NWN 1? tím by se to mohlo vysvětlit. Není možné že využívá nějaké poupravené dynamické knihovny které se nesnesou s nějakou HW kombinací?photter píše:taky sem instaloval zaklínače a žádnej problém
jinak zaklínač běží na enginu NWN1, ne NWN2 ale je trochu překopanej
fakt už nevim, musel bych si šáhnout
Moje nwn zadrhávání
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
Tak jsem stahl updater na DirectX http://www.microsoft.com/downloads/deta … 6652cd92a3 , zatím to vypadá OK, včera jsem pobýhal kolem cca 7postav a bez lagů (testoval jsem jak to bude chodit), dříve by to byl konec.
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: re
diky za oznameni, vecer snad vyzkousim.Vugi píše:Tak jsem stahl updater na DirectX http://www.microsoft.com/downloads/deta … 6652cd92a3 , zatím to vypadá OK, včera jsem pobýhal kolem cca 7postav a bez lagů (testoval jsem jak to bude chodit), dříve by to byl konec.
Ad Zaklinac a uprava Aurory -
Rekneme, ze to je zpusobene tim. Pokud zaklinace odinstaluju a preinstaluju nwn - opravi se to?
(Muj osobni nazor je "mozna" :D a spis si myslim, ze ne. Ale zaklinace se mi moc odinstalovavat nechce, ackoliv jsme na nej uz ctyri mesice nesahnul O.o.)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
svačinkovitá lokace je vůbec celkem náročná, at už plochou vodní hladiny tak počtem NPC já třeba nemám nikde problémy se zadrhávání akorát právě tam. mě to nevadí, stačí přezoomovat bo hnout s uhlem pohledu a mám to v poho ale labir tuhle lokaci vysvětloval jako dost náročnou, když jsem s tím měl problém a ptal se.
Pak jsem se z omega driveru vrátil na Catalisty a je klid no prostě to tam občas drbne
Pak jsem se z omega driveru vrátil na Catalisty a je klid no prostě to tam občas drbne
PODPIS
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
allekoo:
Jedny z největších "zasekávačů" jsou - vedle particle efektů (mlha) - animace. Například chůze, nebo běhu. Můžu sedět s deseti dalšíma postavama a mám snesitelných 13 fps (ačkoliv by počítač měl zvládat přibližně 60). Jakmile se dá někdo do pohybu, stačí jdoucí skupina čtyř postav a už je to pro mne velice težko hratelné (kolem 4 fps) a jsem rád, že se udržím ve skupině a dokážu jít. Při více postavách je boj hodně nebezpečný (fps klesá ještě níž) a mám štígro, že nejsem kouzelník, co musí cílit kouzla, ale alky se mi chytá sama na postavy co jsou blízko.
Svačinka je náročný proto, protože kolem něj je dost NPC, které popochází. (Plus množství placeablů, který je v tomhle směu celkem nevýznamný - a kašničky, což jsou ty náročnější z grafickejch objektů.)
Ale na svačinkovi moje sekání nezávisí ; ) To se zase neboj.
Jedny z největších "zasekávačů" jsou - vedle particle efektů (mlha) - animace. Například chůze, nebo běhu. Můžu sedět s deseti dalšíma postavama a mám snesitelných 13 fps (ačkoliv by počítač měl zvládat přibližně 60). Jakmile se dá někdo do pohybu, stačí jdoucí skupina čtyř postav a už je to pro mne velice težko hratelné (kolem 4 fps) a jsem rád, že se udržím ve skupině a dokážu jít. Při více postavách je boj hodně nebezpečný (fps klesá ještě níž) a mám štígro, že nejsem kouzelník, co musí cílit kouzla, ale alky se mi chytá sama na postavy co jsou blízko.
Svačinka je náročný proto, protože kolem něj je dost NPC, které popochází. (Plus množství placeablů, který je v tomhle směu celkem nevýznamný - a kašničky, což jsou ty náročnější z grafickejch objektů.)
