
Stale je totiz nutne myslet na to ze s kazdym napsanim vety a odeslanim ji do hry se na tu chvilku stavame "hlavni roli"
Pokud vemu priklad s prichodem upira na ples ktery tu nekdo popisoval. Povazuji naprosto za spravne pokud v tu chvilku
nekdo rekl upirovi jestli se mu nezda blbe ze vsechny vysaje a utvoril tak nejakou atmosferu, sam bych se tomu zasmal. Ovsem co
nepovazuji za spravne (a co si jen zkuste predstavit) je, kdyz by pri prichodu upira polovina z pritomnych dam zaclo mluvit na sve partnery,
nektere omdlevat (ukazovat tedy svuj charakter) a jine se zase vyptavat co je to za pana v cernem. Z te sceny by se stal neskutecny gulas
ve kterem by zanikla jak hlaska o vysati vsech, tak i jakekoliv jine at uz by byly o cemkoliv. Samozrejme ze by to tu atmosferu, ktera se
vytvorit mela a nebo kterou by nekdo vytvoril uplne pohrbilo.
Shrnute tedy balrog podle me, jedine na co tu apeluje je, aby kazdy skutecne zvazil jak moc je jeho charakter v dane scene nutne
udelat "dominatnim" a jak pripadne nechat viniknout postoj dane postavy. Je veliky rozdil totiz pokud napisete jen *absolutne ignoruje
priseru pred nim a neco probira s X * a nebo pokud se zacne rozepisovat o udalostech co se stali vcera u svacinky.
Je to jen o respektu mezi vami HRACI a tim tedy jak moc nechame toho druheho danou scenu zahrat
(at uz nas bavi nebo ne) s ohledem na engine hry. Nikomu tim nic neprikazuje a nikoho do niceho nenuti, bylo to pouze k zamysleni
a bohuzel uz se to zase zvrtlo nekam jinam.
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

Jeste ted koukam ze se tu jako hlavni porad bere scena kdy byl Teng ranenej a stale se z ni vychazi.
Podle me to byl jen priklad ktery mel jen neco malo nastinit a vubec nebyl tou stezejni veci proc to
Balrog psal. Byl to jen priklad jedne nahodne situace bohuzel dost zavadejici jinam. Proto bych se v
pristi debate nechytal zrovna tohoto prikladu ale spise myslenky toho celeho.
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

Mno pak nevim koho Balrog z naseho questu mysli a mozna by mohl uvest presne priklady pripadne pokud nechce vynaset IC info tak do PM protoze pokud jde o tohle tak netusim proc podle nej jedine postavy ktere nerusily byl Teng a Bert. Tenga bere jako hlavni postavu. Bert je vedlejsi a co se tyce treba Zela tak rozhodne nemluvil ani nijak vstupoval do deje vic nez Bert a kdyz si neco mrmla pod helmu (sarkasticke pripominky atd.) jde to vsechno do whispu protoze to nerve po cele mistnosti a uslysi to jen ti v nejblizsi vzdalenosti.

A poprave nemyslim si ze by nekdo na tom questu delal neco jineho, nektere chary byly upovidanejsi jine mene ale ze by nekdo primo vyhazoval pribeh z koleji, vazne nevim co tim Balrog mysli pokud nemel presne nalinkovanou predstavu po ktere jsme meli jit.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Nikde jsem nepsal že Teng a Bert byly jediné postavy, které nerušily. Ať to už znamená cokoliv.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

kokosak píše:A to je právě to co při vyprávění příběhu nemůžeme. :bigwink:
Nevím, z čeho tak usuzuješ. Tedy s tím nesouhlasím... přece můžeš nevybočovat ze svých rolí a přitom nechat vznikat úžasné scény. Jak jsem psal výše - možná k těm "opravdu cool" dochází méně často, na druhou stranu jsou pak o to lepší. Nehledě na to, že pokud tvoříme scénicky a nějaká scéna se nepovede, tak je to špatně, zatímco když hrajeme role a udělá se nějaká scéna, která se z narativního pohledu nepovede, tak to není špatně, protože když už nic jiného, pobavili jsme se v ní při ztvárňování svých postav.

