Info - Novinky a změny

Co je potřeba vědět. Prosím čtěte.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Zamčeno
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.195.470

:excl2: Optimalizační balíček. Dalo to dost práce, ale podařilo se 656 heartbeat skriptů svítících věcí CEP systému nahradit jedním Equilibrijským systémem. Úspora výkonu je tak enormní (je to zhruba jako smazání 300+ bestií neustále pobíhajících po serveru). Dále byly optimalizovány některé menší systémy a některé aspekty AI, např. situace zaseknutí potvory potvorou jenž vedly k nárůstu zátěže. Tím by mělo dojít ke snížení případného lagování na straně serveru. Při testovacím běhu na lokále se odezva serveru pohybuje 2-7 ms a při bitvě asi 50 skřetů vs 1 PC asi na 10-25 ms což je velmi solidní.

:point: Zdokonaleny dohledové systémy PLACOSu a automatické reporty.
:point: Upraveno několik lokací.
:point: Upraveno několik NPC.
:point: Opravy menších chyb.

Ještě navnadím co pravděpodobně bude v dalším updatu: vylepšení herní ekonomiky, vylepšení jednoho města, nové předměty, automatické hlášení chyb a pár dalších vylepšení.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Připravuje se větší update Železné říše (ne stále to není Gnoris, ale Onyx na něm už opět dělá) a ekonomiky. Pravděpodobně nebude vše najednou, ale ve výsledku by měly změny zlepšit hru a možnosti hry celkově. Tak se těšte. :smile:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Abych vás ještě víc natěšil co bude v dalším poněkud větším updatu Železné říše tak tady jsou podrobnosti:

:point: Nejméně čtyři lokace nových dungeonů. Jeden nový malinký, jeden střední a jedno velké rozšíření již existujícího dungeonu se zajímavým příběhem na odhalení. Polovina lokací je určena pro postavy nižších a středních levelů, polovina pro postavy s vyššími levely.
:point: Nejméně 3 nové exteriérové lokace.
:point: Úprava několika lokací (viz. IC informace).
:point: Balancování ekonomiky aby bylo výhodnější prodávat zdroje dále od místa jejich těžby.
:point: Více zdrojů pro celoroční těžbu v oblasti Železné říše.
:point: Dvě nové rudy a jedna další nová surovina.
:point: Nová NPC a nové bestie.
:point: Dvě nové salaše s ovcemi (jedna v Tirínském království).
:point: Pokus o opravu vířivého útoku.
:point: Automatické hlášení chyb na WB tabuli.
:point: A pochopitelně opravy mnoha chyb a další drobná vylepšení.

A na čem se ještě pracuje:

:point: Systém stínových zranění.
:point: Změna či úprava proměn měňavce aby se nejednalo o super-ultra-duper ultimátní postavu.
:point: Vylepšení IC platů a jejich rozšíření na více postav.
:point: Pravděpodobně dočasné negativní efekty po oživení. Spousta lidí takové efekty sice pěkně hraje ale spousta ne a hřeší na to.
:point: Barvy na vlasy.
:point: Kostkový poker ala Zaklínač. Ovšem otázkou je jestli to bude v NWN použitelné.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ještě chvíli vydržte... ono se nám to nějak s Onyxem rozrostlo a chytlo nás to takže update bude mnohem větší než jsme čekali... Bude přes 7 nových exteriérových lokací (zejména takových těch "projdu se nedaleko civilizace, zahraju si, využijeme lokaci" než "supernebezpečná oblast kdesi daleko kam se chodí po pěti"), přes 6 dungeonových, nové interiéry (např. hospoda "U Spáleniště" dostane přístupný interiér, dvě nové salaše s ovcemi, opuštěné domky atd..) - některé oblasti tak získají podobu "plně vyplněné lokacemi mezi kterými se dá přecházet" podobně jako je to v okolí Tirianu.

Dále nejméně 8 nových surovinových zdrojů (uveďme například cínovou rudu, vápenec, žulu, mramor, perly...), aktualizují se a doplňují se hráčské knihy, provádějí se dosti rozsáhlé úpravy (pochopitelně s IC pozadím) a plánuje se masivnější zapojení PC postav. Jsou už vyřešené proměny měňavce (takže už nebudou 10x únavnější) a spousta dalších vylepšení.

Prostě bude to stát za to. :yes:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.220.500

A je tu slibovaný a avizovaný velký update! Většina novinek se odehrává v Železné říši, ale ani Tirínské království nezůstalo ochuzeno a má řadu novinek.

:excl2: 8 nových exteriérových lokací, z toho 4 bezpečné, 3 skoro bezpečné, 1 nebezpečná.
:excl2: 6 nových dungeonových lokací sdružených do 4 dungeonů a rozšíření dungeonů.
:excl2: 5 nových interiérů - 2 nové salaše, 2 opuštěné domy a přístupný interiér hospody "U Spáleniště".
:excl2: 8 nových těžitelných surovin (vápenec, žula, mramor, cínová ruda, omiktonová ruda, surový jed, perlorodky, drahokamonosné žíly).