Ale na svačinkovi moje sekání nezávisí ; ) To se zase neboj.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Tak já si FPS neměřil, ale subjektivně mně na starém kompu nejvíce vadili nově se objevující postavy. Měl jsem o jiných postavách OOC varování tím, že se hra na chvilku zastavila. Pokud sem narazil na skupinu PC postav, tak se zaseknutí pohybovalo zhruba v řádu vteřin, takže než jsem stihnul jakkoliv zareagovat, byly postavy u mně. U svačinky to vypadalo tak, že po příchodu se hra zasekávala, jak se načítaly jednotlivé NPC/PC postavy. Poté, co se jakkoliv pohybovaly v mé přítomnosti, byly jakoby "načtené" a v podstatě hru výrazně nebrzdili..
Samozřejmě jakékoliv kouzlo a podobně opět znamenalo další zpomalení. Podle délky zaseknutí se dalo dokonce zhruba odhadnout počet postav. (v řádu: pár/dost/hodně moc).
Na novém počítači se toto projevuje škobrtnutím, ale velmi nevýrazným, jedině při rotaci kamery je to malinko postřehnutelné, nicméně opět jsem schopen detekovat OOC přítomnost jiné postavy ve své blízkosti. :o) Ale víceméně musí jít o větší skupinu a "svítících". Obzvlášť je tento jev partný při vstupu do lokace v partě, kdy "vstupují" do lokace naboostění ostatní členové party.
JInak oba počítače byly v kombinaci INTEL/ATI bez výraznějších potíží.
Jo a internet mám s velmi slušným pingem, pevnou lajnu 9MB/s..
Samozřejmě jakékoliv kouzlo a podobně opět znamenalo další zpomalení. Podle délky zaseknutí se dalo dokonce zhruba odhadnout počet postav. (v řádu: pár/dost/hodně moc).
Na novém počítači se toto projevuje škobrtnutím, ale velmi nevýrazným, jedině při rotaci kamery je to malinko postřehnutelné, nicméně opět jsem schopen detekovat OOC přítomnost jiné postavy ve své blízkosti. :o) Ale víceméně musí jít o větší skupinu a "svítících". Obzvlášť je tento jev partný při vstupu do lokace v partě, kdy "vstupují" do lokace naboostění ostatní členové party.
JInak oba počítače byly v kombinaci INTEL/ATI bez výraznějších potíží.
Jo a internet mám s velmi slušným pingem, pevnou lajnu 9MB/s..
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
ano, čtení efektů a postav/příšer z disku je důvodem toho zasekávání, které popisuje Jájamerlik píše:S tim zasekavanim - neni trebas problem se ctenim z disku (DMA, …)? Tyto symptomy (v minimalisticke vezri) taky pozoruju a afaik za to muze disk. Premyslim nad presunutim nekterych souboru do pameti, ale jeste nebyla sila a 4GB ramky taky nepojmou vsechno.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Dá se tomu nějak předejít? Když se mi objeví několik postav naráz, často mi padne celé NwN a i jinak to poměrně obtěžuje :)The_Balrog píše:ano, čtení efektů a postav/příšer z disku je důvodem toho zasekávání, které popisuje Jájamerlik píše:S tim zasekavanim - neni trebas problem se ctenim z disku (DMA, …)? Tyto symptomy (v minimalisticke vezri) taky pozoruju a afaik za to muze disk. Premyslim nad presunutim nekterych souboru do pameti, ale jeste nebyla sila a 4GB ramky taky nepojmou vsechno.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
no tak... asi nedá : )
Prostě si ty nwn musí z disku načíst modely a textury věcí, co se právě objevily v zorném poli : / Možná by mohlo být řešení omezit tohle načítání - tedy používat méně kvalitní textury. Ale to pomůže asi jen o zlomek.
Někdy za tohle sekání můžou i lagy, na to by se taky nemělo zapomínat. (Podle mne to je podobná příčina - zásek než přijdou informace, CO se právě objevuje).
