Inspirace kouzel/summonu/vseho

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Ixtremist
Příspěvky: 324
Registrován: 19. 2. 2006 11.10
Bydliště: DM chliv :)

Příspěvek od Ixtremist »

Tholdrin píše:…..
Jde o to že mág na levelu menším než 9 není moc silný. Ale od devátého levelu jeho síla narůstá čtvercovou rychlostí. Pokud vydržíš, uvidíš sama jak to s mágy doopravdy je. :bigwink:
Všichni jsme výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.
JUNGLE MASSIVE!
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

A pak srovnávat sílu mága s ostatními je trochu problém v tom že síla mága je dynamická. Bojovník vypadne z hospody a pokud není na mol tak stačí, aby tasil meč a útočícího skřeta rozetne (neptejte se mě jak se tam vzal). Nepřipravený mág v krizové situaci je mrtvý mág. Nepřipravený bojovník v krizové situaci je naštvaný bojovník. Za pár vteřin to už rube kolem sebe.

Mág musí být připravený a to i na vyšších levelech. Pokud je připravený, tak je hodně silný a tak to má být - mág musí počítat se spoustou eventualit dopředu, kalkulovat co by mohlo nastat za situace a počítat s nimi. To u bojovníků odpadá a proto hrát bojovníka je mnohem snazší z hlediska nároků na hráče (nemluvě o nutnosti se orientovat v záplavě kouzel a jejich kombinací). Pak pokud je mág připravený, tak svou sílu uvolní v okamžiku a v ten moment se mu nemůže rovnat žádné povolání (kromě zaklínačů) - to je v pořádku.

Na Equilibrii funguje několik faktorů, které zcela posouvají vyvážení magických a bojových povolání:

* Silnější bestie s více životy (mnohem více životů oproti standardu). Důsledky: Bojovník má delší a zábavnější boj s bestií, ubrání se jí (např i kdyby měl použít kryt), ale chvíli mu zabere. Dalším důsledkem je zeslabení útočných kouzel mágů - tam kde ve standardu stačí jedno kouzlo tady jsou potřeba třeba tři. Dalším efektem je posílení bestií jako skupinky - jeden skřet na středolevelového bojovníka je vcelku v pohodě. Bojovník ho rozseká, ale když jsou tři? Jednoho vykryje, druhého možná taky a třetí už je problém.

* Rozdělení spánku na meditaci a spánek v kombinaci s únavou. Důsledky: Bojovník nemusí tak často meditovat, ale více se unavuje nošením zbroje. Kouzlící povolání naopak získávají větší variabilitu díky možnosti meditovat kdekoliv mimo dohled bestií jednou za cca 20 min. Toto vyvažuje do jisté míry sílu bestií - bez schopnosti meditace by mág byl na výpravě dobrý jen do doby než vyčerpá kouzla v boji (což je díky bestiím celkem brzo). Pak už by byl k ničemu. Takhle když je postup výpravy rozumný je šance dojít hodně daleko - kam až dovolí únava bojovníků (mág nemá většinou zbroj a tak se unaví pomaleji).

* Dostupnost prakticky všech kouzel (až na výjimky) zvýhodňuje mágy před zaklínači a umožňuje jim používat to v čem jsou nelepší - variabilnost.

* Je odstraněno léčení přítelíčků a zvířecích společníků přes rozhovor, což vede k omezení bezprostřední bojové síly mágů. Sdílení kouzel s přítelíčky není. Taktéž jsou na veškerá povolávání hody na vůli - povolávání summonů tak není bez rizika pro sesilatele i okolí. Záleží samozřejmě na tom co je vyvoláváno a tom kdo to vyvolává.

* Bojovníci mají k dispozici celou řadu vybavení zvyšující jim OČ po kouskách - helmice, chrániče, ocelové body, atd... Takže bojovník si může nemagickou cestou dosti pomoci.