:excl: Upravena řada lokací, vždy jako IC reakce světa jako takového nebo v rámci reakce na hráčskou snahu.
:excl: Řada nových výkupních obchodů (i dočasných).
:excl: Oslabeny proměny měňavce. Zvýšené unavování v proměně měňavce je tak zrušeno.
:excl: Změněna charakteristika výpočtu ceny za opravu předmětů. Přechod z lineární na odmocninnou - tj. předměty do cca 40 stříbrných opravy trochu podraží a u dražších předmětů opravy zlevní.
:excl: Automatické hlášení chyb na perzistentní WB tabuli (ale stejně je raději hlašte, ne vše podchytí automatika).

:excl: Nový systém stavby hráčských staveb přináší nový strategický rozměr. Na každé hráčské stavbě bude k dispozici truhla v jejímž popisku bude napsáno kolik a čeho je třeba sehnat pro dokončení stavby (např. 1000 ks vápence, 500 ks dubového dřeva, 20 sudů piva pro dělníky atd...). Kdokoliv může donést požadované suroviny (jakékoliv množství i jednu) a vložením do truhly ji umístí na stavbu. Do truhly se perzistentně zapíše, že bylo dodáno tolik a tolik suroviny od toho a toho a ono množství se odečte od množství požadovaného. Na postavě jenž stavbu řídí již bude zajištění pracovních sil, nasmlouvání výkupních cen a vedení účetnictví. Truhla shromažďuje a zobrazuje data o tom která postava dodala kolik čeho, ale je na stavbyvedoucím aby kontroloval přírůstky a vyplácel zpětně za dodané suroviny. Elegantní je, že systém nevyžaduje současnou přítomnost ani jedné strany (WB, DM, zadavatel, dodavatelé).

:point: Nová subrasa.
:point: Nepatrně snížen rasový koeficient v obchodech.
:point: Upravovány výkupní koeficienty různých komodit různě po světě.
:point: Vylepšeny ceny rudy v závislosti na vzdálenosti od naleziště. Prodávat dále od naleziště je teď výhodnější.
:point: Dvě nové hráčské knihy.
:point: Aktualizovány některé současné knihy - vytvořena nová vydání.
:point: Několik nových předmětů.
:point: Několik nových NPC a bestií.
:point: Upravena (navýšena) nosnost přepravních zvířat.
:point: Zlevněny byty v Tirianu "U Dvou mečů" na adekvátní částky.
:point: Zdokonaleny DM reporty.

:point: Potulující se NPC již neprotáčejí postavy když do nich narazí.
:point: Páky otevírající dveře a podobně již nelze použít přítelíčkem.
:point: Sudy s nápoji již nelze prodat.
:point: Opraveny nahlášené staré poklady.
:point: Datle jsou již vykupovány v hostincích. Týká se nově nabytých datlí.
:point: Upraveno chování bestií pokud jsou ovládnuté hráčem, teď již nemají tendenci chodit kolem samostatně.
:point: Upraven vířivý útok, je třeba jej vyzkoušet zda stále buguje.
:point: Opraveno kouzlo vyvolávání předmětů.
:point: Upravena kouzla Propuštění a Zapuzení. Propuštění je lehce oslabeno a propouští veškeré tvory (i přátelské), Zapuzení je posíleno a propouští pouze nepřátelské tvory.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.220.504

:point: Opraveny proměny měňavce. generovaná balastová zátěž je nyní jen dočasná. jedná se o chybu NWN při manipulaci s předměty postavy během proměny. Pokusím se něco vymyslet.
:point: Opraveny menší chyby.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.220.510

:point: Opravy různých chyb.
:point: Nové NPC a úpravy některých NPC.
:point: Úpravy některých lokací.
:point: Vylepšení DM reportů a automatického hlášení chyb.
:point: Vylepšeno DM ovládání AI (AI víc poslouchá a má méně svou hlavu).

Perlička: Po víc jak 3 letech opravena chyba nezavírajících se dveří Mithallirské banky. Chybně napsaný parametr druhé poloviny dveří.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.221.512

:point: Vylepšení lukostřeleckých terčů, nově počítají zásahy správně a počítají i body.
:point: Upraveno několik NPC.
:point: Opravy menších chyb.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.221.513

:point: Oprava nových terčů, odstraněna debug hláška.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.225.520

:excl: Změny v mnoha lokacích jako reakce na hráčskou snahu postav.
:excl: Cviční panáci nově počítají podobně jako terče pro lukostřelbu útoky, zásahy a body. Ovšem s rozdílem, že nehlásí automaticky každý zásah a nejsou omezeny na 10 pokusů.