Možná by pomohlo natáhnutí nějakých haků s modely, texturami do paměti, aby se nemuselo pořád sahat na disk, ale obávám se, že modely a textury (n)pc nejsou nikde pořádně oddělený a tahat si půlku EQ haků do paměti je asi sebevražda :D (A kdoví, jestli by to vůbec pomohlo :))
Prostě si ty nwn musí z disku načíst modely a textury věcí, co se právě objevily v zorném poli : / Možná by mohlo být řešení omezit tohle načítání - tedy používat méně kvalitní textury. Ale to pomůže asi jen o zlomek.
Někdy za tohle sekání můžou i lagy, na to by se taky nemělo zapomínat. (Podle mne to je podobná příčina - zásek než přijdou informace, CO se právě objevuje).
Možná by pomohlo natáhnutí nějakých haků s modely, texturami do paměti, aby se nemuselo pořád sahat na disk, ale obávám se, že modely a textury (n)pc nejsou nikde pořádně oddělený a tahat si půlku EQ haků do paměti je asi sebevražda :D (A kdoví, jestli by to vůbec pomohlo :))
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Mě náhodou na starém PC ne málo, ale DOST pomohlo snížit kvality textur a efekty úplně vyhodit. Pak to běhalo dobře.The_Balrog píše:no tak... asi nedá : )
Prostě si ty nwn musí z disku načíst modely a textury věcí, co se právě objevily v zorném poli : / Možná by mohlo být řešení omezit tohle načítání - tedy používat méně kvalitní textury. Ale to pomůže asi jen o zlomek.
Někdy za tohle sekání můžou i lagy, na to by se taky nemělo zapomínat. (Podle mne to je podobná příčina - zásek než přijdou informace, CO se právě objevuje).
Možná by pomohlo natáhnutí nějakých haků s modely, texturami do paměti, aby se nemuselo pořád sahat na disk, ale obávám se, že modely a textury (n)pc nejsou nikde pořádně oddělený a tahat si půlku EQ haků do paměti je asi sebevražda :D (A kdoví, jestli by to vůbec pomohlo :))
Reklama: Piti - práce všeho druhu, vysoká kvalita, nízká cena - spokojenost zaručena!
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
pomoct trošku může pravidelná defragmentace disku, použít lepší disk (10000rpm, větši cache), jsou utilitky, co uměj swappáku najít na disku prostor s nejlepším přístupovým časem a samozřejmě podívat se na nastavení diskovejch kontrolérů na nejlepší možný/podporovaný hodnoty - ne vždy to wokna dovedou samy
K původnímu problému co tu psal balrog.
Mám taky ntb s kartou NVIDIA GeForce 8600M (ale GT, i když to je jedno, jde o ten mobile chipset).
Moje problémy: černá obrazovka místo menu, mizernej výkon ve hře (FPS střídavě dobrý, střídavě na bodě 0), problikávání, skoro nehratelný.
Problém byl v driveru (stejně jako jakejkoliv problém s grafikou, kterej sem kdy v životě měl, takže driver by měl bejt první věc, po který se koukat :D). Drivery pro tyhle mobilní GeForce neseženete na nvidiáckejch stránkách, standardní forceware pro normální GF 8 s těmahla mobilníma nekamarádí. Driver, co jsem měl já, jsem dostal na CD k notebooku, a bohužel byl z doby, kdy nvidiácký drivery měly problémy s NWN (černá obrazovka a vůbec všechno, co se mi dělo :D). Pokud se nepletu, oficiální drivery by měl dávat k dispozici výrobce notebooku na svejch stránkách (aspoň u mýho MSI to snad tak bylo, ale šecky ty nový "Vista only", on i ten ntb má tak trochu nálepku "Vista only", ale tim se nedam zastrašit :D).
