A tady jsou výsledky testu periodičnosti:
Zaměřil jsem se na hledání N-tic shodných čísel v 50.000 pokusech generátoru d20.
Počet dvojic: 2261
Počet trojic: 112
Počet čtveřic: 4
Počet pětic a víc: 0
Z počtu pravděpodobnosti plyne, že N-tice po sobě jdoucích čísel v hodu d20 mají pravděpodobnost (na procenta násobte 100):
Pravděpodobnost výskytu dvojice: 0.05
Pravděpodobnost výskytu trojice: 0.0025
Pravděpodobnost výskytu čtveřice: 0.000125
Pravděpodobnost výskytu pětice: 0.00000625
Což pokud by se kostka řídila přesně touto pravděpodobností dává z 50.000 pokusů následující počty N-tic:
Počet dvojic z pravděpodobnosti: 2500
Počet trojic z pravděpodobnosti: 125
Počet čtveřic z pravděpodobnosti: 6.25
Počet pětic z pravděpodobnosti: 0.31
No a pokud si tyhle teoretické počty porovnáme s těmi z výsledku testu tak vyplývá, že docela přesně sedí. Takže i v testu periodičnosti Bioware kostka obstála.
Možné vysvětlení projevů ve hře je několik - buď je chyba generátoru více skrytá (např. sgrupovávání shodných hodnot ob několik hodů, pravidelné vyplnění plochy či krychle náhodnými čísly atd...), nebo je za vším lidská psychologie kdy má člověk větší tendenci všimnout si a pamatovat si neobvyklé jevy (3x po sobě critical) ale ty desetitisíce případů kdy tohle nepadne nevnímá. Nebo je Bioware kostka tak dokonalá, že vnímá na co je používána a při testech se chová naschál normálně. Kdo ví. Každopádně Bioware kostka skutečně není ztracený případ i když asi excelentní generátor taky ne.
