… tak nad tímhle bych rád otevřel civilizovanou diskusi. Hlášky jako "dyš já naposled něco chtěl.." prosím do flejmů. Díklabir píše:Pokud chcete kontaktovat DM ohledně IC záležitosti (např. zakázka pro řemeslníka), vždy se tak musí dít výhradně IC mluvou na vybraného obchodníka či řemeslníka do kanálu Družina (Party). Pokud je DM ve hře a má čas tak vás vyslyší. Pokud nemá čas a není naprosto zaneprázdněný, tak většinou vám zašle alespoň malou OOC zprávu typu //vyčkej nebo //mám quest. Poté nemá smysl urgovat žádosti, DM si je pamatuje a až bude mít čas tak se za vámi staví. Ovšem někdy to může trvat hodně dlouho. Detailní popis a příklady naleznete na stránkách Equilibrie.
V modelu komunikace s DM tak, jak je nyní nastaven vidím následující základní problémy:
- Hráč, pokud dodržuje pravidla, nikdy neví zda je DM přítomen. Neví tudíž zda zprávu dostal, nebo zda hovoří do vzduchu. Vyvstává tudíž nutnost opakovaného "spamování" kanálu družiny, což může být bráno až za "obtěžování" DM. Hlášení "nemám čas" jsem osobně dostal... asi dvakrát z cirka stovek pokusů o komunikaci. Tedy zhruba stejné množství případů jako reakce na pokus mojí postavy inicializovat rozhovor mimo DM quest.
- RP. Pokud chceme po hráčích aby hráli své postavy, nelze po nich vyžadovat opakovanou IC komunikaci za OOC účely. Klasický příklad: hrdá, až namyšlená postava přijde s hromadou zlata k řemeslníkovi a nabídne mu přemrštěnou částku za jakousi cetku. Pokud se jí dostane odpovědi "velice bych rád, ale momentálně nemám čas", odejde. Možná přijde ještě jednou... ale rozhodně nebude tuto činost opakovat desetkrát. Klasický příklad 2: postava jde ohlásit zločin. Nebude chodit za stráží každý den, zvláště pokud riskuje odhalení protistranou.
Chápu to zatím tak, že současný systém je nastaven na "ukaž, že o to stojíš". Což je fajn asi tak tím, že to zjednoduší DM práci, protože spousta hráčů, pozor, ale i postav, prostě ztratí zájem. Není to fajn v případě nutné reakce - viz již doufám zastaralá aféra s klíči na Univerzitu.
Návrh řešení: Oficialně zřídit další komunikační kanál. V idealním případě si představuji subforum, kde by hráči mohli psát, ale nemohli vidět příspěvky. Vznikla by tedy klasická fronta, DM by mohli k jednotlivým žádostem připisovat stav řešení... nevim, možna něco takeho na DM forech je. Dostane se to tam ale (předpokládám) pouze za předpokladu, že nějaké DM zachytí volání... a napíše ho tam. Navrhuji prostě standardní kanál(y), kde by hráči sami reportovali a třeba i označovali potřebnost požadavků z hlediska jejich postavy. Např: 1 - životně důležité (umře na permku bez protijedu), 2 - velmi důležité (nemůže se bez klíčů dostat na Muni), 3 - středně důležité (doslechla se o obchodní nabídce a chce ji využít), 4- málo důležité (chce nové šaty), 5 - nedůležité (domluva na prohlídce volných nájemních bytů).
Tak? Co myslíte?