Údajně by to vyřešily Visty, na který jsou údajně k sehnání nový verze ovladačů přímo od nvidie, ale že prej nvidia nechce dál dělat oficiální ovladače pro tyhle mobilní gf na Windows XP. To znamená, že s Win XP bysme si časem na těhle kartách kromě NWN nezahráli další, novější hry, který by vyžadovaly nový funkce ovladačů.
Řešením, kde najít ty správné ovladače, je stránka http://laptopvideo2go.com/ , jak už psal drake, kde nahoře kliknete na download drivers a vyberete váš OS a vyberete a stáhnete si driver. Pak musíte stáhnout příslušný INF soubor a po rozbalení těch ovladačů ho tam nakopírovat a přepsat ten starý (jinak se asi objeví ta hláška "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."). Potom už jenom pustit setup.exe a uvidíte.
Já jsem použil ovladače, který tam měly označení 169.09 (vydání údajně listopad 2007) a menu se zobrazuje a NWN jede o poznání rychleji (pravda, ten antialiasing tomu dává zabrat... ale je to o 300% lepší než to bylo, a hlavně nebliká a vidim menu :D a když vypnu FSAA tak se to ani netrhne ani v Tirianu :) ). Po nainstalování se jim vypisuje verze 6.14.11.6909 a listopad 2007 sedí. Ty předchozí, co mi dělaly problémy, tam měly 6.14.11.5615. Podle informací na bw forech byste se měli vyhnout všemu od 158.22 do 162.22, pro všechny GeForce karty, Win XP i Vista.
Jen ještě upozorním, že ty ovladače, co jsem stáhnul, nejsou oficální (c), digitálně podepsané TM, R atd. bla bla bla (s tím vás to pochopitelně bude prudit během instalace a bude vám to říkat, že je lepší jí zrušit a neinstalovat to). Prostě, děláte to na vlastní nebezpečí, ale bez podezřelejch prográmků, který maj opravit, co někdo jinej zmrvil, ale kdo ví co dělaj, se dneska asi ve Windows neobejdete (resp. jo ale to neni nic pro mě :D).
Doufám, že to třeba někomu pomůže, někomu, kdo si chtěl zahrát NWN na docela výkonnym notebooku s kartou od nvidie a zděsil se jako já, co je to za hrůzu :D
Mám taky ntb s kartou NVIDIA GeForce 8600M (ale GT, i když to je jedno, jde o ten mobile chipset).
Moje problémy: černá obrazovka místo menu, mizernej výkon ve hře (FPS střídavě dobrý, střídavě na bodě 0), problikávání, skoro nehratelný.
Problém byl v driveru (stejně jako jakejkoliv problém s grafikou, kterej sem kdy v životě měl, takže driver by měl bejt první věc, po který se koukat :D). Drivery pro tyhle mobilní GeForce neseženete na nvidiáckejch stránkách, standardní forceware pro normální GF 8 s těmahla mobilníma nekamarádí. Driver, co jsem měl já, jsem dostal na CD k notebooku, a bohužel byl z doby, kdy nvidiácký drivery měly problémy s NWN (černá obrazovka a vůbec všechno, co se mi dělo :D). Pokud se nepletu, oficiální drivery by měl dávat k dispozici výrobce notebooku na svejch stránkách (aspoň u mýho MSI to snad tak bylo, ale šecky ty nový "Vista only", on i ten ntb má tak trochu nálepku "Vista only", ale tim se nedam zastrašit :D).
Údajně by to vyřešily Visty, na který jsou údajně k sehnání nový verze ovladačů přímo od nvidie, ale že prej nvidia nechce dál dělat oficiální ovladače pro tyhle mobilní gf na Windows XP. To znamená, že s Win XP bysme si časem na těhle kartách kromě NWN nezahráli další, novější hry, který by vyžadovaly nový funkce ovladačů.