Tohle vše balancuje síly povolání. Uvedené příklady jsou brány vzhledem k světu pro boj PC-NPC. Při CvC souboji se neprojevují některé efekty (třeba síla bestií), ale i tak si myslím že je situace vcelku vyvážená. Se současným stavem na Equilibrii co se týče mágstvo vs bojovnictvo (zlodějstvo) jsem vcelku spokojen.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Ixtremist píše:Jde o to že mág na levelu menším než 9 není moc silný. Ale od devátého levelu jeho síla narůstá čtvercovou rychlostí. Pokud vydržíš, uvidíš sama jak to s mágy doopravdy je. :bigwink:
sila magu je v long range a v kratkodobem (!) DPS. Lidi znevorzni, kdyz uvidi dmg za 240, kdyz figter da za kazde kolo 45/53/48/135, tak to tak drsne nevypada. Dalsi problem magu je, ze i kdyz strasne omezene (coz ostatni chary nevnimaji), tak prece jen dokaze kratkodobe vystacit ve vetsine situaci. Figteri si stezuji, ze mag ma summona (jenze je daleko slabsi a zdaleka nevydrzi ani nedela to co PC, ale ma ho). Ze ma find trap (jenze je to kouzlo, ktery musi umet, mit a vedet kdy ho pouzit, narozdil od zlodeju, kteri jdou a berou vse a neustale). Ze ma ultimatni zabijeci kouzla (no jo, ale ma 3 a setri si je, az je nejhur a fighter uz nestiha. Hloupym wailem cehoz se asi vsichni boji se zabije daleko min potvor nez zabije rogue v parte). Vzdycky bude slabej. Vzdycky skonci hned bez kouzel a neudela vubec nic. Ale nez se tak stane, tak dokaze behem tech svych 5.kol nadelat takovych skod, ze ostatni to neunesou pres srdce. No a pak mame HitnRun taktiku, ktera je spatna, ale dela ze zaklinacu opravdu stroje na zabijeni. Nastesti se zda, ze tu nikdo zaklinace nezna, takze tu zadny nepobiha. A ze by se mu na EQ darilo hodne.

Jo a taky a to je problem vyvazenosti, NWN a DnD jsou staveny na dobry itemy. Jakmile je zakazete, tak tim silene zvratite rovnovahu. Itemy prirozene supluji neschopnost vlastniho povolani. Bez nich se kolem kazdeho povolani vytvori vysoky peek, ktery ostatni povolani nemaji nejmensi sanci prorazit. (Je otazka jestli to je dobre nebo ne, ale prave proti tomuhle se hraci nejvic bouri. Ze ten druhej je vys a nemuzou na nej dosahnout. Na vlastni velikost a nedosazitelnost pak radsi naupozornuji.) Viz zlodej a hide. Zlodej ma hide a bez itemu je nemozne ho prorazit, bez ohledu kolik skillpointu bych investoval do svych abilit. Zlodej dokaze polozit past, ktera je neobjevitelna bez ohledu na to ze muzu mit maxovany Search. Casteri davaji silny elementarni dmg, protoze ostatni nemohou mit zadnou obranu proti elementum. Wail na EQ bude strasny kouzlo, protoze prirozeny DC wailu je daleko za hranicemi prirozene fortitudy. Nemluve o osobnich stitech (stoneskin), ktery v normalni hre na prislusnym levelu lze prorazit dobre, protoze jsou ekvivalentni zbrane. Timhle casteri ziskavaji nejvetsi cast sve sily, tim ze chybi itemy, kteryma se ostatni mohou branit. Caster se prirozene brani svymi kouzly, ktera pak vypadaji o to hroziveji. Tohle neni lobby za itemy. Jen chci upozornit, ze tohle je mimojiny dusledek, se kterym je treba pocitat (to neni mineny na Labira).

Problem castera na EQ je treba taky v tom, ze potvory maji umele zvyseny pocet zivotu. Tim padem zabit i jednoducheho tvora chce spoustu ublizovacich kouzel, ktera se timto stavaji slabymi!! Ale na druhou stranu potvory stale maji nizky level, nizke zachranne hody, takze zabijenim na "instant" nebo cimkoli na hody jde zase velmi dobre. Priklad je divoky prase. To ma zivotu, ze ustoji IGMS(6.kruh), nebo i 2 firebrandy(5.kruh), 2 chainy(6.kruh), ale je to jedno, vsechny kouzla maji stejny dmg. Ale staci slaby kouzlo z nizkyho kruhu, prase neprehodi ani nahodou a je po nem. Rikejte tomu treba taktika. Jenze PC zvyseny pocet zivotu nemaji, proto se bouri.

