Hide a hvězdičky.
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Hide a hvězdičky.
Dneska se mi stala taková kuriozitní situace (alespoň pro mě) na kterou bych se chtěl zeptat.
Pokusim se přiblížit:
Procházim se po lese (v HIDE samozřejmě) a přibližuju se k přechodu v tu se všimnu, že do lokace se loguje postava, zastavím se počkám až se dologuje. V tom ta postava dělala nějakou akci a moje postava na to reagovala hvězdičkováním. V pořádku shlídnul jsem to "divadlo" a odešel. Potom sem se následovně dozvěděl, že postavě se vypisovalo moje hvězdičkování, podotíkám, že ke spotu nedošlo a pro postavu jsem byl neviditelný a jen viděla jak se jí hvězdičky vypisují. Stál jsem od ní tak na pár metrů. Ještě jsem zapomenul říct, že jak se postava logovala do lokace spatřila mojí siluetu, která v zápětí zmizela. Měl jsem za to, že pokud je postava skrytá tak její hvězdičky nejsou pro okolí co jí nespotnulo viditelné nebo tomu tak není?
Pokusim se přiblížit:
Procházim se po lese (v HIDE samozřejmě) a přibližuju se k přechodu v tu se všimnu, že do lokace se loguje postava, zastavím se počkám až se dologuje. V tom ta postava dělala nějakou akci a moje postava na to reagovala hvězdičkováním. V pořádku shlídnul jsem to "divadlo" a odešel. Potom sem se následovně dozvěděl, že postavě se vypisovalo moje hvězdičkování, podotíkám, že ke spotu nedošlo a pro postavu jsem byl neviditelný a jen viděla jak se jí hvězdičky vypisují. Stál jsem od ní tak na pár metrů. Ještě jsem zapomenul říct, že jak se postava logovala do lokace spatřila mojí siluetu, která v zápětí zmizela. Měl jsem za to, že pokud je postava skrytá tak její hvězdičky nejsou pro okolí co jí nespotnulo viditelné nebo tomu tak není?
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
Re: Hide a hvězdičky.
No, co mám zkušenost tak jak neviditelnost, tak hide občas propouští text bez ohledu na přechody. Měla jsem za to, že je to otázka naslouchání, asi jako když jdeš kolem zavřených dveří a zaslechneš, co za nimi povídá jiná postava. Takto zaslechnutý text nebo hvězdičky, pakliže se jedná o "zaslechnutelný zvuk" obvkyle hraji jako že si postava opravdu něčeho všimla - nebo slyšela.
Obvykle projde jen několik vět, někdy jedna... takže pokud slyšel všechno cos říkal, je chyba jinde. Možná lag.
Přechodový bug mi to zatím nikdy neovlivnil, ten způsobuje právě to zahlédnutí siluety za přechodem o níž jsi se zmiňoval. Pomáhá na něj chvíli počkat ,když někoho sleduješ přes přechod, nebo naopak přejít s dostatečným předstihem.
Obvykle projde jen několik vět, někdy jedna... takže pokud slyšel všechno cos říkal, je chyba jinde. Možná lag.
Přechodový bug mi to zatím nikdy neovlivnil, ten způsobuje právě to zahlédnutí siluety za přechodem o níž jsi se zmiňoval. Pomáhá na něj chvíli počkat ,když někoho sleduješ přes přechod, nebo naopak přejít s dostatečným předstihem.
Stává se to. Například "slyším" povídání z jiného bytu a podobně, aniž bych viděl obsah tohoto bytu. možná jde skutečně o dost dobré naslouchání. Taktéž odposlouchávám lidi v neviditelnosti a hidu, přestože nejsou vidět (ani rozmazaně). Hraju to tak, že postava zaslechla, tj. ví o přímé řeči, o nějakém *mávnutí na pozdrav* či *skrývání se za stromem* samozřejmě neví.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Taky se mi to občas stává.A to moje postava nemá v naslouchání žádné body.
Jen rasový bonus za Elfku,což je tuším +2?
Jednou dokonce stála dost daleko od zavřených dveří,kam odešly dvě postavy kvůli soukromému rozhovoru a slyšela všechno.
Tak poodešla dál.Ovšem například zvěd nebo podobně by toho mohl krásně RP využít.
A v případě o kterém píše nahoře Hrusi,by možná bylo dobré tu skrytou postavu nějak upozornit,že její hvězdičkování je vidět.
A nejlépe taky RP způsobem.
Např. zahvězdičkovat,že se postava zastavila a ohlíží se,nebo poslouchá.Sáhne na zbraň.Zpozorní apod.
Jako že něco zaslechla,prasknutí větvičky pod nohou,zašustění keře apod.