Řešením, kde najít ty správné ovladače, je stránka http://laptopvideo2go.com/ , jak už psal drake, kde nahoře kliknete na download drivers a vyberete váš OS a vyberete a stáhnete si driver. Pak musíte stáhnout příslušný INF soubor a po rozbalení těch ovladačů ho tam nakopírovat a přepsat ten starý (jinak se asi objeví ta hláška "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."). Potom už jenom pustit setup.exe a uvidíte.
Já jsem použil ovladače, který tam měly označení 169.09 (vydání údajně listopad 2007) a menu se zobrazuje a NWN jede o poznání rychleji (pravda, ten antialiasing tomu dává zabrat... ale je to o 300% lepší než to bylo, a hlavně nebliká a vidim menu :D a když vypnu FSAA tak se to ani netrhne ani v Tirianu :) ). Po nainstalování se jim vypisuje verze 6.14.11.6909 a listopad 2007 sedí. Ty předchozí, co mi dělaly problémy, tam měly 6.14.11.5615. Podle informací na bw forech byste se měli vyhnout všemu od 158.22 do 162.22, pro všechny GeForce karty, Win XP i Vista.
Jen ještě upozorním, že ty ovladače, co jsem stáhnul, nejsou oficální (c), digitálně podepsané TM, R atd. bla bla bla (s tím vás to pochopitelně bude prudit během instalace a bude vám to říkat, že je lepší jí zrušit a neinstalovat to). Prostě, děláte to na vlastní nebezpečí, ale bez podezřelejch prográmků, který maj opravit, co někdo jinej zmrvil, ale kdo ví co dělaj, se dneska asi ve Windows neobejdete (resp. jo ale to neni nic pro mě :D).
Doufám, že to třeba někomu pomůže, někomu, kdo si chtěl zahrát NWN na docela výkonnym notebooku s kartou od nvidie a zděsil se jako já, co je to za hrůzu :D
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Také mi to funguje, dnes poprvé na EQ bez sekání
Děkuji mnohokrát!

Alishaer Frellimion
"Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu,a z pewnością o niebo lepiej,niż bez celu się cofać." A. Sapkowski
"Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu,a z pewnością o niebo lepiej,niż bez celu się cofać." A. Sapkowski
Tak, i s nejnovějšíma ovladačema, co se mi podařilo sehnat (ty 169.09), je výkon NWN o něco horší, než např. na mym starym PC s ATInou a single core CPU (v průměru o 10 fps). Při velkym nastavení detailů je to na hranici hratelnosti, když stáhnu vybraný nastavení, tak se mi daří na EQ držet slušnej průměr 30-40 fps, a hra je na hranici plynulosti.
Jenomže, na tomhle železe by NWN mohlo jet klidně 100 fps a vejš, takže mě to zrovna netěší.
Hledal sem na bw forech a tak, a kdo si chce počíst, tak se něco dočte v tomhle topicu: http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic … um=49&sp=0 - je tam i několik rad, co zapnout/vypnout v nvidia control panelu, co asi někomu pomohlo, jako např. vypnutí optimalizace podprocesů apod., ale na mym systému to nemělo moc vliv (jinak je tam pěkný povzdechnutí, že to, co člověk měl kdysi na 6800 kartě má na svojí 8800GTX taky, jen s vypnutejma všema detailama).
Mně pomohlo rozhodně CPU affinity na jeden procesor, jinak se zátěž podivně rozložila na oba procesory a hra se při pohybu podivně nárazově zasekávala, ale to si myslim, že nesouvisí s celkově nízkou framerate, která je podlě mě pořád způsobená driverem.