Edit: Labiruv prispevek sem necet, du ho cist ted :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Alcatraz
Příspěvky: 806
Registrován: 18. 2. 2006 16.19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alcatraz »

Labir píše:Se současným stavem na Equilibrii co se týče mágstvo vs bojovnictvo (zlodějstvo) jsem vcelku spokojen.
no mag vs. zlodej … je to jen o tom, kdo zautoci prvni :) ten druhej jde k zemi vzdycky v 1.kole, kdyz neudela ten druhej blbost :) Zadna obrana ani pro jednoho. Me to treba prijde strasny :biggrin:
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Tholdrin
Příspěvky: 56
Registrován: 13. 6. 2006 10.39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tholdrin »

Ixtremist píše:
Tholdrin píše:…..
Jde o to že mág na levelu menším než 9 není moc silný. Ale od devátého levelu jeho síla narůstá čtvercovou rychlostí. Pokud vydržíš, uvidíš sama jak to s mágy doopravdy je. :bigwink:
Já vím. Už mám odehráto i za silnější mágy než lvl3 - to byl jen příklad mé ubohé Aeghwynn z Arkhalie. V Singlu NWN nebo i jemu příbuzných (BG2) mám dost vysoko udělané "záložky". V Případě BG2:ToB to byl 30lvl wizard. Vím co to znamená tanec :) Jen jsem v textu poukázal právě na ten těžký začátek wizardů. Jsem zvyklý kombinovat, vypočítávat a nějakým směrem zaměřovat čaroděje. Ale hlavně... snažím se vybírat sbírku jeho kouzel podle jeho charakteru. Měl jsem charakter, který byl přesvědčen o vlastní nesmrtelnosti a tak naprosto ignoroval ochranná kouzla a všechno vrhnul do ovládacích a ničivých. :)
<b>"K tomu, kdo si hlídá záda, přijde smrt zepředu."</b>
<i>Drowí přísloví</i>

Apocalypse, Anděl zkázy - dokud jsi to měl, byla to pro tebe samozřejmost. Nyní, když jsi to ztratil, trpíš a toužíš po tom, co zpět nemůžeš získat. Nebo snad ano?
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Tholdrin píše:Jen jsem v textu poukázal právě na ten těžký začátek wizardů.
Tezky zacatek? Na EQ zalezi jen a pouze na tom, jak sveho kouzelnika hodlas hrat.

Jestli hned od zacatku chces jit lovit divocaky - mas problem. Jestli tvuj kouzelnik na druhou stranu venuje par tydnu/mesicu IG studiu na univerzite a nechces vsechno hned, neni zadny problem.

Nechci se chlubit, ale muj kouzelnik za 8 levelu umrel jen jednou jedinkrat a to na 1 levelu kvuli ostruzinam :biggrin: :bigwink:
steel_martin
Příspěvky: 324
Registrován: 9. 3. 2006 11.03
Bydliště: Plzeň / Železná Ruda / Hobitín
Kontaktovat uživatele:

Kouzla vzývání chaosu

Příspěvek od steel_martin »

Co takhle při každém zakouzlení jednoho z kouzel vzývání chaosu posunout přesvědčení postavy o jeden či více bodů ke zmatenosti? Pochybuji že by zákonně zlý bo zákonně dobrý čaroděj používal těchto kouzel neboť je to neopatrná manipulace s magií, která může mít vedlejší následky :biggrin:
Game ID: Reverend_Malthas
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Zajímavý nápad, ale mělo by to vedlejší efekty. Když by mág chtěl změnit svoje přesvědčení k chaosu, tak by prostě kouzlil tohle. Vzhledem k symetrii by musela být i nějaká kouzla co by přidávala k řádnosti a tedy umožňovala změnu přesvědčení i naopak. Z přesvědčení (tedy jedné jeho osy) by se tak stala houpačka. Pak by se dalo třeba tak trochu argumentovat, že kouzla magie smrti by měla posouvat ke zlu a kouzla léčení k dobru. Je to něco jiného, ale dost podobného. Mohou vzniknout situace, kdy i zlý klerik někoho vyléčí a dobrý uhrane, nebo kdy zákonný mág sáhne po těchto kouzlech (co já vim.. třeba chce zamaskovat že je zákonný, nebo se vydává za někoho jiného...).

