Bioware kostka

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Bioware kostka

Příspěvek od labir »

Bioware kostka

Jen tak pro zajímavost jsem si otestoval jak to vypadá s Bioware kostkou Random(100) (tj rozsah 0-99) z hlediska rozložení náhodných čísel. Ostatní náhodné funkce využívají stejný generátor náhodných čísel. Test proběhl pro 20.000 pokusů a vypadá celkem dobře. Ještě časem otestuji jak je na tom vzhledem k periodicitě - tj. jestli se neopakují za sebou skupiny stejných nebo podobných čísel.

Obrázek
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

A tady je test d20 tj. nejčastěji používaný hod (rozsah 1-20). A rovnou pro 50.000 pokusů. Jak je vidět maximální rozptyl je <200 pokusů což činí <8% průměrného množství pokusů připadající na jedno číslo. Takže zas tak zoufale špatný ten generátor nebude. Uvidíme co test periodičnosti.

Obrázek
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

A tady jsou výsledky testu periodičnosti:

Zaměřil jsem se na hledání N-tic shodných čísel v 50.000 pokusech generátoru d20.

Počet dvojic: 2261
Počet trojic: 112
Počet čtveřic: 4
Počet pětic a víc: 0

Z počtu pravděpodobnosti plyne, že N-tice po sobě jdoucích čísel v hodu d20 mají pravděpodobnost (na procenta násobte 100):

Pravděpodobnost výskytu dvojice: 0.05
Pravděpodobnost výskytu trojice: 0.0025
Pravděpodobnost výskytu čtveřice: 0.000125
Pravděpodobnost výskytu pětice: 0.00000625

Což pokud by se kostka řídila přesně touto pravděpodobností dává z 50.000 pokusů následující počty N-tic:

Počet dvojic z pravděpodobnosti: 2500
Počet trojic z pravděpodobnosti: 125
Počet čtveřic z pravděpodobnosti: 6.25
Počet pětic z pravděpodobnosti: 0.31

No a pokud si tyhle teoretické počty porovnáme s těmi z výsledku testu tak vyplývá, že docela přesně sedí. Takže i v testu periodičnosti Bioware kostka obstála.

Možné vysvětlení projevů ve hře je několik - buď je chyba generátoru více skrytá (např. sgrupovávání shodných hodnot ob několik hodů, pravidelné vyplnění plochy či krychle náhodnými čísly atd...), nebo je za vším lidská psychologie kdy má člověk větší tendenci všimnout si a pamatovat si neobvyklé jevy (3x po sobě critical) ale ty desetitisíce případů kdy tohle nepadne nevnímá. Nebo je Bioware kostka tak dokonalá, že vnímá na co je používána a při testech se chová naschál normálně. Kdo ví. Každopádně Bioware kostka skutečně není ztracený případ i když asi excelentní generátor taky ne. :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Pekny :biggrin: Ona mozna kostka jako takova se vazne chova jako random generator s rovnomernym rozdelenim pravdepodobnosti, ale co kdyz je hod ovlivneny az dodatecne, podle toho jake DC se ma prehodit? :biggrin: Ono uz takhle staci, ze potvurky metagamujou - Napr: vedi jake AC ma PC a podle toho si zapinaji abilitky jako treba knockdown/power attack, tj. ovlivnuji sve AB, tj. ovlivnuji hod kostkou jako takovy.

Mozna by to chtelo zkusit udelat na datech shlukovou analyzu nebo navrhnout jednoduchy fuzzy exp. system, ktery by se na datech naucil a pak by nam ukazal treba nejake pekne funkcni zavislosti :biggrin: Tohle by me docela bavilo, jenze mam ted zkousky :ermm:
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Fantazii a tvořivosti se meze nekladou. A zkouškové jednou pomine. :bigwink:

Nicméně s tím dodatečným ovlivněním si to nemyslím, používám ve skriptech přímo generátory bez pomocných funkcí na hody a někdy mám pocit, že se tam ty Bioware efekty projevují taky.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Bioware generátory budou podle mě využívat random systému, teda já osobně bych se ve vlastních programech nepiplal s vlastnim gerenátorem, když můžu použít systémovej, snad celkem spolehlivej.

Dělal si ty pokusy na offlinu? A měl bys pro mě výstupní data? Čísílkááá, mám rááád čísílkááá :dribble:

Škoda, že sem si nezapnul logování do souboru, měl bych taky pár tisíc pokusů při těžení kamenů :smile:

A když tohle funguje, jak si vysvětluješ ty dispel hůlky? Ty čísla co si nám řikal určitě neseděly. Teda seděly by, kdyby měl každej skřet z těch 500, co sme pobili, dispel hůlku. Pak by počet použití odpovídal :biggrin: Ale prostě když se objevil šéf, tak kdo byl první na ráně, tak ten to okamžitě koupil+kouzlo jako regulérní akci eště. A kdo se objevil další, tak znova. Uvidíme jak to bude teďka fungovat.
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Výstupní data mám už jen zpracovaná. V NWN si nejde dovolit nagenerovat 50.000 dat a pak je zpracovat, takže jsem používal on-flow algoritmy co rovnou počítaly výsledná data.

Dispell hůlky byly docela zajímavé - jedno kouzlo se bralo jako N efektů (třeba i 6 nebo 10) a tůdíž se nasčítala pravděpodobnost N-krát. To je teď od nové verze eliminováno přechodem na vizuální složky boostů.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

To s těma vizuálníma efektama bude zajímavý, už se těšim, jak to bude vypadat. Teoreticky, když má postava nějakej efekt na sobě, šlo by přes spellcraft poznat, jestli ňákej boost má/popř jakej? (tak trochu otázka na Alcatraze :smile: )
Zamčeno