Maxování životů
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ah konecne uz vim, proc postavy cop maj stejnou odolnostr ja k ja maj vic HP nez ja :))
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
Myslim si, ze je to presne jak psal snowman. Kdyz se ostatni veci davaj max tak proc ne zivoty.To by asi dost odradilo fightery, protoze tak jako snadno pada max, muze padat i min pocet a to nasere. Dusledek muze byt, ze hrace po par levelech postava omrzi, muse se pokouset zemrit, aby mohl hazet znovu atd..
Na serveru kde, pokud chcete byt dobrodruh, jde porad o zivot bych si s timhle moc starosti nedelal.
Na serveru kde, pokud chcete byt dobrodruh, jde porad o zivot bych si s timhle moc starosti nedelal.
Problém to je. Je to zneužití systému. Je to hnus. Koukni na Rastorasnowman píše:A hody jsou opravdu RANDOM - to, že to někomu dá 6 nebo 10 levelů maximum, je prostě možné, i když méně pravděpodobné.
Celkově ale když se zamyslíte, tak v tom také není zas takový problém, který by nějak kazil hru - protože prostě každá postava má dané maximum dle bonusu odolnosti tj. víceméně ve výsledku ty HP odpovídají realitě - to spíš bych viděl jako problém, kdyby to díky randomu způsobilo, že ork bojovník, který trénuje tělo, boj a kondici má na 10. levelu 50HP a gnom mág na 10. levelu by měl to samé - nevidím v tom moc logiku a to, že se to odvíjí od odolnosti, což JE logické, by ztratilo z 99% procent na významu - to bychom pak mohli chtít, aby při postupu se taky do skillů body rozhodily náhodně - i to by odporovalo IC realitě...
Prostě to není problém a hru ostatním to nekazí - tu kazí úplně jiné věci...

Příklad s mágem a fajrem neni ideální. Když vemu že takovej trénovanej fighter na 10 tý má tak 86-140 živůtků (pokud si nedá houževnatost) a mág na tý samý tak 32-50 …. (když beru že první čtyři lvly sou maxovaný - to nevim proč, já bych to při nejtěžší obtížnosti nechal házet každej lvl). Navíc ber v potaz kolika lidem by se tak stalo, že by měli VÝRAZNĚ míň životů než ostatní, protože opakovaný pokusy vyrovnávaj dost dobře rozptyl. Například ten bojovník s 86 life na 10tý bude jeden z milionu.
Rastore, ale ty hrajes vzdy za takovy sprominutim "chcipaky"kolja píše:…

edit:Jo a nerikej mi nic o tom, ze opakovany pokusy vyrovnavaj rozptyl. Haze to napr. podle toho kde zrovna na mape postava stoji. Bioware kostka nema podle myho s random funkci skoro nic spolecnyho tak bych sem statistiku moc netahal.
Já to teda dělal kdysi s první postavou na Alh. ale s dalšíma už ne a teď taky ne. Imho je to prostě prasárna.
Kdyby bylo normální maxovat, tak docílíte beztak jenom toho, že všechny postavy budou mít přibližně stejně životů vzhledem k úrovni a ztratíte rozmanitost.
To raději budu hrát toho "chcíplýho" válečníka, kterej bude mít o x méně životů než ostatní na stejném levelu a - světe div se - bude mě to bavit víc, než být jen jeden z namaxovanejch.
Kdyby bylo normální maxovat, tak docílíte beztak jenom toho, že všechny postavy budou mít přibližně stejně životů vzhledem k úrovni a ztratíte rozmanitost.
To raději budu hrát toho "chcíplýho" válečníka, kterej bude mít o x méně životů než ostatní na stejném levelu a - světe div se - bude mě to bavit víc, než být jen jeden z namaxovanejch.

When I laugh it's tears I hide and when I cry it's joy inside.
Pravda, po co tom, co sem udělal chybku a spálili mě, usekli mi hlavu, rozdupali jí a pak mě zakopali a já se na to musel na monitoru dívat, už žádný CvCDanseur píše:Rastore, ale ty hrajes vzdy za takovy sprominutim "chcipaky"ktery se nikomu celem na ferofku nepostavej.


Ad statistika: jo, z opakovaných pokusů na alh anebo v singlu musim říct, že třeba padalo to samý číslo dokud sem nezměnil nastavení skillů (např 4 na k4 desetkrát za sebou.… no to zase ne, ale dostkrát

"U figtera je rozdil mezi 80 a 140 uz celkem hodne znat"
To je to co sem řikal. když vemeš MILION fighterů, tak JEDEN z nich bude mít 86 a taky jenom JEDEN 140. Zbytek bude uprostřed. Nejvíc jich bude mít takovejch 113 a pak to bude docela prudce klesat na obě strany. Takže KDYBY třeba jeden měl 100 a druhej 120, tak je to zajímavá variabilita. Zato když jeden bude maxovat a tim se stane tim JEDNIM keterej je případem extrému, tak to HOOODNĚ znevýhodňuje toho, co si to hází poctivě, a to tim víc, čim větší je rozptyl kostky (tzn bojovník, barbar nejvíc) a čim je větší lvl.…
K tomu, že "muze padat i min pocet a to nasere", tak to že to nas*** neberu jako agument proč je maxování OK.
"Na serveru kde, pokud chcete byt dobrodruh, jde porad o zivot bych si s timhle moc starosti nedelal. "
Maxoval sem s Rastorem protože to šlo, NEBYLO to zakázaný SYSTÉMOVĚ a NIKDO to nemusel vidět