Vlastně když se nad tim tak zamyslím tak je to dvojí přístup - buď se spolehnout na hráče s tím, že tahle chaotická kouzla by zákonná postava asi nepoužila a vyzrálý hráč se zákonnou postavou je proto nebude rozhazovat na potkání (ale v nouzi nebo třeba pro testy či specifické situace si je zakouzlí). A pokud se změní vlivem nějakého traumatu na chaotika (už tu bylo) tak že si toho DM všimnou a přesvědčení změní.

A nebo druhý přístup dotvarující postavu hráče podle jejího chování s tím že se apriori předpokládá že hráč může zneužívat systému a sesílat i se zákonnou postavou tahle kouzla jak na běžícím pásu.

Tím neříkám že tvůj nápad je špatný, vážím si všech konstruktivních nápadů, ale ta první varianta mi přijde jako méně svazující (a více zneužitelná, ale to je už na hráčích). :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

co takhle omezit použití ? (nevim, jestli to de)
tak jako zaměřenej čaroděj nemůže používat opposite school, lawfull by nemoh používat todle ?
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re:Alcatraz

Příspěvek od Kai Rivienta »

OOC/Tedy, já to nechápu, tak hraj zloděje,…

půl IC
Celou dobu se dozvídám, že mám být v partě a když v ní nejsem, tak je můj problém, co se mi stane, třeba se na mě pak může vytahovat kdejaká navoněná nádhera, co má pocit, že na to má. Najdi si kámoše zloděje ať ti hledá pasti otevírá zámky a odkrývá jiný zloděje, co ti brání? :smile:
Dobro zvítězí až nakonec. W
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

re Labir před dlouhým příspěvkem Alcatraz.

Příspěvek od Kai Rivienta »

No na jednu stranu máš pravdu a dá se tu dosáhnout bez výcviků +30 AC
na druhou se dost často dá setkat s kreaturou s útočnými bonusy co začínají +27,+24,+22,+19 a čtyřmi, nebo třemi útoky za kolo, což při 10-40 hp dolů při zásahu zaváží a válečník má přece za úkol nestvůru zadržet dokud ji ostatní nezdolají, nebo nezískají náskok k útěku, na rozdíl od mága. Při tempu nárustu zkušeností postačí bohatě někde padnout jednou za dva dny a už osciluješ a nerosteš. Hold mág když není připravenej, tak ještě může použít speciální předměty, jeko hůlky, nebo svitky anebo může mít připravenou univerzální neviditelnost a rychlé nohy a podobně, kdežto válečník má jen ten svůj meč a zdravej rozum kterej mu musí napovědět, kdy vysmrdět a v partě ještě většinou povinnost se starat o slabší a nasazovat za ně svůj krk.
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 11. 8. 2006 16.14, celkem upraveno 1 x.
Dobro zvítězí až nakonec. W
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Kai asi už konečně chápu o co ti jde. Ne síla potvor ve spawnu ani při DM questech se měnit nebude. Pokud s tím máš problém tak je to tvůj problém, jako problém světa to nevidím, spíš jako plus. I válečníci na Equilibri jsou dost silně boostlí a někteří z nich to využívají velmi dobře. A postavy nejsou ty nejmocnější tvorové co kamkoliv přijdou všechno vymasí a ještě stylem "hurá naběhnu tam a sekám kolem sebe".

DM speciálně tebe poslední dobou sledují. A někdy pláčou (tedy většinou), prosím zlepši svou hru jak jsem ti psal, stále mi docházejí stejné reporty... Díky.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

No víš co?