Ad přebírání dominance, brblání na plese apod.: Hmm, to by se dalo krásně vyřešit častějším používáním Šeptání, jak tuším navrhl sám Balrog. A rozhodně jsem pro! Tam, kde je hodně lidí, těžko budete sledovat, co dělá _každý z nich_ - nejedná-li se o nějakou věc, která by taková být měla. Tedy pokud někdo zavrávorá či překvapeně zamrká, měl by to napsat do Šeptání, samozřejmě pokud začne vyřvávat na celé kolo, ať si to píše normálně .)
Asi se tímhle začnu trochu více řídit, protože mi to přijde dobré.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Podívejte, nechtěl bych rozebírat konkrétní věc, to se potom rychle dostaneme ke konkrétním postavám a hráčům a zas to půjde k flame. Držme se prosím předmětu diskuse, děkuji.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Wendigo
Příspěvky: 990
Registrován: 15. 12. 2007 18.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wendigo »

The_Balrog píše:Nikde jsem nepsal že Teng a Bert byly jediné postavy, které nerušily. Ať to už znamená cokoliv.
V podekovani. Jinak pokud tu nechcete rozjizdet flame tak PM prosim, vazne me zajima co presne myslis protoze mi quest prisel vyborny a porad nevim co myslis.
Na docasne dovolene od EQ
---
Zelgova hlava a novy portret [180kb] pro zajemce ke stazeni zde: http://wendigo.wz.cz/Zelg.rar
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Gran píše:
kokosak píše:A to je právě to co při vyprávění příběhu nemůžeme. :bigwink:
Nevím, z čeho tak usuzuješ. Tedy s tím nesouhlasím... přece můžeš nevybočovat ze svých rolí a přitom nechat vznikat úžasné scény. Jak jsem psal výše - možná k těm "opravdu cool" dochází méně často, na druhou stranu jsou pak o to lepší. Nehledě na to, že pokud tvoříme scénicky a nějaká scéna se nepovede, tak je to špatně, zatímco když hrajeme role a udělá se nějaká scéna, která se z narativního pohledu nepovede, tak to není špatně, protože když už nic jiného, pobavili jsme se v ní při ztvárňování svých postav.
Ano, souhlasím, proto je tam ten smajlík. Při hraní charakterů je o... hmmm, chtěl jsem napsat scény nouze, ale pak mě napadlo že to vlastně není pravda. Znám několik postav co hrají charaktery... a o scény rozhodně nouyze není, že? *zazubí se a rozhlédne se po okolí*
Gran píše:Ad přebírání dominance, brblání na plese apod.: Hmm, to by se dalo krásně vyřešit častějším používáním Šeptání, jak tuším navrhl sám Balrog. A rozhodně jsem pro! Tam, kde je hodně lidí, těžko budete sledovat, co dělá _každý z nich_ - nejedná-li se o nějakou věc, která by taková být měla. Tedy pokud někdo zavrávorá či překvapeně zamrká, měl by to napsat do Šeptání, samozřejmě pokud začne vyřvávat na celé kolo, ať si to píše normálně .)
Asi se tímhle začnu trochu více řídit, protože mi to přijde dobré.
Šeptání mi přijde jako výborný nápad.…. s mírou. Přišlo by mi divné, kdybych viděl skupinu PC co stojí a nic nedělájí.. šak i ten blbej zlobr se občas *uprdne*. Nějaké to prohvězdičkování za čas by být asi mělo. Je fakt, že někdy aj ty hvězdičky to dost otráví, zvlášť když je člověk nestíhá číst najednou a musí se dívat do záznamu dialogů.

No vida, my se snad i něčemu doberem... takže. Přimlouval bych se za hvězdičkování v šepotu co se ne uplně zjevných reakcí týče.. typicky *zachvěje se*… to přece lidi na dálku ani nepoznají. Naopak *rozkašle se na celé kolo a sotva popadá dech* by do šepotu jít nemělo.

Edit: ještě mě napadlo.. spousta věcí se dá zahrát v rámci NWN engine, případně pomocí emocí aniž by se něco psalo. Stačí se ke dveřím otočit tím, že natočím postavu, nemusím psát *otočí se ke dveřím*… ehm.. *odkašle si* … tedy pokud zrovne nejste dráček ležící na zemi, což znamená že v NWN engine nemůžete udělat absolutně nic ;)
Naposledy upravil(a) kokosak dne 28. 2. 2008 14.40, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Ja myslim, ze toto tema nema smysl dale uzresit … Kazdy mame svuj styl hrani, vsichni v teto diskuzi maji s RP zajiste bohate zkusenosti, takze hrajme podle naseho nejlepsiho vedomi a svedomi i dal. Pokud se nekomu nelibilo neco konkretniho na konkretnim questu, reste to prosim po PM, at se nevynaseji IC informace. Tezko hrat RP tak, aby se to VZDYCKY zamlouvalo VSEM na 100%.
Odpovědět