Maxování životů

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Ah konecne uz vim, proc postavy cop maj stejnou odolnostr ja k ja maj vic HP nez ja :))
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Ethernity

Příspěvek od Ethernity »

Ja to dělam. Nemam pro to RP zduvodneni.
Danseur
Příspěvky: 115
Registrován: 18. 2. 2006 21.03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Danseur »

Myslim si, ze je to presne jak psal snowman. Kdyz se ostatni veci davaj max tak proc ne zivoty.To by asi dost odradilo fightery, protoze tak jako snadno pada max, muze padat i min pocet a to nasere. Dusledek muze byt, ze hrace po par levelech postava omrzi, muse se pokouset zemrit, aby mohl hazet znovu atd..

Na serveru kde, pokud chcete byt dobrodruh, jde porad o zivot bych si s timhle moc starosti nedelal.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

snowman píše:A hody jsou opravdu RANDOM - to, že to někomu dá 6 nebo 10 levelů maximum, je prostě možné, i když méně pravděpodobné.

Celkově ale když se zamyslíte, tak v tom také není zas takový problém, který by nějak kazil hru - protože prostě každá postava má dané maximum dle bonusu odolnosti tj. víceméně ve výsledku ty HP odpovídají realitě - to spíš bych viděl jako problém, kdyby to díky randomu způsobilo, že ork bojovník, který trénuje tělo, boj a kondici má na 10. levelu 50HP a gnom mág na 10. levelu by měl to samé - nevidím v tom moc logiku a to, že se to odvíjí od odolnosti, což JE logické, by ztratilo z 99% procent na významu - to bychom pak mohli chtít, aby při postupu se taky do skillů body rozhodily náhodně - i to by odporovalo IC realitě...

Prostě to není problém a hru ostatním to nekazí - tu kazí úplně jiné věci... :smile:
Problém to je. Je to zneužití systému. Je to hnus. Koukni na Rastora :blush: …..

Příklad s mágem a fajrem neni ideální. Když vemu že takovej trénovanej fighter na 10 tý má tak 86-140 živůtků (pokud si nedá houževnatost) a mág na tý samý tak 32-50 …. (když beru že první čtyři lvly sou maxovaný - to nevim proč, já bych to při nejtěžší obtížnosti nechal házet každej lvl). Navíc ber v potaz kolika lidem by se tak stalo, že by měli VÝRAZNĚ míň životů než ostatní, protože opakovaný pokusy vyrovnávaj dost dobře rozptyl. Například ten bojovník s 86 life na 10tý bude jeden z milionu.
Danseur
Příspěvky: 115
Registrován: 18. 2. 2006 21.03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Danseur »

kolja píše:
Rastore, ale ty hrajes vzdy za takovy sprominutim "chcipaky" :biggrin: ktery se nikomu celem na ferofku nepostavej. Sorcce muze bejt fuk, jestli ma 35, nebo 50 zivotu. U figtera je rozdil mezi 80 a 140 uz celkem hodne znat.

edit:Jo a nerikej mi nic o tom, ze opakovany pokusy vyrovnavaj rozptyl. Haze to napr. podle toho kde zrovna na mape postava stoji. Bioware kostka nema podle myho s random funkci skoro nic spolecnyho tak bych sem statistiku moc netahal.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Danseur píše:Rastore, ale ty hrajes vzdy za takovy sprominutim "chcipaky" :biggrin: ktery se nikomu celem na ferofku nepostavej.
:angry: :thumbdown:
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Fantalas
Příspěvky: 84
Registrován: 18. 2. 2006 11.53
Bydliště: Budvarovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fantalas »

Já to teda dělal kdysi s první postavou na Alh. ale s dalšíma už ne a teď taky ne. Imho je to prostě prasárna.

Kdyby bylo normální maxovat, tak docílíte beztak jenom toho, že všechny postavy budou mít přibližně stejně životů vzhledem k úrovni a ztratíte rozmanitost.

To raději budu hrát toho "chcíplýho" válečníka, kterej bude mít o x méně životů než ostatní na stejném levelu a - světe div se - bude mě to bavit víc, než být jen jeden z namaxovanejch. :bigwink:
When I laugh it's tears I hide and when I cry it's joy inside.
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

Problém to fakt není, lidičky. Jako HP nedělají hru a rozdíly v HP nejsou to, co by dělalo "rozmanitost" :biggrin:
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Danseur píše:Rastore, ale ty hrajes vzdy za takovy sprominutim "chcipaky" :biggrin: ktery se nikomu celem na ferofku nepostavej.
Pravda, po co tom, co sem udělal chybku a spálili mě, usekli mi hlavu, rozdupali jí a pak mě zakopali a já se na to musel na monitoru dívat, už žádný CvC :megalol: :megalol:

Ad statistika: jo, z opakovaných pokusů na alh anebo v singlu musim říct, že třeba padalo to samý číslo dokud sem nezměnil nastavení skillů (např 4 na k4 desetkrát za sebou.… no to zase ne, ale dostkrát :smile: ) je to divný. Ale myslim že nejvíc to blbne v hodech těsně opakovanejch za sebou (viz první dva útoky po sobě atp) ale při přestupu na level by to mělo fungovat líp, když přestupuju jednou za tejden.