Příspěvek od Kai Rivienta »

Mě tohle moc nebaví, pokud fakt na mý názory nejseš zvědavej, tak je nečti. Holt asi máme na sebe vypěstovanou alergii, což se časem může poddat, když se budem snažit, nebo nemůže, když se snažit nebudem.
Nevím co ti dochází za hlášky, ale já mám svědomí úplně čistý, přinejmenším ty poslední dva nebo kolik dní, cos mi o tom psal, a dávám si ÚZKOSTLIVĚ!!! pozor, takže jediné OOC zprávy za tu dobu byly: pro ARTA ať si dá hostile, když se mnou s Npc začne bojovat, zatímco já píšu dialog, což A. akceptoval bez připomínek. Pro Bolii, ať pro mne neleze na čtverec, kde jsem se dost nešťastně pokoušela o setkání s drowy a ustlala jsem si tam, protože jeho postavě musí být jasné že nemá šanci a ve tmě jsem se mu ztratila a asi 4 pro Bornina, kterej ti určitě nereferoval. Takže tyhle tvoje výpady považuji za dost unfair. :ermm:
Dobro zvítězí až nakonec. W
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

A ještě jeden:

Příspěvek od Kai Rivienta »

Celou dobu nechápeš vůbec nic, což by tak nevadilo, ale ani se nepokoušíš, něco pochopit, což je mi líto.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

A protože jsem samotočící a fakt jsi mě naštval.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Tak si myslím, že jestli asi 6500 zkušeností za RP za poslední dva dny, mimo časových, :bleh: je typickej projev slabé hry, tak mohu jen závidět ostatním, kolik asi musí mít.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4172
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Laskavě to piš jinam, nebo si 5 krát přečti nadpis tohohle Topicu!!! :angry:
Wanting something does not give you the right to have it.
Kai Rivienta
Příspěvky: 304
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Já jsem si nazačala.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Já jsem si nezačla, ale jinak máš pravdu.

Jinak můj příspěvek, než se do mne začal Labir trefovat se vztahoval dost k tématu topicu.
Dobro zvítězí až nakonec. W
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouzla vzývání chaosu

Příspěvek od kolja »

steel_martin píše:Co takhle při každém zakouzlení jednoho z kouzel vzývání chaosu posunout přesvědčení postavy o jeden či více bodů ke zmatenosti? Pochybuji že by zákonně zlý bo zákonně dobrý čaroděj používal těchto kouzel neboť je to neopatrná manipulace s magií, která může mít vedlejší následky :biggrin:
Jen bych k tomuhle chtel dodat z hlediska vyvojaru:

Doporucuju se vyhnout jakykoliv systemovy manipulaci s nejakejma dulezitejma abilitama a tak, a presvedceni obzvlast. Viz ---> blackguard/paladin, bard/monk bez vedomi DM apod.…

A jinak zmena presvedceni pouzitim tohohle kouzla je diskutabilni, uz jak psal Labir, zalezi opravdu na zpusobu a duvodech pouziti...
steel_martin
Příspěvky: 324
Registrován: 9. 3. 2006 11.03
Bydliště: Plzeň / Železná Ruda / Hobitín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od steel_martin »

Podle mě by se mělo nějak zvýhodnit používání dotykových kouzel na nižších úrovních jako Upíří dotyk bo Dotyk ghůla, protože je skoro nikdo nepoužívá. Možná tak maximálně z RP důvodu, protože dotykové kouzlo na nižší úrovni použije leda tak blázen (příležitostný útok + z toho vyplývající případné ověření na koncentraci + ještě hod na útok!!)

Buď bych zrušil vyprovokovávání příležitostnýho útoku bo zrušil (případně snížil TO) ověření koncentrace bo aspoň zrušil hod na útok.

Edit: Navíc to nutí k powergamingu, protože, když už by někdo musel použít tyhle kouzla, tak to aby si naboostoval OČ, případně zvolil kombinaci čaroděj/ bojovník, což je bez řádnýho RP důvodu jedna z nejodpornější powergamingových záležitostí :biggrin:
Game ID: Reverend_Malthas
labir
Příspěvky: 6701
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Zajímavý nápad, ale nějak tak se s tím počítá u většího systému pro kouzla. Zatím ve vývoji.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Zamčeno