Dovednost "Povalení" v rozšíření

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Dovednost "Povalení" v rozšíření

Příspěvek od Jezura »

Labir píše: * Nová odbornost (feat) a přidružená dovednost (skill) Povalení. Při dostatečném množství bodů v tomto skillu postava může uspět při povalení jiné postavy či NPC na zem. Protivník si hází na své reflexy s případným fixním bonusem pokud zrovna bojuje a je více ve střehu. Působí pouze na blízko a jedná se o nepřátelskou akci i v případě že neuspěje. V případě, že uspěje je cíl povalen na zem na 1 kolo za 3 úrovně útočníka. Povalení je zcela bez zranění cíle. Jedná se o činnost s hlavní vlastností Obratnost a tedy vyžaduje pro použití minimální obratnost 12 (na sílu tu máme Sražení). Povalení obdrží každé povolání na 1 úrovni, stávající postavy jej obdrží na požádání.
Nevím, jestli by povalení mělo jít na reflex, ale imho by určitě mělo jít proti hodu na výcvik. Je to dovednost, která charakterizuje, jak postava dokáže odolávat jakýmkoli bojovým trikům. Aneb vycvičeného bojovníka nikdo na zem jen svou obratností nepovalí.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

jup, ja to taky nepochopil. Skillem nemuzes hazet proti zachrannym hodum. Zahranny hody jsou pouze pro zachranu pred DC. Skilly se hazou proti skillum, pripadne DC. (Na attributy - INT, DEX je asi nesmysl hazet uz vubec a d20 uz vubec ne). Ale skill vytahnu bez problemu na 20-25 na 10.urovni (a 45 na 21.urovni). Reflexy se zvedaji tezko, protoze k tomuhle nejsou urceny a na rozdil od skillu to neni moje volba, jak je mam ramcove veliky. Takze se budu na zemi valet rekneme 5.kol?
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Povalení je obratnostní skill/feat, pokud neuskočíš/neuhneš tak tě nezachrání nic, ani Výcvik. A házet jde cokoliv proti čemukoliv když se dobře normalizují oba vstupy a hody se provedou symetricky. Nepoužívám zaběhlý systém hodů, každý hod je konstruhován na míru jak je třeba a testován na několika různých postavách na různých levelech. Takže úvahy založené na předpokladech standardních hodů jsou liché.

To že se zde háže skill proti reflex je schválně.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Labir píše:
Sražení může být také obratnostní (i podkopnutí). To pozor. Stačí mít na to feat. Akorát se háže na AB s postihem. A to jak u sražení, tak u podkopnutí. Jinak souhlasím s tím, že když už něco takového, tak házet na výcvik.
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Drog
Příspěvky: 346
Registrován: 10. 3. 2006 20.50
Bydliště: Valašské Království:D /Hag Hargol

Příspěvek od Drog »

Taky si myslím že by se mnělo házet na výcvik...:-) přijde mi divne že by mého robustného trpaslika kerej je tvrdej jak kámen povalil obratnej zloděj.
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Drog píše:Taky si myslím že by se mnělo házet na výcvik...:-) přijde mi divne že by mého robustného trpaslika kerej je tvrdej jak kámen povalil obratnej zloděj.
o tom to podle mě není. Je to o disciplíně, kterou se učil zdokonalováním se v boji. Ví, jak na co reagovat a dokáže odhadnout, odkud útoky přijdou a kam, taky ví, jak se proti takovým útokům bránit. To je podle mě výcvik.
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Drog
Příspěvky: 346
Registrován: 10. 3. 2006 20.50
Bydliště: Valašské Království:D /Hag Hargol

Příspěvek od Drog »

