Verze 3.50.200
Equilibrie přechází na verzi NWN 1.69!
Postup pro přechod:
1. Pomocí automatického updatoru si nechte své NWN změnit na verzi 1.69. Případně si
stáhněte z Bioware critical rebuild 1.69 a instalujte jej.
2.
Stáhněte patch 2.1 haků Equilibrie a to buď automatický instalátor (nainstaluje vše potřebné sám, verze pro Windows), nebo ZIP soubor, kde podle instrukcí si musíte soubory (jsou dva) rozdělit sami.
Pozor! Dokud ostatní světy na kterých hrajete nepřejdou na verzi 1.69 tak si na nich nezahrajete! V takovém případě je řešením zkopírovat si celý adresář hry jako třeba "NWN 1.68" a pro hru na jiných serverech běžících pod touto verzi použít tuto verzi hry.
Pokud vám nebude fungovat čeština tak ji znovu nainstalujte. Pokud vám pak budou zlobit fonty (nekorektně zobrazená diakritika) tak v adresáři hry přejmenujte adresář Override na Override.bak2 a Override.bak na Overide (píšu to po paměti takže tam může být chybka).
Některé novinky ve verzi 1.69, kompletní seznam najdete v souboru NWNv169.txt jenž se vám poinstalaci objeví v adresáři hry.

8 nových tilesetů (krajin), některé vážně velmi, velmi pěkné.

15 nových hudebních skladeb (veskrze průměr).

Cca 100 nových bestií (na Equilibrii zatím nejsou použity).

Skoro 350 nových placeablů, například nové stromy, vlajky, balkóny, lavičky, atd...

15 nových dvěří (docela hezkých).

Cca 100 nových vizuálních efektů (vesměs průměrných).

Nové typy předmětů jako dřevce a trumpety (na Equilibrii zatím nejsou, ale výhledově budou).

Opravy množství chyb.

Nové krásné koně (na Equilibrii jsou zatím CEP koně, pokud zbyde čas tak bych udělal paralelní systém pro Bioware koně).

Nové prestižní povolání Rytíř purpurového draka (nic moc řekl bych).

Rozšíření skriptovacích možností jako možnost "naslouchat" co kdo řekl bez nutnosti mít NPC prostředníka, možnost měnit popisky věcí, možnost měnit barvy na postavách (kůže, vlasy atd...) atd...

Možnost mít až 20 custom animací (do teď bylo 10).

Rozšíření počtu loadscreenů nad 255.

Spousty dalších věcí a drobností...
Co se díky možnostem verze 1.69 plánuje:

Hostitelské postavy a DM získají možnost ve hře měnit popisky předmětů.

Démončí knihy budou nahrazeny knihami skutečnými (jako jsou v prodeji) s možností převedení stávajících démončích knih na plnohodnotnou verzi. Zápis knih bude pravděpodobně pomocí prázdné knihy a pera. Démonek bude umět navíc dělat sekretáře a zapisovat co kdo kolem řekne.

Barvy na kůže a vlasy, zejména dámy jistě ocení možnost barvení vlasů a tónování kůže.

Zvýšení animací o dalších 10 (šplh po laně, možná skoky atd...).

Spousty dalších věcí...
Provedené změny v modulu Equilibrie:
Bestie, NPC a AI:

Upravena AI, bestie nyní neinteragují zbytečně se zapastěnými objekty.

Opravena frakce u strážců hrobek.

Poupraveno opatření pro potlačení chyby neviditelné bestie.

Opraven rozhovor s pošmistrem v Hag Hargol.

Opravena chyba "záhadného nakouzlování po smrti bestií". Tohle byl oříšek, a nakonec to byla jen vedlejší vnější větev AI v systému spawnu lootu a pokladů jenž má zajišťovat zvýšenou pozornost NPC při otevření pokladové truhly. Chybně se volala i při generování lootu do mrtvolek (tj. když potvůrka umřela) a navíc ovlivňovala NPC ale i PC okolo.
Předměty:

U všech postav dojde k automatickému odebrání zastaralé knihy "Rádce hráče".

Upraven systém i předměty v lokaci "Prvotní kámen, dotvoření postavy". Nyní mají všechny RP předměty cenu pod 20 měďáků aby jich nešlo zneužívat jako zdroje peněz (což se pochopitelně dělo že, nepřekvapuje mě to).

Doutníky jsou nyní po prvním použití již neprodejné.
PLACOS:

U PLACOS PWB (kontrola nárůstu bohatství) vypnuty hlášky. Systém se ladí a je funkční jen jeho monitorovací část, vzhledem k tomu že zatím nebyl plně opraven tak jsou vypnuty hlášky aby hráče nedráždily.

Při dostatečném zlepšení hry je kniha "Jak zlepšit svou hru" udílená PLACOSEM automaticky postavě odebrána.
Obchody:

Opravena chyba jenž při nakupování mohla vést k nagenerování mincí "zdarma".

Upraven systém měny, zvýšen protilagovací interval při směňování mincí v obchodech na 1.0 sec.

Upraven výkup předmětů v obchodech. V případě že je předmět neidentifikovaný tak za něj obchodník nabídne alespoň 1 měďák (teď ten předmět vůbec nechtěl, pokud se "nesvezl" s něčím identifikovaným).

Změněna distribuce některých silnějších kouzelných svitků.

Tabákové výrobky (nebo obecněji kuřivo) mají nyní v hospodách vlastní nabídkové kontejnery.

Lepší distribuce šípů, šipek a kamenů do praků.

Lepší distribuce amorálních šatů (šaty děvky atd..).

Některé "horší" hospody mají nyní "pajzlovitější" nabídku jídelního lístku.
Magie:

Opravena chyba UMD u svitků okruhu 0 (mělo by to fungovat, otestujte to).

Snížena síla kouzla Řetězový blesk. Už by nemělo zůstávat na PC "praskání". Otestujte to.

Opraveno kouzlo Ohlušující rána.

Upraveno kouzlo hromadné zmámení.
Ovládání:

Opraveno naučení se bojových komb, nyní by již mělo fungovat jak má.

Provedení bojových fines by nyní mělo být jednodušší (zvýšena časová tolerance).

Opravena runa/feat výuky, nyní již funguje jak má (doposud nefungovala, blbý překlep).

DM mají k dispozici jednu novou variantu hyperefektu bouře.
Haky:

měl by být opraven feat Stopování pro hraničáře. Projeví se pouze v případě relevelu nebo u nových postav.

Žraloci už nebzučí.
Ostatní:

Stříhání ovcí už negeneruje záplavu oveček. Výjmenčně se tak může stát na rozhranní dne a noci.

Podařilo se vyřešit problém padajících bonusů z run EXTRAS, subras, modliteb a obětin. Bylo upuštěno od "bypass řešení" jelikož se efekty (speciálně permanentní supernaturální) chovají jinak než jsem předpokládal. V současné době vše funguje nezávisle a skrytě pomocí inteligentní pokročilé správy permanentních supernaturálních boostů do abilit.

Upraveny abstinenční efekty na tabáku, nyní již nesnižují moudrost.