Nevím, jestli by povalení mělo jít na reflex, ale imho by určitě mělo jít proti hodu na výcvik. Je to dovednost, která charakterizuje, jak postava dokáže odolávat jakýmkoli bojovým trikům. Aneb vycvičeného bojovníka nikdo na zem jen svou obratností nepovalí.Labir píše: * Nová odbornost (feat) a přidružená dovednost (skill) Povalení. Při dostatečném množství bodů v tomto skillu postava může uspět při povalení jiné postavy či NPC na zem. Protivník si hází na své reflexy s případným fixním bonusem pokud zrovna bojuje a je více ve střehu. Působí pouze na blízko a jedná se o nepřátelskou akci i v případě že neuspěje. V případě, že uspěje je cíl povalen na zem na 1 kolo za 3 úrovně útočníka. Povalení je zcela bez zranění cíle. Jedná se o činnost s hlavní vlastností Obratnost a tedy vyžaduje pro použití minimální obratnost 12 (na sílu tu máme Sražení). Povalení obdrží každé povolání na 1 úrovni, stávající postavy jej obdrží na požádání.
Dovednost "Povalení" v rozšíření
Moderátor: Dungeon Master
Dovednost "Povalení" v rozšíření
jup, ja to taky nepochopil. Skillem nemuzes hazet proti zachrannym hodum. Zahranny hody jsou pouze pro zachranu pred DC. Skilly se hazou proti skillum, pripadne DC. (Na attributy - INT, DEX je asi nesmysl hazet uz vubec a d20 uz vubec ne). Ale skill vytahnu bez problemu na 20-25 na 10.urovni (a 45 na 21.urovni). Reflexy se zvedaji tezko, protoze k tomuhle nejsou urceny a na rozdil od skillu to neni moje volba, jak je mam ramcove veliky. Takze se budu na zemi valet rekneme 5.kol?
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Povalení je obratnostní skill/feat, pokud neuskočíš/neuhneš tak tě nezachrání nic, ani Výcvik. A házet jde cokoliv proti čemukoliv když se dobře normalizují oba vstupy a hody se provedou symetricky. Nepoužívám zaběhlý systém hodů, každý hod je konstruhován na míru jak je třeba a testován na několika různých postavách na různých levelech. Takže úvahy založené na předpokladech standardních hodů jsou liché.
To že se zde háže skill proti reflex je schválně.
To že se zde háže skill proti reflex je schválně.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
o tom to podle mě není. Je to o disciplíně, kterou se učil zdokonalováním se v boji. Ví, jak na co reagovat a dokáže odhadnout, odkud útoky přijdou a kam, taky ví, jak se proti takovým útokům bránit. To je podle mě výcvik.Drog píše:Taky si myslím že by se mnělo házet na výcvik...:-) přijde mi divne že by mého robustného trpaslika kerej je tvrdej jak kámen povalil obratnej zloděj.
Vím nenapsal jsem že vícvik je moje odolnost:-).Jen by mně přišlo divný kdyby mně povalil někdo jen proto že by byl obratnej.S pojetím vícviku s tebou plně souhlasím sám bych to nenapsal líp.Ikkie píše: o tom to podle mě není. Je to o disciplíně, kterou se učil zdokonalováním se v boji. Ví, jak na co reagovat a dokáže odhadnout, odkud útoky přijdou a kam, taky ví, jak se proti takovým útokům bránit. To je podle mě výcvik.
No mily trpasliku, takovy pohubly elfi mnich by svou obratnosti dokazal nejednomu fousaci ukazat, ze maji k zemi bliz nez si mysliDrog píše: Vím nenapsal jsem že vícvik je moje odolnost:-).Jen by mně přišlo divný kdyby mně povalil někdo jen proto že by byl obratnej.S pojetím vícviku s tebou plně souhlasím sám bych to nenapsal líp.