Novější drivery sice řeší problémy s černou obrazovkou a mizením textur, ale spoustě lidem zůstává slabá framerate (pravda, na driverech s černou obrazovkou to jelo cca 10 fps, na novejch 30 fps, to je hratelnostní rozdíl, ale je to pořád málo, oproti tomu, jak by to mohlo jet). Někdo i psal, že má starší PC se starší kartou a kvůli NWN schválně používá docela starej driver a NWN v pohodě - zatimco na novym klidně polovina výkonu. Jenže lidi s novejma kartama (8000, 9000) nemůžou vzít starý drivery - osobně teda nevim, jak to jelo např. na těch 97.94, ale moje karta na nich nechodí, tak to nezjistim (ale lidi prej používaj eště starší, např. 78.01). Možná je problém i v architektuře novějších GeForce karet, prej se dost věcí přizpůsobovalo DX10 a tomu, jak to má chodit ve Vistách, ale tomu moc nevěřim, spíš věřim verzi, že jsou timhle směrem orientovaný drivery.
Takže mi asi nezbejvá než čekat, co přinese patch 1.69, a nebo jestli s tim nvidia hodlá něco dělat. Ale tušim, že se situace nějak moc nezlepší. Nicméně trochu sem experimentoval s různym nastavenim ve hře, a přišel sem na pár zajímavejch věcí:
- velkej vliv může mít nastavení "Povolit stíny prostředí" a "Detaily stínu bytosti", hodně záleží na lokaci. Jsou lokace, kde se to neprojeví, a lokace (např. báze EQ), kde když to vypnete obojí, tak najednou místo 25 fps máte 90 fps. Tohle v kombinaci s antialiasingem může bejt totální zabiják (asi se vyhlazujou kraje těch stínů) a na vybranejch místech mi to srazilo framerate na 15 fps, což bylo nehratelný. Zajímavý, že když sem vypnul stíny a zapnul antialiasing, tak ten se moc neprojevil (je krásně vidět, když zazoomujete co nejvíc postavě na obličej a zvýrazníte jí myší), ale se zapnutejma stínama 10-20 fps a ošklivě pomalý
- shiny water v oblastech s dost vodníma plochama (testováno v Tirianu a v bázi) sráží zhruba o 10 fps dolu, zatimco na ATIně sem nezaznamenal větší pokles fps (ale na druhou stranu to na ATIně se shiny water padá :D)
- tráva má podobnej (ale trochu slabší) efekt v lokacích, kde je hodně trávy. To se zajímavě projeví v bázi, protože tam jsou jak ošklivý stíny z hor (viz. první věc), tak voda a tráva. Se všim naplno + FSAA mam nehezkejch cca 15-20 fps, a když to povypínam, tak najednou 120 fps (nejvíc tam udělaj ty stíny), přitom v jinejch lokacích to zdaleka tak markatní neni, spíš se dycky jedná o několik fps na nastavení
- počet dynamických světel a světla vrhají stíny má někdy vliv, asi tam, kde je těch světel víc - to ani neni moc zajímavý, já to mam na max, ty 3 fps v průměru sou mi ukradený, ale ty stíny pod tim mam zas vyplý :D
- poslední a nejzajímavější věc. Vypadá to, že tady strašně hanim nvidia drivery, ale ona je to zřejmě spíš nešťastná kombinace nějakejch featur NWN a těch driverů (jinak by blbly i ostatní hry, ačkoliv prej některý starší openGL hry trpí stejnejma problémama). Taky se dost psalo, že tyhle problémy se objevily od patche 1.68 a příchodu plášťů apod. (nechce se mi revertovat a testovat, ale kdyby někdo reinstaloval a měl příležitost a tuhle problémovou kartu, tak by nebylo na škodu, kdyby otestoval třeba základní NWN bez datadisků a patchů, pak všechno s CEPem a v1.67, a až pak v 1.68) - proto je možný, že s tim něco v 1.69 můžou/budou dělat, ale taky třeba ne, kdo ví.