Vždyť i ten nejlepší skrytý zloděj po pár mílích plížení ve skrytu může udělat malou chybku a na tu větvičku šlápnout.
Jen rasový bonus za Elfku,což je tuším +2?
Jednou dokonce stála dost daleko od zavřených dveří,kam odešly dvě postavy kvůli soukromému rozhovoru a slyšela všechno.
Tak poodešla dál.Ovšem například zvěd nebo podobně by toho mohl krásně RP využít.
A v případě o kterém píše nahoře Hrusi,by možná bylo dobré tu skrytou postavu nějak upozornit,že její hvězdičkování je vidět.
A nejlépe taky RP způsobem.
Např. zahvězdičkovat,že se postava zastavila a ohlíží se,nebo poslouchá.Sáhne na zbraň.Zpozorní apod.
Jako že něco zaslechla,prasknutí větvičky pod nohou,zašustění keře apod.
Vždyť i ten nejlepší skrytý zloděj po pár mílích plížení ve skrytu může udělat malou chybku a na tu větvičku šlápnout.
Naposledy upravil(a) Lonewar dne 9. 3. 2009 10.00, celkem upraveno 2 x.
Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.
Právě proto.George píše:Nemůže, od toho je nejlepší a má skrývání 100 000 000 000Lonewar píše:Vždyť i ten nejlepší skrytý zloděj po pár mílích plížení ve skrytu může udělat malou chybku a na tu větvičku šlápnout.
Ví že je nejlepší. Říká si suveréně:jsem nejlepší,je to rutina,dělám to pořád,a najednou: Křup*praskla větvička*
I mistr tesař se někdy setne.
Naposledy upravil(a) Lonewar dne 9. 3. 2009 10.00, celkem upraveno 1 x.
Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.
můžeš mít 100 miliónů ve skrývání, pak bác, padne ti jednička proti všímavosti nějaký postavy a jseš namydlenej i ty, nejlepší zlodějGeorge píše:Nemůže, od toho je nejlepší a má skrývání 100 000 000 000Lonewar píše:Vždyť i ten nejlepší skrytý zloděj po pár mílích plížení ve skrytu může udělat malou chybku a na tu větvičku šlápnout.
A abych nebyl OT, ano, taky se mi to stává, že je něco slyšet i když sem v hidu, nebo slyšim něco když je v hidu někdo jinej. A to se dá velmi krásně odehrát a vznikají z toho občas i vtipný situace:)
Střízlivý nás nedostanou.
A vožralí se nedáme!
Elen - Mladá elfí lučištnice, vítězka turnaje tirínského r.1119 p.v.d.
A vožralí se nedáme!
Elen - Mladá elfí lučištnice, vítězka turnaje tirínského r.1119 p.v.d.
Tak mě napadlo když jsme u toho skrývání a tichýho pohybu. Jak to přesně funguje když se postava pokouší (nevědomky) prokouknout HIDE. Oda si hází kostkou plus body co maj v naslouchání proti tichýmu pohybu? Nikdy jsem to neměl tak úplně vyjasněný tak se ptám.
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
Jasně je to normální opposed roll, move silently vs. listen a hide vs. spot + bonusy a postihy za nehybnost a podobně.hrusi píše:Tak mě napadlo když jsme u toho skrývání a tichýho pohybu. Jak to přesně funguje když se postava pokouší (nevědomky) prokouknout HIDE. Oda si hází kostkou plus body co maj v naslouchání proti tichýmu pohybu? Nikdy jsem to neměl tak úplně vyjasněný tak se ptám.
Jinak mě teda pobavilo, když mě jiná postava zaregistrovala na základě hvězdičkování *pohybuje se tiše a obezřetně*.
Detekce SPOT + LISTEN vs. HIDE + MOVE SILENTLY
Mám s HIDE podobné zkušenosti. Někdy mne je slyšet, proto raději v HIDE nemluvím a nebo jen hvězdičkuji. Pokud by mne někdo slyšel (ty hvězdičky by viděl v logu), tak na ně nemůže reagovat, protože tam píšu jen to, co by musel vidět (*rozhlíží se*, *na tváři má úsměv* apod.).
Shrnutí Detekce:
Pasivní režim:
Pro nalezení skryté postavy se používá skill Všímavost (Spot) a Naslouchání (Listen) a 1× každé kolo (6 s) se hodí kostkou k10 a přičte se polovina hodnoty skillu.
Aktivní režim (zapnuto hledání, stojí klidně nebo elf):
Hází se na nalezení 2× za kolo (každé 3 s) kostkou k20 a přičte se plná hodnota skillu.
Pokud postava stojí klidně nebo pokud má postava ostrost smyslů (keen senses, např. elf), platí to, co je v aktivním režimu.