"Dusledek muze byt, ze hrace po par levelech postava omrzi, muse se pokouset zemrit, aby mohl hazet znovu atd.. "
To se stane pokud se všechno budou snažit uhrát sami, parta totiž znamená DALŠÍ rozptyl a v konečnym efektu sou všechny party stejnýho složení skoro stejně silný.… A rozdíly mezi sílou postav ve stálý partě několika společně postupujících postav můžou bejt při nemaxování life dynamický, a to dělá hru hezkou

Ne, pro mě osobně to problem neni. Neni pro mě problem že má někdo víc HP, že má někdo vyšší lvl atp, je to všechno to samý. ALe jde o ZNEUŽITÍ SYSTÉMU který z hlediska rovnováhy světa a světa vůbec problémem je. Začíná to i u takovejch blbostí a "jakoby" drobností, jako je tohle. Když to takhle řekneš, čili = klidně si maxujte = je to povolený (subjektivně vyloženo a dovedeno do extrémusnowman píše:Problém to fakt není, lidičky. Jako HP nedělají hru a rozdíly v HP nejsou to, co by dělalo "rozmanitost"


Mně nevadí, že mam míň life. A proto nemaxuju. ALe je to BOJ



Takové móresy s maxováním HP začly až od dob NWN (možná ještě u pár předchozích RP her, ale tam to bylo celkem otravné díky neustálému loadování) a když člověk hrál papírák, tak mu něco takového musí připadat přinejmenším divné. Jednou mám takový počet životů a hotovo. Přispívá to k větší variabilitě a také nutí hráče investovat víc bodíků do odolnosti, protože přece jen víc CON = větší šance na víc HP. A když se postava vyvíjí, tak rozhodně nemá všechno dopředu jisté.
JJ, jenze v papiraku si vsichni hazeli na vsechno uz od zacatku vytvareni postavy.Fryn píše:Takové móresy s maxováním HP začly až od dob NWN (možná ještě u pár předchozích RP her, ale tam to bylo celkem otravné díky neustálému loadování) a když člověk hrál papírák, tak mu něco takového musí připadat přinejmenším divné. Jednou mám takový počet životů a hotovo. Přispívá to k větší variabilitě a také nutí hráče investovat víc bodíků do odolnosti, protože přece jen víc CON = větší šance na víc HP. A když se postava vyvíjí, tak rozhodně nemá všechno dopředu jisté.
Pozn. Predchozi prispevek byl minen vicemene srandovne tak doufam, ze se tady ostatni chcipaci nemracej

Otázka by měla znít: Je to problém? Pak by se mohlo hledat řešení. Podle mě tohle není problém a jestli ano, tak až na jednom z posledních míst... sorry, nemůžu si pomoct..ale rozpitvává se tu nesmysl..Jezura píše:Bude teda řešení?
- Zakrytí výsledku hodů v poslední obrazovce postupu
- Kostka bude házet "konstantně" maximální hodnotu
- Bude systémově jen jeden pokus
Dá se něco z toho udělat?

Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Ti co choděj do fitka, snažej se a dbaj o svý tělo budou silnější, odolnější. Ti, co se snažej v NWN a několikrat opakujou nahazovani postavy budou taky silnějši. I když je tzo zneužití systému. Muj zloděj bez maxování by byl mnohem slabší. Pokud nebudu mít jistotu, že ostatní nemaxujou, budu maxovat taky. Nebo pokud se to oficiálně nezakáže. Jinak je mi v podstatě jedno, jestli se to zakáže, nebo nechá. Ale když si mam vybrat mezi skupinou kery nemaxujou a tou maxujici, tak si proste vyberu tu maxujici. Snažim se totiž aby moje postava byla schopná v boji. A řekněte, kdo se o to nesnaží?
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Třeba já.ethernity píše:Ti co choděj do fitka, snažej se a dbaj o svý tělo budou silnější, odolnější. Ti, co se snažej v NWN a několikrat opakujou nahazovani postavy budou taky silnějši. I když je tzo zneužití systému. Muj zloděj bez maxování by byl mnohem slabší. Pokud nebudu mít jistotu, že ostatní nemaxujou, budu maxovat taky. Nebo pokud se to oficiálně nezakáže. Jinak je mi v podstatě jedno, jestli se to zakáže, nebo nechá. Ale když si mam vybrat mezi skupinou kery nemaxujou a tou maxujici, tak si proste vyberu tu maxujici. Snažim se totiž aby moje postava byla schopná v boji. A řekněte, kdo se o to nesnaží?

Ale vážně. Zakázat v současném stavu maxování je nereálné, protože je to prakticky nekontrolovatelné. DM mají na práci zajímavější a kreativnější činnosti než s kalkulačkou v ruce vypočítávat ze statistik postavy její max HP. A zákaz bez kontroly a vymahatelnosti je k ničemu. Pokusím se do rozšíření zakrýt počet +HP v závěrečné tabulce level-upu.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.