Ikkie píše: o tom to podle mě není. Je to o disciplíně, kterou se učil zdokonalováním se v boji. Ví, jak na co reagovat a dokáže odhadnout, odkud útoky přijdou a kam, taky ví, jak se proti takovým útokům bránit. To je podle mě výcvik.
Vím nenapsal jsem že vícvik je moje odolnost:-).Jen by mně přišlo divný kdyby mně povalil někdo jen proto že by byl obratnej.S pojetím vícviku s tebou plně souhlasím sám bych to nenapsal líp.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Drog píše: Vím nenapsal jsem že vícvik je moje odolnost:-).Jen by mně přišlo divný kdyby mně povalil někdo jen proto že by byl obratnej.S pojetím vícviku s tebou plně souhlasím sám bych to nenapsal líp.
No mily trpasliku, takovy pohubly elfi mnich by svou obratnosti dokazal nejednomu fousaci ukazat, ze maji k zemi bliz nez si mysli :biggrin: Staci si vzit weapon finesse a srazet se da obratnosti stejne krasne jako silou.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

cybermisa píše:No mily trpasliku, takovy pohubly elfi mnich by svou obratnosti dokazal nejednomu fousaci ukazat, ze maji k zemi bliz nez si mysli :biggrin: Staci si vzit weapon finesse a srazet se da obratnosti stejne krasne jako silou.
no prave, proto mi prijde divne zavadet neco jako "podkopnuti", kdyz tu je pekny system na knockdown, ktery myslim funguje dobre a je vyvazeny. Daleko radsi bych videl nejaky typ utoku "omraceni", ktery s nejakym postihem na AB nezabije nepritele, ale dostane ho na -1 HP, aby se s tim dalo jeste neco delat, ale aby si to musel vybojovat. Nemam rad, kdyz moji postavu zabijou a pak se rekne, ze ji omracili a odtahnou pryc. Kdyz omracit, tak omracit, je to tezsi nez zabit a sneakem z luku se omraci tezko.
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Alcatraz píše:
cybermisa píše:No mily trpasliku, takovy pohubly elfi mnich by svou obratnosti dokazal nejednomu fousaci ukazat, ze maji k zemi bliz nez si mysli :biggrin: Staci si vzit weapon finesse a srazet se da obratnosti stejne krasne jako silou.
no prave, proto mi prijde divne zavadet neco jako "podkopnuti", kdyz tu je pekny system na knockdown, ktery myslim funguje dobre a je vyvazeny. Daleko radsi bych videl nejaky typ utoku "omraceni", ktery s nejakym postihem na AB nezabije nepritele, ale dostane ho na -1 HP, aby se s tim dalo jeste neco delat, ale aby si to musel vybojovat. Nemam rad, kdyz moji postavu zabijou a pak se rekne, ze ji omracili a odtahnou pryc. Kdyz omracit, tak omracit, je to tezsi nez zabit a sneakem z luku se omraci tezko.
to je právě ono "podkopnutí (sap)". Jediný problém je, že nefunguje na PC a nemůže si ten feat dát každý. Pak taky, že je to tuším pouze pro pěstní boj (zde by to mohl lépe rozvést cybermisa :biggrin: ) viz http://www.nwnwiki.org/Sap
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Existenece tohohle featu dává smysl, protože Sražení zraňuje, což v důsledku znamená, že silnější bojovník slabší postavu při pokusu o sražení na zem může jednou ranou zabít. Což je logické, protože je to akt silou. Ale určitě by mělo jít i poslat někoho k zemi spíš obratností a udělat to tak, aby ho to nezabilo.

Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Jezura píše: Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.
Ale jo, posle :biggrin: Staci kdyz ta baletka bude mit aspon 6 lvl mnicha (a pak nejake levely cehokoli bojoveho, aby byla na stejne urovni jako strazny).

Proste a jednoduse, jestli chcete, aby obratna postava srazila/omracila nekoho tak:
1. Musi mit weapon finesse (POZADAVKY: BAB +1), aby mela rozumny AB (do AB se zapocitava bonus z DEX pokud je vyssi nez bonus ze STR)

2. Na omracovani:
Musi si vzit Improwed unarmed strike (POZADAVKY: zadne, vseobecny feat) a pote Stunning fist (POZADAVKY: Dex 13, Wis 13, BAB +8, Improved Unarmed Strike) - monkove dostanou oba featy zdarma na prvnim levelu

3. Na srazeni:
Musi si vzit Knockdown (POZADAVKY: zadne, , vseobecny feat), pripadne Improwed knockdown (POZADAVKY: Int 13, BAB +7, Knockdown) - monkove opet dostanou zdarma na 6 levelu

Co se odolani srazeni tyce, jde i o skill Discipline, coz je normalne DC check roll, kde DC je attack roll utocnika (tj. AB + 1d20 + bonus/postih za knockdown podle rozdilu velikosti postav, tj. +/-4)

Co se odolani omraceni tyce, jde o Fortitude save (DC 10 + 1/2 utocnikuv level + utocnikuv bonus za WIS ), jinak je postava srazena na zem na 3 kola.