no prave, proto mi prijde divne zavadet neco jako "podkopnuti", kdyz tu je pekny system na knockdown, ktery myslim funguje dobre a je vyvazeny. Daleko radsi bych videl nejaky typ utoku "omraceni", ktery s nejakym postihem na AB nezabije nepritele, ale dostane ho na -1 HP, aby se s tim dalo jeste neco delat, ale aby si to musel vybojovat. Nemam rad, kdyz moji postavu zabijou a pak se rekne, ze ji omracili a odtahnou pryc. Kdyz omracit, tak omracit, je to tezsi nez zabit a sneakem z luku se omraci tezko.cybermisa píše:No mily trpasliku, takovy pohubly elfi mnich by svou obratnosti dokazal nejednomu fousaci ukazat, ze maji k zemi bliz nez si mysliStaci si vzit weapon finesse a srazet se da obratnosti stejne krasne jako silou.
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
to je právě ono "podkopnutí (sap)". Jediný problém je, že nefunguje na PC a nemůže si ten feat dát každý. Pak taky, že je to tuším pouze pro pěstní boj (zde by to mohl lépe rozvést cybermisaAlcatraz píše:no prave, proto mi prijde divne zavadet neco jako "podkopnuti", kdyz tu je pekny system na knockdown, ktery myslim funguje dobre a je vyvazeny. Daleko radsi bych videl nejaky typ utoku "omraceni", ktery s nejakym postihem na AB nezabije nepritele, ale dostane ho na -1 HP, aby se s tim dalo jeste neco delat, ale aby si to musel vybojovat. Nemam rad, kdyz moji postavu zabijou a pak se rekne, ze ji omracili a odtahnou pryc. Kdyz omracit, tak omracit, je to tezsi nez zabit a sneakem z luku se omraci tezko.cybermisa píše:No mily trpasliku, takovy pohubly elfi mnich by svou obratnosti dokazal nejednomu fousaci ukazat, ze maji k zemi bliz nez si mysliStaci si vzit weapon finesse a srazet se da obratnosti stejne krasne jako silou.

Existenece tohohle featu dává smysl, protože Sražení zraňuje, což v důsledku znamená, že silnější bojovník slabší postavu při pokusu o sražení na zem může jednou ranou zabít. Což je logické, protože je to akt silou. Ale určitě by mělo jít i poslat někoho k zemi spíš obratností a udělat to tak, aby ho to nezabilo.
Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.
Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.
Ale jo, posleJezura píše: Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.

Proste a jednoduse, jestli chcete, aby obratna postava srazila/omracila nekoho tak:
1. Musi mit weapon finesse (POZADAVKY: BAB +1), aby mela rozumny AB (do AB se zapocitava bonus z DEX pokud je vyssi nez bonus ze STR)
2. Na omracovani:
Musi si vzit Improwed unarmed strike (POZADAVKY: zadne, vseobecny feat) a pote Stunning fist (POZADAVKY: Dex 13, Wis 13, BAB +8, Improved Unarmed Strike) - monkove dostanou oba featy zdarma na prvnim levelu
3. Na srazeni:
Musi si vzit Knockdown (POZADAVKY: zadne, , vseobecny feat), pripadne Improwed knockdown (POZADAVKY: Int 13, BAB +7, Knockdown) - monkove opet dostanou zdarma na 6 levelu
Co se odolani srazeni tyce, jde i o skill Discipline, coz je normalne DC check roll, kde DC je attack roll utocnika (tj. AB + 1d20 + bonus/postih za knockdown podle rozdilu velikosti postav, tj. +/-4)
Co se odolani omraceni tyce, jde o Fortitude save (DC 10 + 1/2 utocnikuv level + utocnikuv bonus za WIS ), jinak je postava srazena na zem na 3 kola.
Vsechny vyse pospane featy si muze vzit jakakoli postava (zazita predstava, ze jsou pouze pro mnicha je tudiz zmatecna) a rekl bych, ze jsou velmi dobre vymyslene/vyvazene a ve hre krasne funguji a maji celkem logiku.
PS: SAP nema cenu rozebirat, je to jednak overpowered feat a jednak stejne neni pro PC, coz je jedine dobre.
já sem u SAP nepochopil čim se liší od knockdownu. Jedině trvánim. Kdyby byl SAP přístupnej, stejně bych si vybral knockdown, protože má vylepšenou variantu...cybermisa píše:PS: SAP nema cenu rozebirat, je to jednak overpowered feat a jednak stejne neni pro PC, coz je jedine dobre.
Jinak knockdown může bejt i na obratnost. :) Ale odolává se mu skillem přes sílu.
může a nemusí :) kdyby to trénovala opravdu hodně (dex 33+, AB 30+Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.

jo pak máš ale pravdu, nesrazí ho ani náhodou, protože bez bojových schopností nebude mít ani knockdown, ani žádný body ve slibovanym podkopnutíJezura píše:Chtěl jsem slovem "baletka" předejít přesně těmhle úvahámJá si pod tím totiž představuju postavu s vysokou obratností, ale žádnými bojovými schopnostmi, vy rýpalové


edit: sorry, místo "podkopnutí" mělo bejt "povalení"…
už je těch pojmů moc

Naposledy upravil(a) kolja dne 20. 5. 2006 11.38, celkem upraveno 1 x.
He? Stačí obratnost a body do skillu "povalení" a povalí i orka bojovníka o 10 lvl výš v plné zbroji i takový zloděj hobit.. Pak se bude válet x kol.. (po sražení, které je doprovázeno zraněním a tedy otřesem jen jedno!!) a je to konečná..kolja píše: jo pak máš ale pravdu, nesrazí ho ani náhodou, protože bez bojových schopností nebude mít ani knockdown, ani žádný body ve slibovanym podkopnutí![]()

Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat