Požít notepat je možné řešení, to ano, ale má také nevýhodu. Pokud se hraje ve fullscreen, tak musím nejdřív zapnout Nastavení hry - to proto, aby se mi nestalo, že když se do hry vrátím, tak se postavička kamsi rozeběhne, protože to vypada dosti hloupě a taky to má tu nevýhodu, že po tu dobu nevím co se děje a tak tam můžu před NPC stát docela dlouhou dobu. Shození na lištu chvilku zabere a přepnutí zpět taktéž. Zbytek už je pomocí kopírovaní rychlý, to ano.
Ale Roma to myslel, že kontakt by měl vypadat (dle mě) asi nějak takhle:
I. příjdu k NPC a do kanálu Mluvit řeknu třeba: Dobrý den pane NPC, nevšiml jste si okolo Vás projít slečnu v býlých šatech s prutem v ruce? (Pokud to není nová postava a u NPC se vyskytuje častěji... třeba lektor, tak řeknu místo popisu šatů jeho jméno.) Aby okolo stojící hráči věděli, že před NPC nestojím několik minut jen z trucu, ale že si s ním povídám.
II. To samé napíšu do kanálu Družina, aby o tom vědělo případné DM a mohlo zareagovat.
III. To samé napíšu Tellem druhému hráči, aby se mohl rozhodnout zda-li mi NPC odpoví a nebo ne.
A já měl představu, že by se kanál použitý v bodě I. a II. spojil v jeden a napsal bych třeba: /družina_nahlas Dobrý den pane NPC...
A pak už jen bod III. tell hráči.
Shánění se přes NPC
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Nejsem si úplně jistý jestli by DM byli úplně šťastní, kdyby je hráči bombarodovali otázkami na NPC, když někoho schánějí. Navíc by je to například vyrušovalo při případném Q, který někde pořádají. Spíše mi přišlo lepší řešení spojení bodů I. a III., kdy se otázka na danné NPC zobrazila jak nad postavou, která se dotazu tak by se v podobě TELL zprávy zobrazila. Hráč by mohl readovat po TELLu za NPC nebo by například reagovalo okolí v podobě okolo stojících postav.
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
//To se hned pozná jak kdo tady forum čte :)
Ne, skutečně máme posílat do družiny, když se NPC na něco ptáme.
Když se postavy modlí, taky se to má posílat do družiny, byť by to byla modlitba tichá. Aby se nestalo, jak někdo vtipně poznamenal, že se bůch se po dvo letech uctívání před někým zjeví a ani nebude vědět s kým má tu čest.
Ne, skutečně máme posílat do družiny, když se NPC na něco ptáme.
Když se postavy modlí, taky se to má posílat do družiny, byť by to byla modlitba tichá. Aby se nestalo, jak někdo vtipně poznamenal, že se bůch se po dvo letech uctívání před někým zjeví a ani nebude vědět s kým má tu čest.
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Roma dostal celkom dobry a zaujimavy napad.
@hrusi : Vdaka patchu 1.69 je mozne odfiltrovat spravu ktoru posle hrac tak aby ju videli aj dm aj hraci poblizku. (nieje nato dokonca nutny ani party channel) Tiez sa da spravit prikaz ktorym si DM taketo spravy moze vypnut pokial ho to vyrusuje pri queste.
@hrusi : Vdaka patchu 1.69 je mozne odfiltrovat spravu ktoru posle hrac tak aby ju videli aj dm aj hraci poblizku. (nieje nato dokonca nutny ani party channel) Tiez sa da spravit prikaz ktorym si DM taketo spravy moze vypnut pokial ho to vyrusuje pri queste.
ICQ uz nepouzivam. Piste len PM, dik.
Dle mých informací je to, že se má psát do družiny pokud postava shání po NPC někoho jiného, pouze soukromým názorem jednoho ze členů týmu, nikoli stanovisko týmu. Podle toho také jednám. Pokud se pletu a skutečně se jedná o názor týmu, budu jen rád, pokud se to dovím.Roma píše:...Ne, skutečně máme posílat do družiny, když se NPC na něco ptáme.…
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Takže oficiální stanovisko:
Modlitba o pomoc
Pokud se jedná o situaci kdy je třeba aby případné DM vědělo že se postava modlí, za co a ke komu tak je možné se modlit do kanálu družina. Zejména při DM questech, autoquestech nebo vypjatých situacích. Ó mocný a temný Hargude vyslyš prosbu nehodného služebníka a dej ať tomu elegantnímu bílému knězi upadne jeho hnáta se svatým symbolem!
Soukromé modlitby
Pokud se jedná o běžnou každodenní modlitbu tak je spíše vhodnější ji odříkat např. šeptem nebo i na klidném opuštěném místě nahlas - to je z hlediska DM mnohem "hodnotnější" - když DM uvidí takto se modlící postavu (zejména vícekrát v delším čase) bereme to jako fakt víry postavy. Přehnané modlení do družiny byť jen "aby DM věděli že se modlím k velkému zelenému Praseti" není vhodné a má spíše negativní důsledky. Představte si kdyby se takhle modlili všichni, pak můžeme kanál družina rovnou vypnout, a navíc už mají pomalu DM na kanál družina tik "ajeje zase někdo něco chce".