Teď ale k tomu, co sem zjistil - možná to souvisí s tim, že Labirovi pomohlo dát si vynulovanej cloakmodel do override. Byl sem s postavou v bytě, na starym PC s ATInou tam mívam kolem 70-90 fps, tady mam cca 30-40 fps, spíš ke 40ti (stíny na max, FSAA vypnutý, zbytek nemá moc vliv v tom bytě). Převlík sem se a najednou cca 150 fps, max i 200 podle úhlu pohledu a tak. Nasadim plášť a spadlo to na 40. Takhle sem projel několik oblečení a ukázalo se, že s některejma oblečeníma fps vystřelí nahoru (včetně toho, když je postava nahá), a s ostatníma to spadne na ten nic moc výkon. Když to oblečení maj ostatní NPC, tak framerate zas padá, ale když sem je vytěsnil z pohledu, tak to vylezlo ke stovce. Zajímalo by mě, jestli to je jenom záležitost mýho PC a mejch pokusů, a nebo jestli se tohle stalo i někomu jinýmu? Testujte nejlíp v jednoduchý lokaci, kde nikdo neni. Oblečení, který např. bylo v pohodě, byla róba lesního kněze (a nebo postavu svlíkněte :D). Co blblo byl plášť lesních elfů ale asi i jiný 3D pláště a vůbec většina běžnýho oblečení, co se na EQ vyskytuje. Jo a eště bych měl k tomu poznamenat, že mam v override vynulovanej cloakmodel.2da a vypnul sem pro NWN pár voleb v nvidia control panelu, až se k tomu dostanu, vyzkoušim, jestli se to projevuje i bez toho.
Jenomže, na tomhle železe by NWN mohlo jet klidně 100 fps a vejš, takže mě to zrovna netěší.
Hledal sem na bw forech a tak, a kdo si chce počíst, tak se něco dočte v tomhle topicu: http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic … um=49&sp=0 - je tam i několik rad, co zapnout/vypnout v nvidia control panelu, co asi někomu pomohlo, jako např. vypnutí optimalizace podprocesů apod., ale na mym systému to nemělo moc vliv (jinak je tam pěkný povzdechnutí, že to, co člověk měl kdysi na 6800 kartě má na svojí 8800GTX taky, jen s vypnutejma všema detailama).
Mně pomohlo rozhodně CPU affinity na jeden procesor, jinak se zátěž podivně rozložila na oba procesory a hra se při pohybu podivně nárazově zasekávala, ale to si myslim, že nesouvisí s celkově nízkou framerate, která je podlě mě pořád způsobená driverem.
Novější drivery sice řeší problémy s černou obrazovkou a mizením textur, ale spoustě lidem zůstává slabá framerate (pravda, na driverech s černou obrazovkou to jelo cca 10 fps, na novejch 30 fps, to je hratelnostní rozdíl, ale je to pořád málo, oproti tomu, jak by to mohlo jet). Někdo i psal, že má starší PC se starší kartou a kvůli NWN schválně používá docela starej driver a NWN v pohodě - zatimco na novym klidně polovina výkonu. Jenže lidi s novejma kartama (8000, 9000) nemůžou vzít starý drivery - osobně teda nevim, jak to jelo např. na těch 97.94, ale moje karta na nich nechodí, tak to nezjistim (ale lidi prej používaj eště starší, např. 78.01). Možná je problém i v architektuře novějších GeForce karet, prej se dost věcí přizpůsobovalo DX10 a tomu, jak to má chodit ve Vistách, ale tomu moc nevěřim, spíš věřim verzi, že jsou timhle směrem orientovaný drivery.
