Opravy češtiny v NWN (nikoli v EQ)

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Opravy češtiny v NWN (nikoli v EQ)

Příspěvek od Anade »

Začal jsem opravovat chybně přeložené texty v NWN.
Změny se týkají zejména textů pro příkazy hlasu (přístupné přes klávesu V) – snažil jsem se je udělat srozumitelnější.
Pokud narazíte na chybu, zejména v hláškách postav (voice-set), připište ji sem, časem ji opravím a aktualizuji vystavený archiv.

Jedná se o opravy proti Romou zmiňované verzi od ShaDoOoWa (viz níže).

UPDATE: 21. 9. 2009
Seznam mých oprav
• Ke stažení: dialog-tlk-cs-ShaDoOoW+Tommy.7z
Rozbalený soubor dialog.tlk zkopírujte do adresáře s vaší instalací NWN a přepište původní.

Fonty:
EDIT 2014-08: Nahráno i na nový neverwintervault: NWN fonts in CP-1250 encoding (for Czech localization)
Opravil jsem také fonty, nyní komplet v kódování WINDOWS-1250:
NWN-cs-fonts-Tommy.7z – všechny soubory fontů v jednom archivu
README-fonts.txt
Jednotlivé soubory:
fnt_dialog16x16.tga – dialogový font (obrázek)
fnt_dialog16x16.txi – dialogový font (metrika)
fnt_dialog16x16.txi – dialogový font (metrika s protaženým el)
fnt_dialog16x16.txi – dialogový font (metrika se serifovým el)
fnt_dialog_big16.tga – font pro vysoké rozlišení (obrázek)
fnt_dialog_big16.txi – font pro vysoké rozlišení (metrika)
fnt_dialog_big16.txi – font pro vysoké rozlišení (metrika s protaženým el)
fnt_dialog_big16.txi – font pro vysoké rozlišení (metrika se serifovým el)
fnt_galahad14.tga – normální font (obrázek)
fnt_galahad14.txi – normální font (metrika)

Pro použití je třeba je nakopírovat do adresáře override. Vyberte pouze jeden typ metriky. Pokud chcete poznat rozdíl mezi verzálkou I a minuskou el, pak si stáhněte buď serifovou metriku, nebo metriku s protaženým el. Do fontu se serifové el opticky moc nehodí, pro rozlišení od I je možná lepší použít prodloužené el.
P.S.: Tyto opravené fonty budou obsaženy i v opraveném balíku češtiny pro NWN od ShaDoOoWa.

Byly opraveny tvary některých znaků (snad k lepší čitelnosti) a hlavně doplněny všechny znaky z kódování WINDOWS-1250, tj. s těmito fonty se budou správně zobrazovat nejen znaky české abecedy, ale také třeba přehlásky a tvrdá mezera.


Stará poznámka:
Opravy proti originální verzi češtiny:
Seznam mých oprav
• Ke stažení: dialog-tlk-cs.7z

Doporučuji původní soubor dialog.tlk zálohovat (nebo mít staženou češtinu pro NWN, kde se daný soubor nachází), neboť při otevírání počeštěného souboru mi editor (Killer TLK Editor) nahlásil chyby ve struktuře, které opravil. Tak doufám, že tím nic nepokazil. Prosím otestujte.
Naposledy upravil(a) Anade dne 12. 8. 2014 14.49, celkem upraveno 10 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Nejlepší je "Klid, náš kamenolom leží kousek před námi" :))
Kraki Skengdrang
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Jen mě tak napadlo, jestli tak trošku není nošení dříví do lesa, protože ShaDoOoW si na tom dal taky dost práce http://www.neverwinter.cz/forum2/index. … 8623&st=0&
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Roma píše:Jen mě tak napadlo, jestli tak trošku není nošení dříví do lesa, protože ShaDoOoW si na tom dal taky dost práce
Aha, o tom jsem nevěděl. Kouknu na to a dám to dokupy s těmi jeho opravami.

EDIT: Tak jsem se díval a až na ty dvě hlášky při vykopnutí ze serveru jsem opravil vše stejně i v jeho verzi. Později vystavím.

EDIT2: Vystaveno.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Opravil jsem verzi od ShaDoOoWa, vystavil jsem ji a upravil první příspěvek.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Spojil se se mnou ShaDoOoW a moje opravy zahrne do své nové verze oprav. Pak to bude ke stažení na jeho stránce (odkaz výše v příspěvku Romy), snad do týdne.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2052
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

Anade píše:Spojil se se mnou ShaDoOoW a moje opravy zahrne do své nové verze oprav. Pak to bude ke stažení na jeho stránce (odkaz výše v příspěvku Romy), snad do týdne.
:dribble: :clap:
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Opravil jsem také fonty, nyní komplet ve WINDOWS-1250.
EDIT: Přesunuto do prvního příspěvku.
Naposledy upravil(a) Anade dne 18. 9. 2009 17.03, celkem upraveno 2 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Jů, konečně to má i pomlčku, dík! :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

The_Balrog píše:Jů, konečně to má i pomlčku, dík! :)
Pomlčku to mělo i předtím. Jak půlčtverčíkovou (en-dash) „–“, tak čtverčíkovou (em-dash) „—“.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Ale když jsem ji přes Alt+150 napsal, tak se nic nezměnilo, pomlčka vypadala úplně stejně jako spojovník...

Takže jsem se radoval dřív, než jsem přeskočil... nebo jak to je v tom pořekadle :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

The_Balrog píše:Ale když jsem ji přes Alt+150 napsal, tak se nic nezměnilo, pomlčka vypadala úplně stejně jako spojovník...
Je pravda, že jsem pomlčku protáhl. :bigwink:
Vzhledem k tomu, že kódování WINDOWS-1250 neobsahuje znak pro minus (který vypadá podobně jako pomlčka), nechal jsem původní znak spojovníku delší (jako v originále), aby se dal použít jako minus a nepůsobil rušivě (opticky) vedle znaku +. Takže vlastně pravý spojovník v tom fontu není.

Pro neznalé:
spojovník (krátký, tlustší na výšku): -
minus a plus (minus je stejně dlouhé jako plus, na stejné ose, tenčí než spojovník): −+
pomlčka (tenká, dlouhá půl čtverčíku nebo čtverčík, tj. pokud máte desetibodové písmo, pak půlčtverčíková pomlčka je dlouhá pět (typografických) bodů a čtverčíková deset): – a —
vedle sebe: -−–—
Zobrazení záleží na fontu, a tedy citu písmomalíře. Pokud ve fontech není minus, používá se místo něj půlčtverčíková pomlčka vyzvednutá na úroveň matematické osy (a znaku plus).
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Je to pekné, jen bych ještě o pár pixelu z vrchu zmenšil I (velké i) aby se dalo snáze odlišit od l (malé L).
Teď jsou oba znaky stejně vysoké a ikdyž je I o trochu širší, moc ten rozdíl není vidět.
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Roma píše:Je to pekné, jen bych ještě o pár pixelu z vrchu zmenšil I (velké i) aby se dalo snáze odlišit od l (malé L).
Teď jsou oba znaky stejně vysoké a ikdyž je I o trochu širší, moc ten rozdíl není vidět.
Tak pro Romu je k dispozici update fontů se serifovým „el“. Obrázek je stejný (jsou v něm navíc dokreslené serifové varianty el), jen je potřeba stáhnout jinou metriku. (Viz první příspěvek.)
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Fonty jsem ještě poopravil a přidal poslední chybějící font. Prosím vyzkoušejte. (Ke stažení v prvním příspěvku.)
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Odpovědět