Poptávání se NPC
Používání tell kanálu pro hru ptaní se NPC vyžaduje do značné míry cit pro hru. Pokud se na to necítíte tak to raději nedělejte. Rozhodně toto nemá slouží jako IC RP výmluva pro tell. Tady je nejlepší se držet návodu na stránkách v sekci jak hrát RP:
Hráč čaroděje se např. zeptá strážného v bráně zdali neviděl procházet malou elfku v bílomodrých šatech. Zároveň tento dotaz v hvězdičkové notaci *ptá se strážného v městské bráně zdali neviděl procházet elfu v bílomodrých šatech* pošle i hráči elfky. Hráč elfky teď může přes režim Řekni zahrát za strážného podle svého uvážení - pokud před relativně krátkou dobou elfka toutéž branou prošla může zaslat hráči čaroděje něco na způsob *jo nějaká tudy šla asi před hodinou* nebo pokud usoudí, že si ji strážný nevšiml (např. čilý ruch PC i virtuálních NPC v bráně) nebo tam ani nebyla odpoví stejným způsobem ale negativně. Podobně pokud je třeba stráž trpaslík, který nemusí elfy ani vidět, tak může poslat hráči čaroděje něco jako *a to si jako myslej, že tu stojím abych vočumoval po nějakejch elfácích?*.
V takových případech není vhodné používat kanál Družina - DM není všudypřítomný a tak vůbec většinou netuší jak to vlastně bylo a jestli elfka tudy šla a nebo ne. Může si to zjistit tellem od hráče elfky, ale pak dělá jen zbytečně prostředníka, když tutéž situaci mohou vyřešit a zahrát sami zúčastnění hráči. Místo toho může pokračovat v questu nebo v oživování světa.
Souhrn
Ve všech případech platí, že kanál Družina je používán pouze pokud si přeji reakci DM. Pokud si ji nepřeji tak používám ostatní kanály.
Pochopitelně v rámci questů vás může DM požádat používat některý kanál preferenčně - nejčastěji družinu neboť chce zůstat v obraze a mezitím musí řešit něco s druhou částí party jinde.
Modlitba o pomoc
Pokud se jedná o situaci kdy je třeba aby případné DM vědělo že se postava modlí, za co a ke komu tak je možné se modlit do kanálu družina. Zejména při DM questech, autoquestech nebo vypjatých situacích. Ó mocný a temný Hargude vyslyš prosbu nehodného služebníka a dej ať tomu elegantnímu bílému knězi upadne jeho hnáta se svatým symbolem!
Soukromé modlitby
Pokud se jedná o běžnou každodenní modlitbu tak je spíše vhodnější ji odříkat např. šeptem nebo i na klidném opuštěném místě nahlas - to je z hlediska DM mnohem "hodnotnější" - když DM uvidí takto se modlící postavu (zejména vícekrát v delším čase) bereme to jako fakt víry postavy. Přehnané modlení do družiny byť jen "aby DM věděli že se modlím k velkému zelenému Praseti" není vhodné a má spíše negativní důsledky. Představte si kdyby se takhle modlili všichni, pak můžeme kanál družina rovnou vypnout, a navíc už mají pomalu DM na kanál družina tik "ajeje zase někdo něco chce".
Poptávání se NPC
Používání tell kanálu pro hru ptaní se NPC vyžaduje do značné míry cit pro hru. Pokud se na to necítíte tak to raději nedělejte. Rozhodně toto nemá slouží jako IC RP výmluva pro tell. Tady je nejlepší se držet návodu na stránkách v sekci jak hrát RP:
Hráč čaroděje se např. zeptá strážného v bráně zdali neviděl procházet malou elfku v bílomodrých šatech. Zároveň tento dotaz v hvězdičkové notaci *ptá se strážného v městské bráně zdali neviděl procházet elfu v bílomodrých šatech* pošle i hráči elfky. Hráč elfky teď může přes režim Řekni zahrát za strážného podle svého uvážení - pokud před relativně krátkou dobou elfka toutéž branou prošla může zaslat hráči čaroděje něco na způsob *jo nějaká tudy šla asi před hodinou* nebo pokud usoudí, že si ji strážný nevšiml (např. čilý ruch PC i virtuálních NPC v bráně) nebo tam ani nebyla odpoví stejným způsobem ale negativně. Podobně pokud je třeba stráž trpaslík, který nemusí elfy ani vidět, tak může poslat hráči čaroděje něco jako *a to si jako myslej, že tu stojím abych vočumoval po nějakejch elfácích?*.
V takových případech není vhodné používat kanál Družina - DM není všudypřítomný a tak vůbec většinou netuší jak to vlastně bylo a jestli elfka tudy šla a nebo ne. Může si to zjistit tellem od hráče elfky, ale pak dělá jen zbytečně prostředníka, když tutéž situaci mohou vyřešit a zahrát sami zúčastnění hráči. Místo toho může pokračovat v questu nebo v oživování světa.
Souhrn
Ve všech případech platí, že kanál Družina je používán pouze pokud si přeji reakci DM. Pokud si ji nepřeji tak používám ostatní kanály.
Pochopitelně v rámci questů vás může DM požádat používat některý kanál preferenčně - nejčastěji družinu neboť chce zůstat v obraze a mezitím musí řešit něco s druhou částí party jinde.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.