Dále se uplatňují modifikátory podle:
http://nwn.wikia.com/wiki/Spot
a
http://nwn.wikia.com/wiki/Listen
EDIT: postihy, bonusy:
Spot (Všímavost) sledujícího: TO je hodnota Hide (Skrývání) skrývajícího se:
+10 TO, pokud sledující bojuje,
+5 TO, pokud skrývající se stojí klidně,
−5 TO, pokud sledující stojí klidně,
velikost postavy modifikuje TO (tiny: +8, small: +4, medium: 0, large: −4, huge: −8),
modifikátory podle okolí:
+5 TO pro ukryté postavy (pouze) hráčů, pokud jsou vzadu (za sledujícím),
+5 TO v noci, pokud sledující nemá světlo nebo vidění ve tmě (darkvision),
−10 TO v noci, pokud má skrývající se zdroj světla.
Listen (Naslouchání) poslouchajícího: TO je hodnota Move silently (Tichý pohyb) tiše se skrývajícího.
+10 TO, pokud naslouchající právě bojuje,
+5 TO, pokud skrývající se stojí klidně,
−5 TO, pokud naslouchající stojí klidně,
velikost postavy modifikuje TO (tiny: +8, small: +4, medium: 0, large: −4, huge: −8),
modifikátory podle okolí:
+1 TO za každé 3 metry mezi naslouchajícím a ukrývajícím se,
+5 TO za každých 40 cm objektu (včetně příšerek) mezi naslouchajícím a ukrývajícím se ve venkovních prostorech,
+2 TO ve vnitřních prostorech, pokud je přímý pohled blokován a skrývající se je do 4 dlaždic (tiles).
To je popsáno zde: http://nwn.wikia.com/wiki/Detecthrusi píše:Tak mě napadlo když jsme u toho skrývání a tichýho pohybu. Jak to přesně funguje když se postava pokouší (nevědomky) prokouknout HIDE. Ona si hází kostkou plus body co má v naslouchání proti tichýmu pohybu? Nikdy jsem to neměl tak úplně vyjasněný, tak se ptám.
Shrnutí Detekce:
Pasivní režim:
Pro nalezení skryté postavy se používá skill Všímavost (Spot) a Naslouchání (Listen) a 1× každé kolo (6 s) se hodí kostkou k10 a přičte se polovina hodnoty skillu.
Aktivní režim (zapnuto hledání, stojí klidně nebo elf):
Hází se na nalezení 2× za kolo (každé 3 s) kostkou k20 a přičte se plná hodnota skillu.
Pokud postava stojí klidně nebo pokud má postava ostrost smyslů (keen senses, např. elf), platí to, co je v aktivním režimu.
Dále se uplatňují modifikátory podle:
http://nwn.wikia.com/wiki/Spot
a
http://nwn.wikia.com/wiki/Listen
EDIT: postihy, bonusy:
Spot (Všímavost) sledujícího: TO je hodnota Hide (Skrývání) skrývajícího se:
+10 TO, pokud sledující bojuje,
+5 TO, pokud skrývající se stojí klidně,
−5 TO, pokud sledující stojí klidně,
velikost postavy modifikuje TO (tiny: +8, small: +4, medium: 0, large: −4, huge: −8),
modifikátory podle okolí:
+5 TO pro ukryté postavy (pouze) hráčů, pokud jsou vzadu (za sledujícím),
+5 TO v noci, pokud sledující nemá světlo nebo vidění ve tmě (darkvision),
−10 TO v noci, pokud má skrývající se zdroj světla.
Listen (Naslouchání) poslouchajícího: TO je hodnota Move silently (Tichý pohyb) tiše se skrývajícího.
+10 TO, pokud naslouchající právě bojuje,
+5 TO, pokud skrývající se stojí klidně,
−5 TO, pokud naslouchající stojí klidně,
velikost postavy modifikuje TO (tiny: +8, small: +4, medium: 0, large: −4, huge: −8),
modifikátory podle okolí:
+1 TO za každé 3 metry mezi naslouchajícím a ukrývajícím se,
+5 TO za každých 40 cm objektu (včetně příšerek) mezi naslouchajícím a ukrývajícím se ve venkovních prostorech,
+2 TO ve vnitřních prostorech, pokud je přímý pohled blokován a skrývající se je do 4 dlaždic (tiles).
Naposledy upravil(a) Anade dne 12. 12. 2017 13.52, celkem upraveno 5 x.
Anade - Paráda:) tohle jsem vůbec nevěděla.