Vsechny vyse pospane featy si muze vzit jakakoli postava (zazita predstava, ze jsou pouze pro mnicha je tudiz zmatecna) a rekl bych, ze jsou velmi dobre vymyslene/vyvazene a ve hre krasne funguji a maji celkem logiku.

PS: SAP nema cenu rozebirat, je to jednak overpowered feat a jednak stejne neni pro PC, coz je jedine dobre.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

cybermisa píše:PS: SAP nema cenu rozebirat, je to jednak overpowered feat a jednak stejne neni pro PC, coz je jedine dobre.
já sem u SAP nepochopil čim se liší od knockdownu. Jedině trvánim. Kdyby byl SAP přístupnej, stejně bych si vybral knockdown, protože má vylepšenou variantu...

Jinak knockdown může bejt i na obratnost. :) Ale odolává se mu skillem přes sílu.
Nicméně podstatné je, že Mithalirská superobratná baletka nepošle k zemi vycvičeného Mithalirského rytíře i kdyby to trénovala sebevíc.
může a nemusí :) kdyby to trénovala opravdu hodně (dex 33+, AB 30+ :smile: ) tak ho imp knockdownem složí ani nemrkne, jestli nemá vysokou disciplíne (no, jestli má discipline 20, tak má slušnou šanci že to ustojí)
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

kolja píše:...dex 33+, AB 30+ …
takovýmu chromajzlovi řikáš baletka ? :megalol: :megalol: :megalol: :megalol:
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

photter píše:takovýmu chromajzlovi řikáš baletka ? :megalol: :megalol: :megalol: :megalol:
ee, to je (dle ježurových slov):
Mithalirská superobratná baletka
:megalol: :megalol:
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

Na výcvik. Jinak je to hloupost.
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Chtěl jsem slovem "baletka" předejít přesně těmhle úvahám :biggrin: Já si pod tím totiž představuju postavu s vysokou obratností, ale žádnými bojovými schopnostmi, vy rýpalové :sport_boxing:
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Jezura píše:Chtěl jsem slovem "baletka" předejít přesně těmhle úvahám :biggrin: Já si pod tím totiž představuju postavu s vysokou obratností, ale žádnými bojovými schopnostmi, vy rýpalové :sport_boxing:
jo pak máš ale pravdu, nesrazí ho ani náhodou, protože bez bojových schopností nebude mít ani knockdown, ani žádný body ve slibovanym podkopnutí :bleh: :biggrin:

edit: sorry, místo "podkopnutí" mělo bejt "povalení"…
už je těch pojmů moc :biggrin:
Naposledy upravil(a) kolja dne 20. 5. 2006 11.38, celkem upraveno 1 x.
snowman
Příspěvky: 405
Registrován: 18. 12. 2005 5.33
Bydliště: Praha

Příspěvek od snowman »

kolja píše: jo pak máš ale pravdu, nesrazí ho ani náhodou, protože bez bojových schopností nebude mít ani knockdown, ani žádný body ve slibovanym podkopnutí :bleh: :biggrin:
He? Stačí obratnost a body do skillu "povalení" a povalí i orka bojovníka o 10 lvl výš v plné zbroji i takový zloděj hobit.. Pak se bude válet x kol.. (po sražení, které je doprovázeno zraněním a tedy otřesem jen jedno!!) a je to konečná.. :oops:
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

Blíží rozšíření, rád bych připomněl tohle. cymermisa tady hezky popsal, jak jde někoho dostat k zemi přes obratnost a není tady jediný pozitivní ohlas na slibované "povalení", tak doufám, že v rozšíření nebude. Mám pravdu nebo se mýlím?
Zamčeno