"U figtera je rozdil mezi 80 a 140 uz celkem hodne znat"

To je to co sem řikal. když vemeš MILION fighterů, tak JEDEN z nich bude mít 86 a taky jenom JEDEN 140. Zbytek bude uprostřed. Nejvíc jich bude mít takovejch 113 a pak to bude docela prudce klesat na obě strany. Takže KDYBY třeba jeden měl 100 a druhej 120, tak je to zajímavá variabilita. Zato když jeden bude maxovat a tim se stane tim JEDNIM keterej je případem extrému, tak to HOOODNĚ znevýhodňuje toho, co si to hází poctivě, a to tim víc, čim větší je rozptyl kostky (tzn bojovník, barbar nejvíc) a čim je větší lvl.…

K tomu, že "muze padat i min pocet a to nasere", tak to že to nas*** neberu jako agument proč je maxování OK.

"Na serveru kde, pokud chcete byt dobrodruh, jde porad o zivot bych si s timhle moc starosti nedelal. "

Maxoval sem s Rastorem protože to šlo, NEBYLO to zakázaný SYSTÉMOVĚ a NIKDO to nemusel vidět :dry: Když jenom vzpomenu na dračák, kde sem po dalšim očekávanym postupu hodil potřetí za sebou 1 a mýmu mágovi přibylo 1 - 1, zaokrouhleno na 1 životů (nebo tak ňák :biggrin: ) a pak sem jenom třísknul s kostkou vo stěnu a hrálo se dál :smile: Za půl hodiny sem to neřešil, taky na to pak nebudeš myslet. A může to bejt zajímavější a právě těžší, tim že nebudeš mít tolik životů, kolik si očekával. A taky tě to třeba naplní doufánim, že příští lvl ti to už KONEČNĚ padne, a pak zas můžeš s něčim praštit :smile:

"Dusledek muze byt, ze hrace po par levelech postava omrzi, muse se pokouset zemrit, aby mohl hazet znovu atd.. "

To se stane pokud se všechno budou snažit uhrát sami, parta totiž znamená DALŠÍ rozptyl a v konečnym efektu sou všechny party stejnýho složení skoro stejně silný.… A rozdíly mezi sílou postav ve stálý partě několika společně postupujících postav můžou bejt při nemaxování life dynamický, a to dělá hru hezkou :smile:
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

snowman píše:Problém to fakt není, lidičky. Jako HP nedělají hru a rozdíly v HP nejsou to, co by dělalo "rozmanitost" :biggrin:
Ne, pro mě osobně to problem neni. Neni pro mě problem že má někdo víc HP, že má někdo vyšší lvl atp, je to všechno to samý. ALe jde o ZNEUŽITÍ SYSTÉMU který z hlediska rovnováhy světa a světa vůbec problémem je. Začíná to i u takovejch blbostí a "jakoby" drobností, jako je tohle. Když to takhle řekneš, čili = klidně si maxujte = je to povolený (subjektivně vyloženo a dovedeno do extrému :biggrin: ), tak pak to může pokračovat něčim jinym. Atd atd, až se můžeš lognout a kolem tebe budou pobíhat 36 soc/3 pala/1 monk (nebo jak to je :biggrin: ), s namaxovanejma životama, buglejma zakázanejma itemama atd. (další extrém, ber s nadsázkou, ale snad sem naznačil co myslim).

Mně nevadí, že mam míň life. A proto nemaxuju. ALe je to BOJ :megalol: Minule mi padlo fakt blbý číslo (magická jedna, která mě pronásleduje ve všech hrách s kostkou - další subjektivní dojem, pro mě však zcela objektivního významu :biggrin: ), tak sem se musel kousnout do rtu, zavřít oči a dát OK... Je to ale těžký :biggrin:
Fryn

Příspěvek od Fryn »

Takové móresy s maxováním HP začly až od dob NWN (možná ještě u pár předchozích RP her, ale tam to bylo celkem otravné díky neustálému loadování) a když člověk hrál papírák, tak mu něco takového musí připadat přinejmenším divné. Jednou mám takový počet životů a hotovo. Přispívá to k větší variabilitě a také nutí hráče investovat víc bodíků do odolnosti, protože přece jen víc CON = větší šance na víc HP. A když se postava vyvíjí, tak rozhodně nemá všechno dopředu jisté.
Danseur
Příspěvky: 115
Registrován: 18. 2. 2006 21.03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Danseur »