Jinak ještě k tomu hvězdičkování a hidu, dovolím si pár poznatků z praxe:
- pokud si všimnete někoho, o kom ostatní (viditelně) neví, nepište věci jako *koukne na kat*, *koukne na skrývající se postavu*, *koukne na postavu*. Ostatním to napoví někdy až moc a jak se říká, nejlépe se zahrává nevědomost tak že nevíte.
Z pohybu, který udělala vaše postava by přitom šlo vyčíst tak leda *podívala se upřeně někam do prava*, zmiňovaný skrývaný hráč pak možná ocení tell nebo šeptání *koukla na tebe*
- pokud víte že jste sledování a nesnažíte se cíleně to zamaskovat, pak to dejte najevo. Ať už tím co jsem psala výše *podívá se na pravo a překvapeně sebou trhne* nebo jakkoli jinak.
Stala se mi poměrně zábavná věc, kdy jsme s kolegou naháněli v neviditelnosti postavu, jež se z čista jasna rozběhla, přeběhla dvě lokace, tam se zastavila a chvíli zírala natočená naším směrem. Mezitím jsme vedli nahlas debatu na téma "vidí nás, nevidí nás?", načež se postava bez jakékoli viditelné hvězdičkové nebo jiné reakce otočila a utíkala zase zpět. Hu. A ono celou dobu TS. Trochu extrém, ale v menší míře na to občas narazím.
- pokud se mluví ve skrytu nebo v hidu (a já tam s oblibou vedu samomluvu, což se mi už párkrát vymstilo:), pak je dobré odlišit to, co se může donést k sledovanému a to co nemůže, jak psal Anade. Ideální je šeptat, případně použít dodatek ve hvězdičkách o hlasitosti zvuku "To zrovna *zamumle pro sebe*". To druhé už je pak možno zaslechnout v míře, jenž záleží na obou stranách. Hlasité zvuky a řeč pak považuji za automaticky zaslechnuté, když se provalí.
- myslete na hidebug na přechodu. Zahlédnutá silueta neznamená že jste někoho spotli. V případě nejasnosti není nad pěkný tell, i když obecně, pokud se vám někdo "zableskne" na přechodu těsně před vámi, z 99% je to zmiňovaný bug.
Tak, na víc si snad nevzpomenu a zároven netvrdím že se tím sama za každé okolnosti řídím, ale je dobrý si to občas připomenout, než to pak zpětně rozebírat.
Jinak ještě k tomu hvězdičkování a hidu, dovolím si pár poznatků z praxe:
- pokud si všimnete někoho, o kom ostatní (viditelně) neví, nepište věci jako *koukne na kat*, *koukne na skrývající se postavu*, *koukne na postavu*. Ostatním to napoví někdy až moc a jak se říká, nejlépe se zahrává nevědomost tak že nevíte.
Z pohybu, který udělala vaše postava by přitom šlo vyčíst tak leda *podívala se upřeně někam do prava*, zmiňovaný skrývaný hráč pak možná ocení tell nebo šeptání *koukla na tebe*
- pokud víte že jste sledování a nesnažíte se cíleně to zamaskovat, pak to dejte najevo. Ať už tím co jsem psala výše *podívá se na pravo a překvapeně sebou trhne* nebo jakkoli jinak.
Stala se mi poměrně zábavná věc, kdy jsme s kolegou naháněli v neviditelnosti postavu, jež se z čista jasna rozběhla, přeběhla dvě lokace, tam se zastavila a chvíli zírala natočená naším směrem. Mezitím jsme vedli nahlas debatu na téma "vidí nás, nevidí nás?", načež se postava bez jakékoli viditelné hvězdičkové nebo jiné reakce otočila a utíkala zase zpět. Hu. A ono celou dobu TS. Trochu extrém, ale v menší míře na to občas narazím.
- pokud se mluví ve skrytu nebo v hidu (a já tam s oblibou vedu samomluvu, což se mi už párkrát vymstilo:), pak je dobré odlišit to, co se může donést k sledovanému a to co nemůže, jak psal Anade. Ideální je šeptat, případně použít dodatek ve hvězdičkách o hlasitosti zvuku "To zrovna *zamumle pro sebe*". To druhé už je pak možno zaslechnout v míře, jenž záleží na obou stranách. Hlasité zvuky a řeč pak považuji za automaticky zaslechnuté, když se provalí.
- myslete na hidebug na přechodu. Zahlédnutá silueta neznamená že jste někoho spotli. V případě nejasnosti není nad pěkný tell, i když obecně, pokud se vám někdo "zableskne" na přechodu těsně před vámi, z 99% je to zmiňovaný bug.
Tak, na víc si snad nevzpomenu a zároven netvrdím že se tím sama za každé okolnosti řídím, ale je dobrý si to občas připomenout, než to pak zpětně rozebírat.