Takže mi asi nezbejvá než čekat, co přinese patch 1.69, a nebo jestli s tim nvidia hodlá něco dělat. Ale tušim, že se situace nějak moc nezlepší. Nicméně trochu sem experimentoval s různym nastavenim ve hře, a přišel sem na pár zajímavejch věcí:
- velkej vliv může mít nastavení "Povolit stíny prostředí" a "Detaily stínu bytosti", hodně záleží na lokaci. Jsou lokace, kde se to neprojeví, a lokace (např. báze EQ), kde když to vypnete obojí, tak najednou místo 25 fps máte 90 fps. Tohle v kombinaci s antialiasingem může bejt totální zabiják (asi se vyhlazujou kraje těch stínů) a na vybranejch místech mi to srazilo framerate na 15 fps, což bylo nehratelný. Zajímavý, že když sem vypnul stíny a zapnul antialiasing, tak ten se moc neprojevil (je krásně vidět, když zazoomujete co nejvíc postavě na obličej a zvýrazníte jí myší), ale se zapnutejma stínama 10-20 fps a ošklivě pomalý
- shiny water v oblastech s dost vodníma plochama (testováno v Tirianu a v bázi) sráží zhruba o 10 fps dolu, zatimco na ATIně sem nezaznamenal větší pokles fps (ale na druhou stranu to na ATIně se shiny water padá :D)
- tráva má podobnej (ale trochu slabší) efekt v lokacích, kde je hodně trávy. To se zajímavě projeví v bázi, protože tam jsou jak ošklivý stíny z hor (viz. první věc), tak voda a tráva. Se všim naplno + FSAA mam nehezkejch cca 15-20 fps, a když to povypínam, tak najednou 120 fps (nejvíc tam udělaj ty stíny), přitom v jinejch lokacích to zdaleka tak markatní neni, spíš se dycky jedná o několik fps na nastavení
- počet dynamických světel a světla vrhají stíny má někdy vliv, asi tam, kde je těch světel víc - to ani neni moc zajímavý, já to mam na max, ty 3 fps v průměru sou mi ukradený, ale ty stíny pod tim mam zas vyplý :D
- poslední a nejzajímavější věc. Vypadá to, že tady strašně hanim nvidia drivery, ale ona je to zřejmě spíš nešťastná kombinace nějakejch featur NWN a těch driverů (jinak by blbly i ostatní hry, ačkoliv prej některý starší openGL hry trpí stejnejma problémama). Taky se dost psalo, že tyhle problémy se objevily od patche 1.68 a příchodu plášťů apod. (nechce se mi revertovat a testovat, ale kdyby někdo reinstaloval a měl příležitost a tuhle problémovou kartu, tak by nebylo na škodu, kdyby otestoval třeba základní NWN bez datadisků a patchů, pak všechno s CEPem a v1.67, a až pak v 1.68) - proto je možný, že s tim něco v 1.69 můžou/budou dělat, ale taky třeba ne, kdo ví.
Teď ale k tomu, co sem zjistil - možná to souvisí s tim, že Labirovi pomohlo dát si vynulovanej cloakmodel do override. Byl sem s postavou v bytě, na starym PC s ATInou tam mívam kolem 70-90 fps, tady mam cca 30-40 fps, spíš ke 40ti (stíny na max, FSAA vypnutý, zbytek nemá moc vliv v tom bytě). Převlík sem se a najednou cca 150 fps, max i 200 podle úhlu pohledu a tak. Nasadim plášť a spadlo to na 40. Takhle sem projel několik oblečení a ukázalo se, že s některejma oblečeníma fps vystřelí nahoru (včetně toho, když je postava nahá), a s ostatníma to spadne na ten nic moc výkon. Když to oblečení maj ostatní NPC, tak framerate zas padá, ale když sem je vytěsnil z pohledu, tak to vylezlo ke stovce. Zajímalo by mě, jestli to je jenom záležitost mýho PC a mejch pokusů, a nebo jestli se tohle stalo i někomu jinýmu? Testujte nejlíp v jednoduchý lokaci, kde nikdo neni. Oblečení, který např. bylo v pohodě, byla róba lesního kněze (a nebo postavu svlíkněte :D). Co blblo byl plášť lesních elfů ale asi i jiný 3D pláště a vůbec většina běžnýho oblečení, co se na EQ vyskytuje. Jo a eště bych měl k tomu poznamenat, že mam v override vynulovanej cloakmodel.2da a vypnul sem pro NWN pár voleb v nvidia control panelu, až se k tomu dostanu, vyzkoušim, jestli se to projevuje i bez toho.