:point: Jedno nové NPC.
:point: Zkamenění by mělo trvat i po meditaci sesilatele. Vyzkoušejte to.
:point: Zkamenělé postavy jsou nyní vyjmuty z běhu běžných systémů jako je opotřebení věcí, hlad, žízeň, teplota, únava, ale i nárůst xp.
:point: Různé drobné úpravy lokací.
:point: Jeden nový výkupní obchod.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.228.525

:excl: Pokusně zprovozněn kanál pro mluvu za summony /sm. Není to /s neboť ten je již v NWN obsazen a nelze jej přepsat. Ovládání summonů příkazy je stále /s-<příkaz>. Příslušně upravena ingame nápověda. Při opakovaném nevhodném používání bude kanál odstaven.
:excl: Několik lokací upraveno jako reakce na hráčskou snahu.

:point: Upraveno několik NPC.
:point: Opravena jedna subrasa.
:point: Vylepšeno DM ovládání.
:point: Nouzové smazání ukazatele zkamenění po změně lokace. Stávající "zkamenělé" postavy - stačí když změníte lokaci a vše se vypne do normálu.
:point: Vylepšení výkonu skriptové cache (díky drake127 za info).
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.230.530

:point: Opravena jedna subrasa.
:point: Opraven jeden DM kanál.
:point: Upraven výřivý útok.
:point: Vylepšení možností DM.
:point: Vylepšená informovanost nováčků na prvotním kameni (díky Psine za nápad).
:point: Jedno nové NPC.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Update Fóra

Možná jste si už všimli, že proběhl menší update fóra. V horní liště byly změněny a doplněny ovládací prvky. Teď jsou myslím díky popiskům lépe čitelné. Zejména bych upozornil na ikonku Novinky s okem - tou zobrazíte nové příspěvky od vaší poslední návštěvy.

Nějaké menší změny na fóru očekávejte i v budoucnosti.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 4. 2009 23.25, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.233.533

:point: Několik nových a vylepšení DM a WB nástrojů.
:point: Úpravy několika lokací.
:point: Opraveno několik chyb.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.235.540

:point: Úpravy některých NPC.
:point: Zvýšeny možnosti DM pro tvorbu questů.
:point: Upraven výpočet síly dungeonového spawnu pro kleriky (snížen).
:point: Opravy nejrůznějších chyb.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.237.545

:point: Úpravy některých NPC.
:point: Balancování nastavení dungeon spawnu.
:point: Opravena chyba mazání popisků atmosféry.
:point: Kouzlo Zraň (Harm) upraveno, nyní má strop na zranění 100-150 hp podle náhody.
:point: Opravena chyba Upířího doteku, již nelze získat stovky hp s použitím magionu pokud jimi cíl nedisponuje.
:point: Do nabídky obchodů (ne všude) doplněny předměty Odlitý mlat a Velká kudla.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.245.555

:excl2: Nová verze systému práce jenž ve zkratce přináší nepoměrně více možností a jak se vše odladí a zaběhne tak by měl být pracovní poměr mnohem častější a to bez navázání na DM. Vše je určeno pro hráče, kteří jsou ochotni vyměnit zisk peněz z pokladů a obírání mrtvolek za nějakou pracovní činnost se slušným výdělkem (kolikráte lepším než z obírání pokladů). Ti, kteří by rádi měli oboje a plánují systém jen využít pro snadný zisk peněz - tak pro ty tento systém určen není. Stávající platy jsou automaticky převedeny do nového systému. Nově je možnost v pokročilém ovládání postavy si nechat vypsat svůj pracovní status.

:point: Úprava řady lokací (reakce na hráčskou snahu, růst staveb atd..).
:point: Tři nové lokace pro DM questy (bez DM nedostupné).
:point: Jedna pěkná velká nová relaxačně romantická lokace.

:point: Jedna nová hráčská kniha.
:point: Dvě nové děti PC postav.
:point: Zvýšení možností DM.
:point: Změna výkupu pastí, snížení výkupní ceny a oddělení výkupu pastí z vetešnictví.
:point: Vylepšeno mobilní DM občerstvení.

:point: Projity obchody a nástěnky a opravena chyba s možností zamknout nabídkový objekt či nástěnku.
:point: Opraveno kouzlo Vyvolej nemoc.
:point: Opravena řada drobných chyb.
:point: Opraven dolní konec lana do Pavoučí propasti, jih.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.246.559

:point: Vylepšeny DM možnosti.
:point: Upraveno několik lokací.
:point: Opraveno několik chyb.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.247.564

:excl: Kouzla Ovládni zvíře, Ovládni osobu, Ovládni bestii a Hromadné ovládnutí nyní vyhazují z neviditelnosti.
:point: Upraveny odbornosti a runy Druidské (silnější) tišící moci, nově "restartují" i chování všech ovládaných NPC druida takže by měly přestat útočit na utišené zvíře. Vyzkoušejte to.
:point: Vylepšeno herní chování, zapojena náhodná procházka pro henchmany a ovládané tvory. Tak to zkuste.
:point: Opravy menších chyb.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Verze 3.248.570

:point: Několik nových NPC.
:point: Úpravy několika lokací jako reakce na hráčskou činnost.
:point: Balancování kouzla Kruh smrti.
:point: Jedna nová hráčská kniha.
:point: Opravy drobných chyb.
:point: Opravena lokace Jižní poušť, Mamonínský sráz - opuštěný důl.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Zamčeno