Fryn píše:Takové móresy s maxováním HP začly až od dob NWN (možná ještě u pár předchozích RP her, ale tam to bylo celkem otravné díky neustálému loadování) a když člověk hrál papírák, tak mu něco takového musí připadat přinejmenším divné. Jednou mám takový počet životů a hotovo. Přispívá to k větší variabilitě a také nutí hráče investovat víc bodíků do odolnosti, protože přece jen víc CON = větší šance na víc HP. A když se postava vyvíjí, tak rozhodně nemá všechno dopředu jisté.
JJ, jenze v papiraku si vsichni hazeli na vsechno uz od zacatku vytvareni postavy.

Pozn. Predchozi prispevek byl minen vicemene srandovne tak doufam, ze se tady ostatni chcipaci nemracej :megalol: Navic s Koljou jsem dneska jel domu busem takze, on se na mne urcite nezlobi.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Danseur píše:Navic s Koljou jsem dneska jel domu busem takze, on se na mne urcite nezlobi.
OT: Jasně, já vim, žes to nemyslel osobně :smile: Taky sem ti v podobnym duchu s nadsázkou odpověděl :smile:
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Bude teda řešení?
- Zakrytí výsledku hodů v poslední obrazovce postupu
- Kostka bude házet "konstantně" maximální hodnotu
- Bude systémově jen jeden pokus

Dá se něco z toho udělat?
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

Jezura píše:Bude teda řešení?
- Zakrytí výsledku hodů v poslední obrazovce postupu
- Kostka bude házet "konstantně" maximální hodnotu
- Bude systémově jen jeden pokus

Dá se něco z toho udělat?
Otázka by měla znít: Je to problém? Pak by se mohlo hledat řešení. Podle mě tohle není problém a jestli ano, tak až na jednom z posledních míst... sorry, nemůžu si pomoct..ale rozpitvává se tu nesmysl.. :yes:
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Problém to je, ale ne kritický. Cokoli, co rozvažuje systém ve prospěch power gamingu, je imho problém.
Ethernity

Příspěvek od Ethernity »

Ti co choděj do fitka, snažej se a dbaj o svý tělo budou silnější, odolnější. Ti, co se snažej v NWN a několikrat opakujou nahazovani postavy budou taky silnějši. I když je tzo zneužití systému. Muj zloděj bez maxování by byl mnohem slabší. Pokud nebudu mít jistotu, že ostatní nemaxujou, budu maxovat taky. Nebo pokud se to oficiálně nezakáže. Jinak je mi v podstatě jedno, jestli se to zakáže, nebo nechá. Ale když si mam vybrat mezi skupinou kery nemaxujou a tou maxujici, tak si proste vyberu tu maxujici. Snažim se totiž aby moje postava byla schopná v boji. A řekněte, kdo se o to nesnaží?
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

ethernity píše:Ti co choděj do fitka, snažej se a dbaj o svý tělo budou silnější, odolnější. Ti, co se snažej v NWN a několikrat opakujou nahazovani postavy budou taky silnějši. I když je tzo zneužití systému. Muj zloděj bez maxování by byl mnohem slabší. Pokud nebudu mít jistotu, že ostatní nemaxujou, budu maxovat taky. Nebo pokud se to oficiálně nezakáže. Jinak je mi v podstatě jedno, jestli se to zakáže, nebo nechá. Ale když si mam vybrat mezi skupinou kery nemaxujou a tou maxujici, tak si proste vyberu tu maxujici. Snažim se totiž aby moje postava byla schopná v boji. A řekněte, kdo se o to nesnaží?
Třeba já. :megalol:

Ale vážně. Zakázat v současném stavu maxování je nereálné, protože je to prakticky nekontrolovatelné. DM mají na práci zajímavější a kreativnější činnosti než s kalkulačkou v ruce vypočítávat ze statistik postavy její max HP. A zákaz bez kontroly a vymahatelnosti je k ničemu. Pokusím se do rozšíření zakrýt počet +HP v závěrečné tabulce level-upu.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Ethernity

Příspěvek od Ethernity »

Labir píše:Pokusím se do rozšíření zakrýt počet +HP v závěrečné tabulce level-upu.
Šalamounské řešení :yes:
Rahwin
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 1. 2006 18.23

Příspěvek od Rahwin »

Ja tiez HP nemaxujem, nebavi ma ten level klikat znova a znova, najma ak ide o maga, treba si vyberat kuzla, nahadzat milion skill pointov, nahadzat featy...
A ze lenivost nemoze byt prospesna...:)
Zamčeno